וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משאל עם בשוויץ: האזרחים הצביעו נגד גירוש זרים בגין עבירות

ברקע משבר המהגרים, התקיים המשאל שקידמה המפלגה הלאומנית שזכתה בבחירות האחרונות. לפי ההצעה, ניתן יהיה לגרש מהמדינה כל זר שעבר עבירה כלשהי. בתום ספירת הקולות עולה כי ההצעה נדחתה ברוב קולות

כרזה של מפלגת העם השוויצרית בציריך הקוראת לגירוש עבריינים זרים מהמדינה, פברואר 2016. רויטרס
כרזה הקוראת לגירוש זרים שעברו עבירות מהמדינה/רויטרס

אזרחי שוויץ הלכו היום (ראשון) למשאל עם, כדי לקבוע אם לגרש באופן אוטומטי זרים שמבצעים פשעים קטנים. ההצעה הוגשה על ידי מפלגת העם השוויצרי הלאומנית ברקע החשש הגובר של התושבים מפני זרם ההגירה למדינה, שלפי המפלגה, שניצחה בבחירות האחרונות, גורם לבעיות חברתיות. בתום ספירת הקולות עולה כי האזרחים דחו את ההצעה, לאחר ש-59% מהמצביעים החליטו להתנגד לה.

תומכי משאל העם טענו כי הדבר יהפוך את שוויץ למקום בטוח יותר, כשהם מציינים את חלקם הלא-פרופורציונלי של הזרים בקרב אוכלוסיית האסירים. לעומת זאת, המתנגדים ליוזמה ציינו כי היא תיצור שתי מערכות משפט נפרדות, שיפגעו בזרים שחיים באופן קבוע ובצורה חוקית במדינה.

יותר מחמישה מיליון אזרחים היו רשאים להצביע – לא כולל כשני מיליון איש בעלי אזרחיות זרות המתגוררים בשוויץ. אם האזרחים היו מאמצים את ההצעה, שכונתה "יוזמת האכיפה", היא הייתה מחזקת את הצעדים שנכנסו לתוקף ב-2010 שמאפשרים לגרש זרים שהורשעו ברצח או בעבירות אלימות.

לקריאה נוספת בנושא
נורבגיה: אחת מכל ארבע תקיפות מיניות מבוצעת בידי מהגרים
האיחוד מזהיר: ללא שינוי - מערכת ההגירה תקרוס בתוך עשרה ימים
גרמניה: בית מחסה לפליטים במזרח המדינה הוצת - התושבים הריעו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully