וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרטה עם צחי הנגבי, הכנת ריבה עם גילאון: הכנסת חוגגת יומולדת

דב גיל-הר ועמרי נחמיאס

19.1.2016 / 14:07

לרגל חגיגות 50 להיווסדו של המשכן, מעבירים כ-80 חברי כנסת סדנאות לאורחים שהגיעו לבית המחוקקים. ח"כ ילין יעביר סדנת ספינינג, ח"כ סמוטריץ' ינגן בפסנתר, וח"כ לבני תקריא לילדים את "אוזו ומוזו מכפר קאקארוזו". דן תיכון, לשעבר יו"ר הכנסת: "מצב המשכן הולך ומידרדר"

צלם: רוני כנפו, שלומי גבאי עריכה: ניר חן

יום חג בכנסת: לרגל חגיגות 67 שנים להיווסדו של בית המחוקקים הישראלי, ויובל שנים להקמת המשכן שבירושלים, נערך היום אירוע חגיגי ויוצא דופן במוסד. לכבוד המאורע, יצאו הח"כים מהאווירה הרשמית וישתתפו יחד עם הציבור הרחב בשלל אירועים ופעילויות. בין היתר יעבירו יותר מ-80 ח"כים סדנאות בתחומים שונים ויציגו את כישוריהם המוזיקליים באולם שאגאל המפורסם.

במסגרת האירועים, יפגינו כמה ח"כים את כישוריהם בספורט: ח"כ יואל רזבוזוב (יש עתיד), בעברו ג'ודוקא רב תארים, יעביר סדנת ג'ודו, הח"כים צחי הנגבי (הליכוד) וחמד עמאר (ישראל ביתנו) יעבירו סדנת קרטה וח"כ חיים ילין (יש עתיד) יעביר שיעור ספינינג. כמו כן, ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) יעביר סדנה לטיפול באמצעות בעלי חיים וח"כ אילן גילאון (מרצ) ילמד את הציבור כיצד להכין ריבה.

עוד בוואלה! NEWS:
שלושה פצועים בפיצוץ רכב בתל אביב; היעד: בכיר בארגון של מולנר
נתניהו ביקר בעתניאל: "העולם צריך להפסיק עם הצביעות"
חמינאי על יישום הסכם הגרעין: להיזהר מארה"ב הרמאית

חבר הכנסת יואל רזבוזוב מתאמן בקראטה חגיגות 50 שנה למשכן הכנסת. מור שאולי
חוג ג'ודו עם ח"כ רזבוזוב/מור שאולי

בנוסף יספרו כמה ח"כים סיפורים לילדים שיגיעו למשכן. הח"כ החדש מהליכוד, אמיר אוחנה, יקריא במסגרת שעת סיפור את "העץ הנדיב", אותו יקריאו גם הח"כים חיים ילין (יש עתיד) ועליזה לביא (יש עתיד). גם במחנה הציוני התנדבו לקיים שעות סיפור: ח"כ נחמן שי יקריא את "אריה בספריה", ח"כ עמיר פרץ יספר את "הנסיך הקטן" וח"כ ציפי לבני את "אוזו ומוזו מכפר קאקארוזו".

במתחם המוזיקה שימוקם בטרקלין שאגאל ינגנו חלק מחברי הכנסת עם אומן שיצטרף אליהם. ח"כ יצחק וקנין (ש"ס) ינגן בגיטרה, ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני), ח"כ טלי פלוסקוב (כולנו) וח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) ינגנו על פסנתר, וחברות הכנסת איילת נחמיאס-ורבין (המחנה הציוני) ויפעת שאשא-ביטון (כולנו) ישירו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
סתיו שפיר מנגנת בפסנתר במשכן הכנסת לרגל חגיגות 50 שנה למשכן. דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
ח"כ שפיר מפגינה את כישוריה בפסנתר/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת

דן תיכון, ח"כ לשעבר מטעם הליכוד ויו"ר הכנסת ה-14, אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי למרות החגיגות, מצבה של הכנסת ומעמדה רק הולך ומידרדר. "הכנסת נראית רע", אמר תיכון והוסיף: "מכנסת לכנסת המצב הולך ומידרדר. אנשים לא מבינים מדוע הכנסת והשלטון במדינת ישראל חולה. כשלא מאתרים את הסיבות, אז גם לא מגיעים לפתרונות. מתחת לתחתית הגרועה יש תחתית יותר גרועה ועל כך אני מצר מאד".

"אני מדבר על מעמדו של בית המחוקקים, ואני מתבייש כששואלים אותי אם אני דן תיכון מהכנסת ומה דעתי על מה שקורה", הוסיף תיכון. "הכול בלגן. כל רשות פולשת לעבודת השנייה. הממשלה לא יודעת מה תפקידה, בית המשפט לא מבין את תפקידו. תוסיף לזה את מבקר המדינה שהוא זרוע שלטונית שחייבים לקבל את אישורה ואי אפשר לקבל החלטה. לכל ח"כ יש זכות וטו והוא יכול לעצור חקיקה בין אם הוא רוצה ובין אם לאו. ח"כ לא יודע מה הם מגבלות הכוח, לא הכול מותר להם".

פינת ליטוף חיות במשכן הכנסת – חגיגות 50 לכנסת. מור שאולי
סדנה עם בעלי חיים בהדרכת ח"כ שמולי/מור שאולי

תיכון העביר ביקורת גם על המפלגה שבה היה חבר ושמטעמה ישב בבכנסת, הליכוד. "חבר מרכז הוא כל יכול", ציין. "הוא עושה דברים שאסור לעשות והנבחרים נכנעים לכל גחמה של חבר מרכז. מה לי ולגברת חוטובלי? מה להשקפת עולמי הליברלית ולמי שמייצג את הליכוד בכנסת? אנשים כמותי לא יוכלו להצביע יותר בשביל הליכוד. הכל משתבש לצערי. לא מתגעגע. אין לאן לחזור ואין לשם מה".

בני בגין בשעת סיפור במשכן הכנסת לרגל חגיגות 50 שנה למשכן. דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
גם יו"ר הכנסת משתתף בשעת סיפור/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת

הח"כ הטרי אמיר אוחנה אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS: "זה יום חג שבו משאירים את הביקורת מאחור. רוב החכ"ים באו לעשות טוב ועם נכונות לעשות את המדינה למקום טוב יותר לחיות בו. יש מיעוט שהציבור חושב עליו אחרת, ואני מקווה שנזכור שבסוף זהו המוסד הכי חשוב שלנו. מי שחשוב שיש אפשרות לתקן ומי שרוצה לתקן שיתפקד למקומות בהם יש פריימריז וינסה להשפיע".

הח"כית מהמחנה הציוני, איילת נחמיאס ורבין, הביעה גם היא חוסר שביעות רצון מהמתרחש במשכן: "קרה משהו לשיח בכנסת", ציינה. "נאמתי נאום של פיוס ואני מאמינה בזה בכל ליבי. שרתי כאן כי זה יום חגיגי וזה בא מהלב".

חיליק בר בשעת משחק עם ילדים במשכן הכנסת לרגל חגיגות 50 שנה למשכן. מור שאולי
ח"כ חיליק בר בשעת משחק עם ילדים במשכן/מור שאולי
בני בגין בשעת סיפור במשכן הכנסת לרגל חגיגות 50 שנה למשכן. דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
נחמן שי מספר סיפור לילדים/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת
חבר הכנסת אמיר אוחנה בשעת משחק עם ילדים לרגל חגיגות 50 שנה למשכן הכנסת. מור שאולי
הח"כ הטרי אמיר אוחנה משחק עם הילדים בלגו/מור שאולי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully