וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בצרפת: צוללת גרעינית רוסית שייטה בסמוך לחופי המדינה

11.3.2016 / 0:20

המגזין "לה נובל אובזרווטר", שציטט גורם בכיר במדינה, דיווח כי כלי השיט סייר באזור מפרץ ביסקאיה, שלחופיה המערביים של צרפת. הצוללת לא חדרה למים הטריטוריאליים של המדינה

צוללת גרעין רוסית. AP
צוללת גרעין רוסית/AP

הצי הצרפתי זיהה צוללת רוסית הנושאת טילים גרעיניים ששייטה בסמוך לחופי המדינה – כך דיווח אתמול (חמישי) המגזין לה נובל אובזרווטר, שציטט גורם צרפתי בכיר. לפי הדיווח, כלי השיט סייר באזור מפרץ ביסקאיה, שלחופיה המערביים של המדינה. הצוללת, שיצאה מבסיס מורמנסק, לא חדרה למים הטריטוריאליים של צרפת.

דובר מטעם הצי של צרפת לא אישר ולא הכחיש את הדיווח כחלק מהמדיניות הרשמית שלא לפרט בסוגיות אלו. "פעילות הצי הרוסי התגברה בחודשים האחרונים, אם לא בשנים האחרונות, ואנחנו בכוננות מתמדת לכך", אמר.

רוסיה הפגינה בשנים האחרונות את עוצמה הצבאית ברקע המתיחות הגוברת בינה למערב בשל המלחמה באוקראינה ונאט"ו דיווחה על עלייה במספר המקרים שבהם חדרו מטוסי קרב ומפציצים רוסיים לשטח האווירי של מדינות הברית.

בשנתיים האחרונות, בריטניה ושבדיה שלחו מטוסי סיור
למימיהן הטריטוריאליים לאחר שנצפתה פעילות זרה חשודה בסמוך לחופיהן. באמצע החודש שעבר יירטו מטוסי קרב צרפתיים ובריטיים שני מפציצים רוסיים שהתקרבו למרווח האווירי של בריטניה בסמוך לחופי צרפת.

עוד ידיעות מאירופה
מסר לאיחוד האירופי: טורקיה תקלוט "אלפי מהגרים – לא מיליונים"
"פוטין עריץ": התנאים הקשים בכלא לא השתיקו את האסירה האוקראינית
סערה בבריטניה: האם המלכה תומכת בפרישה מהאיחוד האירופי?

(עדכון ראשון: 23:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully