וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פוטין עריץ": התנאים הקשים בכלא לא השתיקו את האסירה האוקראינית

נדייז'דה שבצ'נקו, טייסת מסוק שעומדת למשפט ברוסיה בגין הרג עיתונאים והפכה לגיבורה לאומית באוקראינה, הפנתה אצבע משולשת לשופטים וכינתה אותם "בובות של הקרמלין". שבצ'נקו פתחה בשביתת רעב ועורכי דינה טוענים כי חייה נמצאים בסכנה

נדז'דה שבצ'נקו,  טייסת מסוק אוקראינית שעומדת למשפט ברוסיה בגין הרג של שני עיתונאים רוסיים, מרץ 2016. רויטרס
"לא מכירה בבית משפט רוסי". שבצ'נקו/רויטרס

נדייז'דה שבצ'נקו, טייסת מסוק אוקראינית שעומדת למשפט ברוסיה בגין הרג של שני עיתונאים רוסיים במהלך הקרבות במזרח אוקראינה, נחשבת בעיני רבים במדינתה לגיבורה לאומית. אתמול (רביעי), האהדה אליה במערב המדינה, שממשלה מתנגד לחדירה הרוסית לתוך גבולותיה, כנראה תגדל בהרבה. במהלך דיון שנערך בעניינה במחוז רוסטוב און-דון שבדרום-מערב רוסיה, היא הפנתה אצבע משולשת לשופטים, קראה לנשיא ולדימיר פוטין "עריץ" וכינתה את המשפט "פארסה המנוהלת בידי בובות של הקרמלין".

"אינני מקבלת את ההאשמות או מכירה במשפט שמתנהל בבית משפט רוסי", אמרה שבצ'נקו מתא הזכוכית שבו ישבה באולם המשפט. "ברוסיה, אין בית משפט ואין חקירות". שבצ'נקו בת ה-34 מואשמת כי בעת שלחמה מול המורדים הפרו-רוסים במזרח אוקראינה, היא נתנה קוארדינטות לתקיפה ארטילרית שגרמה למותם של שני עיתונאים וכמה אזרחים. היא נתפסה ביוני 2014 ומוחזקת מאז בבידוד. בשבוע שעבר ביקשה התביעה להרשיע את שבצ'נקו ולגזור עליה עונש של 23 שנים בכלא, והשופט הודיע כי גזר הדין ייתקבל ב-21 או ב-22 בחודש.

עוד כתבות מהעולם:
דיווח: ראש יחידת הנשק הכימי של דאעש נתפס בפשיטה אמריקנית
סערה בבריטניה: האם המלכה תומכת בפרישה מהאיחוד האירופי?
קים ממשיך לאיים: "ראשי נפץ גרעיניים הותאמו לטילים בליסטיים"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, מוסקבה,  22 בפברואר 2016. רויטרס
"עריץ". נשיא רוסיה פוטין/רויטרס

בחמישי האחרון פתחה שבצ'נקו בשביתת רעב, ועל פי עורכי דינה, היא נמצאת בסכנת חיים וסובלת מחום גבוה ובעיות בלב. כמו כן נמסר כי הכניסה לרוסיה של קבוצה של רופאים אוקראינים שביקשו לבדוק אותה נמנעה בידי הרשויות. "חייה בסכנה", אמר עורך דינה. "כעורכי דין, מטרתינו העיקרית היא לאפשר לרופאים אוקראיני להגיע אליה ובדוק אותה".

לדברי עורך דינה, שבצ'נקו מתכוונת להמשיך בשביתת הרעב עד שתוחזר לאוקראינה או שיובטח לה שתישלח לשם בהקדם. עם זאת, דובר משרד החוץ של רוסיה אמר כי המדינה לא ערכה דיונים בנוגע להעברת האסירה לאוקראינה, ולא תעשה זאת עד מתן גזר הדין. דובר הקרמלין אמר כי הממשל לא מתערב בענייני משפטה של שבצ'נקו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

בעולם קוראים לרוסיה: "שחררו מיד את שבצ'נקו"

כ-2,000 אוקראינים הפגינו בתחילת השבוע בדרישה לשחרורה של שבצ'נקו, והפגנות דומות נערכו במדינות נוספות. ביום שלישי, סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן פרסם הצהרה לפיה הטייסת האוקראינית נאסרה בצורה שאינה צודקת, וקרא לרוסיה לשחררה באופן מידי.

גם דובר ממשלת גרמניה קרא לרוסיה לשחרר באופן מידי את האסירה, ואמר כי מאסרה הוא הפרה של הסכם מינסק שנחתם בשנה שעברה כדי להביא לשביתת נשק במזרח אוקראינה. "מצבה הבריאותי של שבצ'נקו מעלה סיבה לדאגה. מאסרה שנמשך כבר 20 חודשים בבידוד, יחד עם דרכי חקירה שנויים במחלוקת, נוגדים את הנהלים הבינלאומיים", אמר סטפן שייברט.

(עדכון ראשון: 20:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully