וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת סלובקיה נחלש לטובת הימין הקיצוני - ויתקשה להקים ממשלה

רוברט פיקו זכה ברוב הקולות, אך מפלגות האופוזיציה נגסו בכוחו ברקע משבר המהגרים ביבשת. המדינה עתידה להיות הנשיאה התורנית של האיחוד, ובבריסל עוקבים מקרוב אחרי התוצאות

ראש ממשלת סלובקיה רוברט פיקו מצביע בבחירות הכלליות במדינה, 5 במרץ 2016. רויטרס
ניצח, אך איבד מכוחו. ראש הממשלה פיקו מצביע, אתמול/רויטרס

ראש ממשלת סלובקיה רוברט פיקו זכה בבחירות הכלליות במדינה שנערכו אתמול (שבת), אך מפגלתו איבדה את הרוב בפרלמנט, מה שיקשה עליו להקים ממשלה חדשה. זאת ברקע התחזקות של מפלגות האופוזיציה, בהן מפלגת הימין הקיצוני, בשל משבר הפליטים הפוקד את היבשת.

פיקו, סוציאל-דמוקרט שמחזיק בעמדות לאומניות ביחס למהגרים בדומה לפולין ולהונגריה השכנות, זכה לפי ספירת רוב הקולות ב-28.7% מקולות הבוחרים - הרבה מעבר ליתר המפלגות, אך פחות מ-35% שחזו לו הסקרים.

סלובקיה אמורה להפוך לנשיאה התורנית של האיחוד האירופי בחודש יולי כך שהשפתעה על פתרון משבר הפליטים תגדל. לכן, בבריסל עקבו מקרוב אחרי התוצאות במדינה המרכז-אירופית. פיקו דוגל בנקיטת מדיניות רווחה פופולרית, כולל נסיעות ברכבת ללא-תשלום עבור סטודנטים, ובהתנגדות לקליטת מהגרים.

אם יצליח להקים ממשלה, תהיה זאת הקנדציה השלישית שלו. הוא הודה כי בניית קואליציה חדשה בפרלמנט שבו יישבו ככל הנראה שמונה מפלגות שונות תדרוש זמן וכי מדובר במשימה קשה. עם זאת, רוב המפלגות במדינה הקתולית מסכימות עם הקו של ראש הממשלה נגד ההגירה.

אל המקום השני הגיעה מפלגת "הסולידריות והחירות" הליברלית עם 11.5% מהקולות, שעשויה להקים קואליציית מרכז-ימין במקרה שראש הממשלה ייכשל בהרכבת הממשלה. סירובה לספק ערבויות לתכנית החילוץ של יוון הביאה להפלת הממשלה של פיקו ב-2012.

"מפלגת העם - סלובקיה שלנו" מהימין הקיצוני נהנתה מהרטורקיה הלאומנית וממשבר הפליטים וגרפה 8.2% מהקולות - כמעט פי שלושה יותר ממה שהעריכו הסקרים. מפלגה חדשה המתנגדת להגירה של איש העסקים בוריס קולאר חצתה במפתיע את אחוז החסימה שנקבע על רף של 5% ונכנסה לפרלמנט.

לקריאה נוספת בנושא
משאל עם בשוויץ: האזרחים הצביעו נגד גירוש זרים בגין עבירות
האיחוד מזהיר: ללא שינוי - מערכת ההגירה תקרוס בתוך עשרה ימים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully