וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הילדים שאלו איפה אימא": חגיגות בבית האישה שזוכתה משידול לרצח בעלה

שלומי גבאי

8.3.2016 / 1:29

שנה וחצי לאחר שנעצרה בחשד למעורבות ברצח, שוחררה אתמול נור חאג' יחיא בעקבות החלטת הפרקליטות לחזור בה מכתב האישום בשל קשיים ראייתיים. הוריה פתחו את ביתם בטייבה לתומכים: "קיבלנו את הילדה שלנו בחזרה". נור אמרה בהתרגשות: "מודה לאלוהים"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: שניר דבוש

מאות אנשים הגיעו אמש (שני) לבית משפחת חאג' יחיא בשכונה הדרומית בטייבה, כדי לחגוג את שחרורה של נור בת ה-35, לאחר שנה וחצי שבהן שהתה במעצר בשל החשד כי הייתה מעורבת ברצח בעלה. זאת בעקבות החלטתה של פרקליטות מחוז מרכז לחזור בה מכתב אישום נגד נור.

הוריה הנרגשים, חוואלה ועלי, פתחו את ביתם לכל מי שבא וערכו שולחנות עמוסי כל טוב, בשרים כיד המלך ושחטו שני כבשים לכבוד המאורע.

לקריאה נוספת:
חשד: תושב טייבה נרצח על ידי המאהב של אשתו
מנהל תיכון בטייבה נורה למוות באמצע ישיבה, החשוד נמלט
חשד: בעל המזנון רצח את מנהל בית הספר כנקמה

נור חאג' יחיא עם ילדיה תיא בת 14, השאם בן 12 ורואה בת 9. שלומי גבאי
"שאלו איפה אימא". נור לצד ילדיה, אתמול/שלומי גבאי
בית משפחתה של נור יחיא ערב שחרורה מהכלא בעקבות זיכויה מרצח בעלה. שלומי גבאי
בית משפחת יחיא בטייבה, אמש/שלומי גבאי

אביה של נור סיפר בדמעות כי חיכה בקוצר רוח לשחרורה. "שנה וחצי סבלנו כי היינו חלשים מול המשטרה החזקה, כל הזמן ידענו שנור לא עשתה כלום אבל פחדנו שבית המשפט יקבל את דברי המשטרה וישלח אותה לשנים בבית הסוהר. היום אנחנו מאושרים, קיבלנו את הילדה בחזרה. שלושה ילדים קטנים חיכו לה פה בבית ושאלו כל הזמן 'איפה אימא?'", אמר עלי.

נור הנרגשת הקפידה לחבק כל אדם שבא לתמוך. היא החזיקה את ילדיה – תיא בת ה-14, השאם בן ה-12 ורואה בת התשע - בזרועותיה ופרצה בבכי מהתרגשות כמה פעמים. "אני שמחה להיות בבית עם הילדים שלי והמשפחה, תודה רבה לאלוהים ולעורך דיני צבי אבנון".

נור חאג' יחיא עם הוריה חוואלה ועלי. שלומי גבאי
נור עם הוריה, חוואלה ועלי/שלומי גבאי

לפי כתב האישום, באוגוסט 2014 שלחה נור מסרון לעומר עזאם, המעורב השני בפרשה שיישא בעונש מאסר של ארבע שנים בגין נשיאת נשק, ובו כתבה שהיא צפויה להודיע לו כשבעלה יצא מביתם. בערך בשעה 18:15 עדכנה אותו כי סייף יצא, ועזאם החל לעקוב אחריו יחד עם אדם נוסף כשהשניים חמושים ורעולי פנים ברכב גנוב. כשהגיעו שתי המכוניות בסמוך לתחנת משטרת טייבה, עקפו עזאם וחברו את רכבו של סייף וירו לעברו לפחות שמונה יריות בכוונה להרוג אותו. סייף נפצע, איבד שליטה על המכונית וסטה לכיוון הנסיעה הנגדי עד שהוא התהפך.

לאור קשיים ראייתיים, קבע בית המשפט כי ישנו חשד סביר, ובפרקליטות החליטו לחזור מכתב האישום. "עם הגשת כתב האישום סברה הפרקליטות כי קיימת תשתית ראייתית המבססת סיכוי סביר להרשעה", נמסר מפרקליטות מחוז המרכז. "לאחר ניהול ההליך, ובהתאם למדיניות הפרקליטות לבצע בחינה מתמדת של עמדותיה, על פי ההתפתחויות בתיק והקשיים הראייתיים העולים ממנו, סברה הפרקליטות כי לא נותר עוד סיכוי סביר להרשעה ובהתאם לכך הוחלט במקרה זה לחזור מכתב האישום".

(עדכון ראשון: 23:10)

  • עוד באותו נושא:
  • טייבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully