וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חזיר ובריון": עובדי כיל מברכים על התפטרות היו"ר שגרף מיליונים

6.3.2016 / 0:31

ניר גלעד, שהפך לסמל לתשלומי העתק שמקבלים מנהלים במגזר העסקי, יחל בהעברת תפקידו בחודשים הקרובים. "אף אחד לא יזיל עליו דמעה", סיפרו עובדים בחברה. ח"כ יחימוביץ': "פעל בכל כוחו למנוע מהמדינה את התמלוגים המגיעים לה"

ניר גלעד נשיא ומנכל החברה לישראל. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
הרוויח 143 מיליון שקלים בתפקידו כמנכ"ל החברה לישראל. גלעד/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

יו"ר כיל ניר גלעד, שמקורביו אישרו כי יעזוב בקרוב את תפקידו, הפך בשנים האחרונות סמל לתשלומי העתק שלהם זוכים מנהלים בכירים במגזר העסקי. זאת לאחר שפורסם כי ב-2014 זכה לתגמול של יותר מ-43 מיליון שקלים על עבודתו. עובדי כיל התייחסו אתמול (שבת) לעזיבתו את החברה.

בשבע שנות כהונתו כמנכ"ל החברה לישראל, תפקיד שבו אחז עד 2015, הסתכמה עלות השכר של גלעד לסכום אדיר של 143 מיליון שקלים. לטענת העובדים, גלעד הביא את כיל למצב הקשה ביותר מאז הקמתה, והתייחס לעובדיה "באופן בריוני" מאחר שהאמין שיצליח "לכופף את המדינה והעובדים בכוח". "רוב העובדים יגידו עליו 'ברוך שפטרנו'", אמר אחד העובדים.

עובד אחר סיפר כי ציבור העובדים בחברה נכווה קשות מהניסיון לפטר רבים מהם בתקופתו של גלעד. "העובדים לא ישכחו את הניסיון לפיטורים בחברה, אבל יותר מזה, את התנהגותו האלימה כלפיהם", אמר. עובד נוסף סיכם את הידיעה על פרישתו בקצרה ואמר "ברוך השם".

עוד בוואלה! NEWS:
השר גבאי: "תקציב דו-שנתי אינו טוב, אבל 'כולנו' התחייבה לכך"
צאו לטייל: היום יהיה נאה עם התחממות קלה, ייתכן גשם מקומי קל בצפון
משטרת טורקיה השתלטה על משרדי העיתון המתנגד לארדואן

הפגנת עובדי כיל מול משרד ראש הממשלה. מרץ 2015. נועם מושקוביץ
"התנהג בהתנשאות בזמן המשבר". עובדי כיל בהפגנה בירושלים, בשנה שעברה/נועם מושקוביץ

לדברי העובדים, התנהגותו של גלעד הייתה לא הגיונית בזמן כהונתו. "הלוואי שיילך, הוא חזיר שמרוויח מיליונים ועל העובדים הוא חסך", סיפר אחד העובדים. "הוא התנהג בהתנשאות בזמן המשבר והפיטורים הגדולים בחברה. לא תראה אף אחד מזיל עליו דמעה, אלא להיפך – הוא עשה לכי"ל נזק בהתנהלות מול המדינה. הוא חשב שיצליח לבטל את ששינסקי על גבי עובדי כי"ל, והתנהל כלפיהם וכלפי המדינה באופן בריוני", הוסיף.

אמש התייחסה לנושא ח"כ שלי יחימוביץ (המחנה הציוני). "ייתכן שהעובדה שהפך (בצדק) לסמל של הון-שלטון גרמה למיטיביו להבין שהוא גורם יותר נזק מתועלת. אבל אל תדאגו לו. הוא הולך כשבכיסו 143 מליון שקלים, שאותם קיבל ממשפחת עופר לא בתמורה לכישרון, אלא בתמורה לקשרים פסולים בין הפקידות והפוליטיקה ובין ההון הגדול".

יחימוביץ' כתבה עוד כי גלעד "פעל בכל כוחו למנוע מהמדינה את התמלוגים המגיעים לה בגין משאבי הטבע שלה, ונלחם נגד כל מיסוי סביר של רווחי החברה. הוא השמיד ערך בחברות שניהל, רדף עיתונאים, פיטר עובדים, הוציא דיבתם רעה והתלונן ששכרם גבוה מדי בעודו מתעשר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הפגנת עובדי כיל מול משרד ראש הממשלה. מרץ 2015. נועם מושקוביץ
הפגנת עובדי כיל מול משרד ראש הממשלה, מרץ 2015/נועם מושקוביץ

לפי מקורבי גלעד, נערך עמו סבב שיחות שבו הוחלט כי "לאחר עשר שנות פעילות ענפה" הוא יעביר את תפקידו בצורה מסודרת בחודשים הקרובים. תהליך העברת התפקיד למחליפו צפויה להסתיים עד סוף השנה.

יו"ר ועד הברום מקבוצת כיל, אבנר בן סניור, מסר בתגובה: "העובדים מצרים על הדרך הארוגנטית והלוחמנית בה בחרה כיל לפעול תחת הנהגתו של ניר גלעד, הן בהתנהלותה מול המדינה והן נגד העובדים המסורים שלה.
גם היום, לאחר ההסכם שנחתם, עדיין ההנהלה רואה בעובדים אויבים ולא שותפים".

לדבריו, "נראה שמול המדינה הדרך הזו לא הוכיחה את עצמה.
ומול העובדים בטח ובטח שלא תצליח. העובדים דוגלים בדרך של הידברות ושיתוף. אנחנו מקווים שמנהלי כיל ידעו להסיק את המסקנות הנכונות בצעדיהם בעתיד.

(עדכון ראשון: 19:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully