וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סודאן: מנהיג האופוזיציה ושר החוץ לשעבר מת מהתקף לב בגיל 84

חסן א-תוראבי, אחת הדמויות הפוליטיות המשפיעות ביותר במדינה, הפך ב-1999 לאחד ממתנגדיו הנחרצים של הנשיא עומר אל-בשיר, לאחר שנים שבהן נחשב למקורבו. הוא גם היה הפוליטיקאי היחיד שתמך בכתב האישום שהוגש נגד אל-בשיר בגין פשעי מלחמה

מנהיג האופוזיציה בסודאן חסן אל-טוראבי מת בגיל 84 מהתקף לב 5 מרס 2016. AP
חסן א-תוראבי/AP

חסן א-תוראבי, מנהיג מפלגת האופוזיציה האסלאמית בסודאן ואחד ממובילי ההתנגדות לממשל במדינה, מת היום (שבת) והוא בן 84. גורם רפואי במדינה מסר כי א-תוראבי לקה בהתקף לב מוקדם יותר היום, וטופל ביחידת טיפול נמרץ של בית החולים המלכותי בחרטום, שם הוכרז על מותו. הטלוויזיה הממלכתית של סודאן בישרה על מותו ועצרה את השידור לקריאת פסוקים מהקוראן.

א-תוראבי, שהיה קרוב לאל-בשיר במשך תקופה ארוכה ואף מונה לדובר הפרלמנט, הפך למתנגד הגדול ביותר לממשל, ואף נעצר כמה פעמים בשל כך מאז הקמת מפלגתו בשנת 1999. א-תוראבי, אחת הדמויות הפוליטיות המשפיעות ביותר בסודאן, הקים את מפלגתו, "הקונגרס העממי", במטרה להוות התנגדות לנשיא המכהן עומר אל-בשיר ולמפלגתו, "הקונגרס הלאומי", שאליה השתייך א-תוראבי בעצמו קודם לכן.

אל-בשיר החל בכהונתו הארוכה לאחר הפיכה צבאית ב-1989, ושלטונו ידע מקרים רבים של מרד ומשבר כלכלי. בית הדין הבינלאומי אף הגיש כתב אישום נגד אל-בשיר, בחשד שעמד מאחורי פשעי המלחמה בדרפור, וא-תוראבי היה הפוליטיקאי היחיד בסודאן שתמך בכתב האישום.

עוד בוואלה! NEWS:
"חזיר ובריון": עובדי כי"ל מברכים על התפטרות היו"ר שגרף מיליונים
השר לשעבר בן אליעזר פונה לבית חולים בהכרה; מצבו יציב
כשקצינה צעירה סתרה את אמ"ן, ומומחה המפות הציל את "המוצב החיוני"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully