וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער שוב עוקץ את נתניהו: "כשלא יוזמים לא משיגים שום דבר"

19.1.2016 / 17:07

חבר הכנסת לשעבר מהליכוד ביקר בנאום שנשא במכון מחקרי ביטחון לאומי בת"א את המדיניות הנוכחית של רה"מ וכינה אותה "גישת שב ואל תעשה". לדבריו, "המבחן הוא לא הכוונה אלא המעשה"

עריכה: גדי וינסטוק

(שר החינוך נפתלי בנט בביקורת על הממשלה: "הקיפאון המחשבתי - הסכנה הגדולה על ביטחוננו")

חבר הכנסת לשעבר מהליכוד, גדעון סער, מתח היום (שלישי) ביקורת על מדיניות ראש הממשלה בנימין נתניהו בדברים שנשא בכנס השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS). "במדיניות המבחן הוא לא הכוונה, האבחנה או יכולת הניתוח. במדיניות אמיתית המבחן הוא המעשה", אמר. "זיהוי או תיאור הסכנות זה לא מספיק. כשלא יוזמים לא משיגים שום דבר".

סער המשיך וביקר את היעדר העשייה של הממשלה כשאמר כי "לא ניתן יהיה להשיג יציבות, בוודאי לא שלום, מתוך עצימת עיניים מול המציאות המקומית והאזורית החדשה. גישת 'שב ואל תעשה' אינה מתאימה וצפויה להמשיך ולשחור ולאבד נכסים אסטרטגיים של ישראל. הגישה הזו תבטיח שנפגוש בעתיד את כל אחד מהאתגרים במצב דברים גרוע יותר. בשנים האחרונות הפסיביות והתגובתיות לא שירתו את עניינה של ישראל, לא מדינית ולא ביטחונית. ישראל צריכה להיות אקטיבית ויוזמת, גם בסביבה של חוסר ודאות ולעתים גם מחוץ לאזור הנוחות שלה".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
"בנט שומע רעיונות אצל נתניהו ומציג אותם כשלו - זה דפוס פעולה אצלו"
ריבלין: "אזרחים רבים מדי מכל המגזרים רואים עצמם כמיעוט נרדף"
קרטה עם צחי הנגבי, הכנת ריבה עם גילאון: הכנסת חוגגת יומולדת

ישיבת ממשלה, יולי 2014. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
"זה לא אומר שההצלחה מובטחת, אבל צברנו די כישלונות". סער/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

"בראש ובראשונה נדרשת הגדרה בהירה של היעדים הלאומיים והתווית הדרך להשגתם", הציע סער והוסיף את עמדתו בנוגע לפתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני. "הנחת היסוד הבילטרלית שלפיה התנהל התהליך המדיני הישראלי פלסטיני בשני העשורים האחרונים אינה תקפה עוד. לא רק שלא ניתן להגיע לסיכום ישראלי פלסטיני על סוף הסכסוך, גם לשיחות בילטרליות קשה מאוד להגיע. אבל הדבר המכריע לפי דעתי הוא לבחון אם ניתן להגיע להסכם אזורי שבו שותפות מצרים וירדן להרחבת מתחם האפשרויות לפתרון הסכסוך. זה לא אומר שההצלחה מובטחת אבל נדמה לי שצברנו די כישלונות בנתיב של הפרדיגמה הקודמת שניתן כבר להסיק מהן מסקנות. ועדיף לנסות רעיון חדש מאשר רעיון ישן שנכשל פעם אחר פעם".

"לעבור מסיסמאות למעשים ולגבש תכנית להבטחת רוב יהודי בירושלים"

סער ציין כי יש לפעול לאיחוד ירושלים ולמנוע מצב של רוב ערבי בבירה. "משימה חשובה היא הבטחת הרוב היהודי בישראל המאוחדת. במו ידינו אנחנו מאבדים את ירושלים", המשיך. "מדי יום עוזבים יהודים רבים את ירושלים בהיעדר פתרונות דיור מספיקים. מצד שני, יש בשנים האחרונות תנועה של ערבים משטחי יהודה ושומרון לירושלים כמו גם בנייה בשטחים נרחבים של ירושלים. הגיע העת לעבור מסיסמאות חלולות למעשים ולגבש תכנית רחבה שמטרתה להבטיח את הרוב היהודי בירושלים".

אך אם לי די בכך, עקץ סער את הממשלה גם בנוגע למדיניות החוץ. "אנחנו קמים כל בוקר לחדשות על מהלכים נוספים נגדנו בקהילה הבינלאומית הממוסדת והבלתי ממוסדת. הדבר העגום הוא שאין לכך קשר בהכרח למשהו שאנחנו עושים לקידום האינטרסים שלנו, כמו שלא מנענו את הסכם הגרעין עם איראן ואנחנו גם לא בונים בירושלים. היחסים עם העולם הם נדבך חשוב באסטרטגיה הלאומית. אנחנו נדרשים לקשר של מנהיגי העולם לאינטרסים החיוניים שלנו כדי לשמור עליהם. ישראל הופכת לבלתי רלוונטית, לשקופה בנושאים משפיעים על עתידה באופן מובהק, המגמה הידועה לכל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ישראל צריכה להיות פרו-אקטיבית". פעילי חמאס בעזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סער סיכם את נאומו בכך ש"מדיניות השב ואל תעשה לגבי עזה מקרבת את העימות הבא מול החמאס בעזה". לדבריו, "50 ימים עברו ללא פירוז הרצועה, מבלי שנעשה דבר משמעותי לקיומו. שיקום הרצועה משרת גם אינטרס ישראל. הרחקת סיבוב העימות הבא, בין היתר על ידי יצירת מחיר הפסד בצד השני, היא אכן אינטרס ישראלי. אלא שלא די נעשה לקידום מטרה זאת. ישראל צריכה להיות פרו-אקטיבית לקידום הנושא מתוך הבנה כי למדיניות שלה עשויה להיות השפעה לגבי קידום המאמץ ברצועת עזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully