וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר לשעבר בשב"כ על התקרית הקטלנית: "לא תולים את המעורבים על עץ"

דב גיל-הר

10.3.2016 / 19:25

ירון בלום אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי התקלה המבצעית שבה נהרג אמיר מימוני לא תרפה את ידי העוסקים במלאכת איסוף המודיעין: "פעילות שב"כ בגזרת עזה נועדה לסכל פיגועים שחמאס מנסה לעשות עם ארגוני ג'יהאד וטרור עולמיים"

עריכה: ניר חן

התחקיר על התקרית השבוע שבה נורה למוות איש השב"כ אמיר מימוני בשוגג במהלך פעילות מבצעית בגבול רצועת עזה עדיין נמשך, ובכיר לשעבר בארגון, ירון בלום, אומר כי אינו זוכר מקרה דומה בשנים האחרונות. "אני לא זוכר פעילות מבצעית של שב"כ שבה נהרג איש מבצעי כזה או אחר", אמר בלום בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

בלום ביקש להדגיש כי האירוע לא התרחש במהלך תרגיל אלא בפעילות מבצעית חשובה. "פעילות שב"כ בגזרת עזה נועדה להביא מודיעין משלל מקורות אפשריים כדי לסכל פיגועים שחמאס מנסה לעשות עם ארגוני ג'יהאד וטרור עולמיים", הוא הסביר. "לצד זה אנחנו מתמודדים עם גל פיגועים של מפגעים בודדים, אבל רואים בתקלה המבצעית הזאת במהלך פעילות של שב"כ אסון".

"מלאך ששיחק אותה בן אדם": משפחת איש השב"כ שנהרג מתקשה לעכל

בהתייחסו למימוני באופן אישי, הוסיף בלום: "מדובר בבחור שהוא מלח הארץ. כואב מאוד. הארגון הזה קטן, וכולם מכירים את כולם, ובטח כאשר מדובר באסון שכזה הוא עובר טלטלה". עם זאת, הדגיש בלום כי התקרית הזאת לא תרפה את ידיהם של העוסקים במלאכת איסוף המודיעין המבצעי, "אבל היא מהווה דוגמה למה שקורה בשירות, בטח על התחושות האישות שאיתה מהלכים העוסקים בשירות".

בלום התייחס גם לחשיבות של מה שכינה "תרבות התחקיר" הנהוגה בשב"כ בעקבות אירוע מסוג זה. "כל מי שמעורב בתקרית – לא תולים על עץ, אלא מנסים להבין מה קרה ולמנוע מדברים כאלה לקרות בעתיד".

עוד בוואלה! NEWS:
הרמטכ"ל ביטל את מינוי תא"ל בוכריס החשוד באונס לראש חטיבת המבצעים
סער נגד הממשלה: "נכשלו בביטחון"; הליכוד: "מקשקש מסלון ביתו"
אב לנער שנרצח וסורב על ידי חברות הביטוח: "מנצלות את השכול"

אמיר מימוני, איש השב"כ שנהרג בפעילות מבצעית בעוטף עזה ב-8 במרץ 2016. באדיבות המשפחה
מימוני/באדיבות המשפחה

אתמול הובא מימוני, בן 29, למנוחות בבית העלמין במושב נוגה. ראש השב"כ, יורם כהן, נכח בהלוויה וספד לו. כמו כן, הוא אישר כי מימוני נורה בשוגג. "התפתחות מבצעית טראגית שאירעה אמש במהלך המבצע בשטח, הובילה לתובנה שונה באשר לתמונת המצב ולהתפתחות מידיות האיום. עקב זאת, לוחם עמית משב"כ טעה בזיהוי וביצע ירי לעברו של אמיר ופגע בו - כל הניסיונות להצילו, עלו בתוהו", אמר. "תקלה מבצעית זו נחקרת בשעות אלה ותתוחקר באופן יסודי בכל הרמות בארגון על מנת להימנע מכשלים דומים בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully