וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל תיכון בטייבה נורה למוות באמצע ישיבה, החשוד נמלט

רעול פנים נכנס לבית הספר וירה ביוסף חאג' יחיא בזמן ישיבה עם המורים. הוא מת מפצעיו בבית החולים. המשטרה פתחה בסריקות והזניקה מסוק, אך טרם נעצרו חשודים. החקירה הועבר לימ"ר מרכז

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יאיר דניאל

יוסף חאג' יחיא, מנהל בית הספר התיכון עמל בטייבה, בן 50, נורה למוות בצהריים (שני) במשרדו במוסד החינוכי. מפרטים ראשונים עולה כי רעול פנים נכנס לבית הספר, ובזמן ישיבה שכינס המנהל חאג' יחיא עם המורים, הוא ירה במנהל מטווח קצר ואז נמלט מהמקום.

חאג' יחיא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים מאיר בכפר סבא, ומת מפצעיו כעבור זמן קצר. המשטרה חוקרת את האירוע והמניע למעשה עדיין לא ברור. במקום כוחות משטרה גדולים ממרחב השרון. מסוק הוקפץ לאוויר, טרם נעצרו חשודים.

נאשף ג'וואעד, פראמדיק שטיפל בנרצח, סיפר: "קיבלנו קריאה על יריות בחדר המנהל בבית ספר עמל הסמוך אלינו. כשהגעתי למקום, הבחנתי בפצוע מחוסר הכרה, שוכב על הרצפה כשבגופו כמה קליעים, כולל בראש ובידיים. ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות ופינינו אותו במצב אנוש ובאופן דחוף לבית החולים מאיר בכפר סבא, ולצערי הוא נפטר שם".

עוד בוואלה! חדשות:
גורם פלסטיני: הסכמנו להפסקת אש, ממתינים לישראל
איראן הציגה את שברי "המל"ט הישראלי שהופל בנתאנז"
נחשף המכתב שהבריח העיתונאי האמריקני משבי דאעש

מנהל בית הספר עמל בטייבה נורה למוות בחדרו. אוגוסט 2014. אתר פאנט, צילום מסך
שוטרים ומורים בבית הספר עמל בטייבה, בצהריים/צילום מסך, אתר פאנט

ניצב-משנה דוד פילו, מפקד משטרת קדמה (משטרת טייבה לשעבר), אמר: "מדובר במעשה פלילי. רצח של דמות מוכרת וידועה בעיר טייבה אשר נורה בחדרו בבית הספר בזמן ישיבה". לדבריו, "בגלל אופיו של התיק, החקירה הועברה לימ"ר מרכז. אנו בודקים כמה כיוונים".

חאג' יחיא לימד בבית הספר שנים רבות, והוא בן למשפחה מוכרת מאוד בעיר. אחיו, רפיק חאג' יחיא, שימש ראש עיריית טייבה ויו"ר קבוצת הפועל טייבה. הנרצח עצמו התמודד בבחירות האחרונות לראשות העיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מנהל בית הספר עמל בטייבה נורה למוות בחדרו. אוגוסט 2014. שלומי גבאי
המניע למעשה עדיין לא ברור. בית הספר בטייבה, בצהריים/שלומי גבאי

אדהם מסרי, תושב העיר ותלמידו לשעבר של חאג' יחיא, סיפר: "העיר טייבה ומדינת ישראל כולה איבדה אדם מכובד מאוד, איש שתרם רבות לטייבה ולחינוך. הוא ציין כי "כבר תקופה ארוכה שמדי ערב נשמעים קולות ירי ביישוב, והמשטרה לא עושה כלום". לדבריו, "צריך לטפל בתופעה הזו באופן מידי. יוסף היה התקווה האחרונה של העיר טייבה".

במשרד החינוך אמרו כי הם המומים מהאירוע הטרגי, וכי צוותים מקצועיים נשלחו לבית הספר. שר הרווחה מאיר כהן, בעברו מנהל תיכון, אמר כי מדובר ב"אירוע חמור ובלתי מתקבל על הדעת". יועצת השר דוניא בראנסי, שכנתו של חאג' יחיא, נמצאת בבית המשפחה.

מנהל בית הספר עמל בטייבה נורה למוות בחדרו. אוגוסט 2014. אתר פאנט, צילום מסך
טייבה, היום בצהריים/צילום מסך, אתר פאנט

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ עמרם מצנע, אמר גם הוא הוא כי הרצח "מזעזע וראוי לכל גינוי. יהיה הרקע אשר יהיה, רצח של מנהל מוסד חינוכי הינו חציה של כל הקווים האדומים. מדובר באסון כבד – לא רק לתושבי העיר, לתלמידים ולמורים, אלא לחברה כולה".

ח"כ אחמד טיבי, תושב העיר, הגדיר את הרצח "פשע נתעב שהיכה את כולנו בתדהמה". לדבריו, מדובר באיש חינוך מוביל ומצליח, מנהיג מקומי שרצח נתעב קטע את חייו". הוא קרא לרשויות החוק להגיע למבצע או המבצעים במהירות. "האלימות הפנימית היא גידול סרטני בגוף של כולנו ויש לשים לה סוף", אמר טיבי.

בהכנת הידיעה השתתף עמרי נחמיאס

  • עוד באותו נושא:
  • טייבה
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully