וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הסרת הסנקציות: איראן העניקה הצצה לתוך מתקני הגרעין

כתב בטלוויזיה האיראנית נכנס למתקנים בנתנז, פורדו ואראק, במטרה להראות כי תכנית הגרעין של איראן ממשיכה להתקיים. בנתנז סייר הכתב ליד הצנטריפוגות שעובדות במרץ ובסמוך למתקנים הרגישים

בווידאו: הצצה למתקני הגרעין האיראניים/צילום: הטלוויזיה האיראנית

לאחר ההכרזה ההיסטורית על הסרת הסנקציות החונקות מעל הרפובליקה האיסלאמית, הותירו הרשויות לכתב הטלוויזיה האיראנית להיכנס לתוך מתקני הגרעין בנתנז, בפורדו ובאראק – ולהוכיח כי למרות ההסכם, הצנטריפוגות לא הפסיקו להסתובב.

תחילה נכנס הכתב למתקן הגרעיני בנתנז. אחרי שהוא עובר כמה אמצעי אבטחה משוכללים, מגיע הכתב לחדר מלא בצנטריפוגות המוצבות אחת ליד השניה, ולפי הרעש שהן מפיקות ניתן להבין כי הן לא חדלו מלעבוד. בהמשך מוצגים אזורים אחרים במתקן תוך השמעת מוזיקה דרמטית.

לפי הסכם הגרעין, איראן נדרשה לצמצם בשני שלישים את כמות הצנטריפוגות שלה להעשרת אורניום בנתנז, עד ל-5,060 יחידות, ותחזיק בצנטריפוגות מהדור הישן בלבד. ההסכם קובע כי הצנטריפוגות הנותרות יועברו למתקן אחסון שיפוקח באופן מתמשך. כמו כן, פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) יוכלו להיכנס ולפקח אחר המתקן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצנטריפוגות מסתובבות במתקן בנתנז/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהמשך מגיע הכתב למתקן להעשרת אורניום שבפורדו. כאן, הוא לא נכנס לשטח המתקן, אלא עומד מחוץ לשער הכניסה המרשים שעליו מתנוססות תמונותיהם של המנהיגים הרוחניים של הרפובליקה האיסלאמית. תחת ההסכם, המתקן יוסב למכון מחקר גרעיני וטכנולוגי ובו לא תתבצע העשרת אורניום למשך 15 שנים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שער הכניסה למתקן בפורדו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסוף הסרטון נראה הכתב מצביע מרחוק על מתקן המים הכבדים שבאראק. הוא מגיע לתוך המתקן המרכזי, שם נמצאה ליבת הכור. לפני כמה ימים, טרם הוסרו הסנקציות, הודיעו האיראנים כי הליבה הוסרה ומולאה בבטון. תחת ההסכם, איראן התחייבה שהכור יעוצב מחדש כך שלא יוכל לייצר פלוטוניום בקיע, המשמש לייצור פצצה גרעינית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המקום שבו נמצאה ליבת הכור באראק/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות ההסכם, שלשום הכריז משרד האוצר האמריקני על הטלת סנקציות על 11 חברות ואזרחים הקשורים לתכנית הטילים הבליסטיים של איראן. מוקדם יותר אתמול גינתה טהראן את הסנקציות החדשות, ודובר משרד החוץ, חוסיין ג'אבר ענסארי, אמר כי הסנקציות הן "אינן לגיטימיות".

"הטילים של איראן מעולם לא עוצבו כך שיישאו נשק גרעיני", התעקש ענסארי. לדבריו, איראן תגיב לסנקציות "בהרחבת תכנית הטילים הלגיטימית שלה וחיזוק יכולותיה ההגנתיות". שר ההגנה חוסיין דהקאן אמר כי לסנקציות החדשות "אין שום השפעה על תכנית", והדגיש כי "נוכיח זאות על ידי חשיפה של הישגים חדשים בתחום".

עם זאת, שיתוף הפעולה בין איראן למעצמות בכל הנוגע לתכנית הגרעין ממשיכה, ויו"ר הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, יוקיה אמאנו, הגיע לטהראן כדי לדון עם בכירים במדינה בנוגע להמשך העמידה בסעיפי ההסכם. אמאנו נפגש עם עלי אכבר סאלחי, יו"ר סוכנות אטום האיראנית, וצפוי לדון בנושא גם עם הנשיא חסן רוחאני. "שוחחנו על העתיד של שיתוף הפעולה והתווינו קווים למפת דרכים להמשך המאמצים", אמר סאלחי בתום הפגישה.

(עדכון ראשון: 22:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully