וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער נגד הממשלה: "נכשלו בביטחון"; הליכוד: "מקשקש מסלון ביתו"

דב גיל-הר ועמרי נחמיאס

10.3.2016 / 10:30

השר לשעבר מהליכוד יצא נגד התנהלות הממשלה בנוגע לגל הטרור האחרון. "כל אחד מאזרחי ישראל יודע שאין הצלחה בנושא הביטחוני", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. בליכוד הגיבו בחריפות: "טוקבקיסט חסר ניסיון"

עריכה: ניר חן

השר לשעבר גדעון סער מתח הבוקר (חמישי) ביקורת על התנהלות הממשלה בכל הנוגע לגל הפיגועים. "הנושא הוא באחריות ממשלת ישראל וכמובן ראש הממשלה. הדרגים המקצועיים, יש להם אמצעים, צריך להנחות אותם, אבל מי שנבחר על ידי העם הוא זה שצריך להחזיר את הביטחון. עד היום אנחנו חווים כישלון, בוודאי לא חווים הצלחה. כל אחד מאזרחי ישראל יודע את זה", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS, לאחר שהעביר ביקורת על הליכוד הבוקר בחשבון הטוויטר שלו. זמן קצר לאחר מכן פרסמה מפלגתו לשעבר הודעה חריפה: "טוקבקיסט שמקשקש מסלון ביתו".

לדברי סער, בטרם הודיע על פסק זמן מהחיים הפוליטיים התמודדה ישראל עם מצבים ביטחוניים מורכבים לא פחות. "צריך לקרוא לדברים בשמם וצריך לקרוא לממשלה לשנות את דרכה. אני הייתי מזכיר הממשלה בתקופת האינתיפאדה השנייה, שהייתה קשה, קשה יותר מבחינת אבדות ואמצעים לטרור, וגם עליה הצלחנו להתגבר - אבל היה צריך לעשות שינוי תודעתי. בהתחלה לא נכנסו לשטחי A, לא למחנות הפליטים, ובסופו של דבר כשננקטו הצעדים הנכונים התגברנו על זה".

הפתרון, לשיטתו של סער, הוא הרתעה. "אם לא ניצור בצד השני תחושה שהוא מפסיד מהעימות, נשלם מחירים גבוהים ונדשדש במצב הזה הרבה זמן. אני מציע לשים לב לעובדה שמי שמפגע ומי שרוצח הם לא אנשים שמעוניינים בתהליך מדיני, אלא אנשים שמעוניינים להרוס ולהרוג את מדינת ישראל ואת אזרחיה. מציע שלא נתמקד בהלקאת עצמנו", הוסיף. "אנחנו לא רשאים לצפות, כמעט אחרי חצי שנה של אינתיפאדה כזאת, שהיא תיעלם מאליה, אם לא נפעל באופן שונה מכפי שפעלנו עד עכשיו".

עוד בוואלה! NEWS:
מח"ש בודקת: האם המתנדב ירה למוות במחבל ביפו לאחר שנוטרל?
הידידה של ישראל שהפסיקה לשתוק בנושא ההתנחלויות
מרדף לילי ברמת גן: שוטרים ירו בנהג שנסע נגד התנועה והתנגש בניידת

שר הפנים גדעון סער מחדר המצב של משרד הפנים, בכפר המכביה. ניב אהרונסון
"אין טעם לקוות שאיכשהו זה יסתיים". סער/ניב אהרונסון
"זה מחדל שזועק לשמים. צריך להעמיד את השב"חים לדין ולגרש את המסיתים מירושלים ומיהודה ושומרון לעזה"

סער נשאל אם יחזור לפוליטיקה שוב וענה כי כרגע זה לא רלוונטי. "מה שמעניין את אזרחי ישראל כרגע זו לא השאלה אם אחזור למערכת הפוליטית. בבוא העת אקבל ההחלטה ואודיע עליה. זה לא עומד על הפרק ברגע זה. מה שחשוב זה הביטחון ואיך מחזירים את הביטחון לישראל. הציפייה שלי מהממשלה שאני בחרתי בה, היא להחזיר את הביטחון לאזרחי ישראל", אמר.

לדבריו, ניתן לטפל בטרור בכמה דרכים. "סיפור תופעת השוהים הבלתי-חוקיים זה מחדל שזועק לשמים. יש יותר ממאה אלף שוהים בכל זמן, וזה דבר שניתן היה בכל החודשים הארוכים מאז תחילת האינתיפאדה לטפל בו. ראינו פעם אחרי פעם שהמפגעים הם שוהים בלתי-חוקיים, ולכן הפעולה המבוקשת היא פעולה רחבה לעצור, להעמיד לדין ולהרחיק אותם", אמר בהתייחסו לזהות שניים מהמחבלים שביצעו את הפיגועים שלשום, תושבי הגדה שחצו את הגבול לישראל.

"נקודה שנייה שניתן לנקוט היא גירוש של מסיתים. אני ממקד את הדבר באנשים שיש להם אחראיות בליבוי הטרור - לא כל מסית שפועל ברשת חברתית אתה יכול לגרש. אבל מטיף במסגד או בטלוויזיה, צריך לקחת אותו - אם הוא תושב ירושלים או יהודה ושומרון - ולהעביר לעזה", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

הליכוד: "קשקוש שנועד לקושש קולות"

שעה קלה אחרי התבטאותו של סער בטוויטר, פרסמו בליכוד הודעה תקיפה נגדו. "נראה שגדעון סער פתח בקריירה חדשה כטוקבקיסט. מדובר באדם חסר כל ניסיון ביטחוני, שלא קיבל החלטה מבצעית מימיו, אבל לקשקש מסלון ביתו בתל אביב על המצב הביטחוני כאילו הוא מבין את השיקולים הניצבים אל מול הדרג המדיני - זה לא עולה כסף.

"הממשלה מובילה צעדים חסרי תקדים במלחמה מול הטרור וכך תמשיך לעשות. צה"ל, השב"כ המשטרה וכל כוחות הביטחון פועלים בנחישות רבה תוך גיבוי מלא מהדרג המדיני. כל השאר - קישקושים של פוליטיקאים שנועדו לקושש קולות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אשליית ההכלה". הציוץ של סער, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

סער פרסם הבוקר הודעה תקיפה על מדיניות הממשלה, שלטענתו טומנת את הראש בחול. "אשליית ההכלה היא שהאריכה את צוק איתן ל-50 ימים ואת האינתיפאדה הזאת ללמעלה מחמישה חודשים", צייץ סער בחשבון הטוויטר שלו. "ללא שינוי כללי המשחק – אין טעם לקוות שאיכשהו זה יסתיים".

אין זו הפעם הראשונה שהשר לשעבר מהליכוד מתבטא נגד מדיניות הממשלה של נתניהו. לפני כחודשיים ביקר את חוסר העשייה של הממשלה בדברים שנשא בכנס השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS). "לא ניתן יהיה להשיג יציבות, בוודאי לא שלום, מתוך עצימת עיניים מול המציאות המקומית והאזורית החדשה. גישת 'שב ואל תעשה' אינה מתאימה וצפויה להמשיך ולשחור ולאבד נכסים אסטרטגיים של ישראל. הגישה הזו תבטיח שנפגוש בעתיד את כל אחד מהאתגרים במצב דברים גרוע יותר", אמר סער. "בשנים האחרונות הפסיביות והתגובתיות לא שירתו את עניינה של ישראל, לא מדינית ולא ביטחונית".

(עדכון ראשון: 10:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully