וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי על יישום הסכם הגרעין: להיזהר מארה"ב הרמאית

19.1.2016 / 12:27

המנהיג העליון של איראן התייחס לראשונה להסרת הסנקציות ובירך על כך, אך במכתב לנשיא רוחאני הוא הדגיש כי יש לעמוד על המשמר ולוודא את יישום ההסכם. "ההערות של כמה פוליטיקאים אמריקנים - חשודות"

בווידאו: הצצה למתקני הגרעין האיראניים/צילום: הטלוויזיה האיראנית

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי בירך על הסרת הסנקציות הבינלאומיות שהושתו על טהראן בשל תכנית הגרעין שלה - כך דיווחה היום (שלישי) הטלוויזיה הממלכתית במדינה. ואולם, במכתב ששלח לנשיא חסן רוחאני, הוא הזהיר מפני "הרמאות" של ארצות הברית ושל "מדינות שחצניות" אחרות במימוש הסכם הגרעין. בהתייחסות הראשונה של המנהיג העליון ליישום ההסכם, הוא הוסיף כי יש לנהוג ב"חשדנות" כלפי וושינגטון. הוא לא ציין את עסקת חילופי השבויים, שקדמה להכרזה על ביטול העיצומים ביום שבת האחרון.

"אני שוב ומדגיש את הצורך להישאר דרוכים בפני הרמאות והבגידה של מדינות שחצניות, במיוחד ארצות הברית, בנושא הזה ובנושאים אחרים", כתב חמיאני. "צריך לדאוג שהצד השני ממלא את התחייבויותיו באופן מלא. ההערות שנשמעו מצד כמה פוליטיקאים אמריקנים בימים האחרונים הן חשודות", הוסיף.

כמה מועמדים לראשות המפלגה הרפובליקנית בארצות הברית ביקרו את ההסכם. השמרנים בטהראן חוששים שוושינגטון תבטל את עסקת הגרעין לאחר שהנשיא ברק אובמה יעזוב את הבית הלבן בינואר 2017. התקווה לפיוס נרחב יותר בין שתי היריבות התפוגגה ביום ראשון האחרון, לאחר שארצות הברית הטילה סנקציות חדשות על איראן, בעקבות ניסוי בטיל בליסטי שביצעה באוקטובר האחרון.

לקריאה נוספת בנושא
כך ניצלה ברגע האחרון עסקת חילופי השבויים בין איראן לארה"ב
לאחר הסרת הסנקציות: איראן העניקה הצצה לתוך מתקני הגרעין

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, ינואר 2016. AP
לא סומך על המערב. המנהיג העליון חמינאי, החודש/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully