וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ביקש מהיועץ המשפטי לממשלה לאשר גירוש משפחות מחבלים לעזה

ראש הממשלה פנה לאביחי מנדלבליט בבקשה לקבל את חוות דעתו המשפטית למהלך, שיאפשר גירוש בני משפחה שסייעו לטרור לשטחי הרצועה. עם זאת, מנדלבליט פרסם באחרונה כי הדין הבינלאומי אינו מאפשר פעולת גירוש זו

צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

(שרים תקפו את עמדת היועמ"ש סביב גירוש משפחות מחבלים, השבוע)

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה היום (רביעי) במכתב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בבקשה לקבל את חוות דעתו המשפטית לאפשרות של הרחקה לרצועת עזה של בני משפחות מחבלים המסייעים לטרור.

"פעולות טרור רבות בחודשים האחרונים מתבצעות על ידי טרוריסטים בפרופיל של 'מפגע בודד'. המפגעים הללו באים לעתים ממשפחות שמעודדות ומסייעות לפעולתם. אבקש את חוות דעתך המשפטית לאפשרות הליך הרחקת בני משפחות המסייעים לטרור לרצועת עזה. אני סבור שהשימוש בכלי זה יביא לצמצום משמעותי בפעולות הטרור נגד מדינת ישראל, אזרחיה ותושביה", לשון המכתב.

לקריאה נוספת:
נתניהו על כנס לפיד-ליברמן: "יש מי שמקשקש ויש מי שמבטיח את עתידנו"
"נתניהו מנסה להשמיד את שירות החוץ": הכנס שמאתגר את ראש הממשלה
נתניהו שוב יוצא נגד המופתי: "הסית לגל הטרור בשנות ה-20"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה 28 בפברואר 2016. אמיל סלמן, הארץ, פול צלמים
בקשה המנוגדת לדין הבינלאומי. נתניהו/פול צלמים, אמיל סלמן, הארץ

עם זאת, מנדלבליט פרסם באחרונה חוות דעת מנוגדת לבקשתו של נתניהו, שלפיה הדין הבינלאומי אינו מאפשר גירוש משפחות מחבלים מהגדה המערבית או ממזרח ירושלים לשטח רצועת עזה. בין היתר, היועץ המשפטי לממשלה נימק את דעתו בכך שמעמדם המשפטי של תושבי הגדה - המוגדר כשטח בתפיסה לוחמתית - אינו מאפשר גירוש.

זאת ועוד, עולים קשיים משפטיים נוספים לגירוש משפחות מחבלים ממזרח ירושלים. זאת מאחר שאלו מחזיקים בזכויות נוספות לעומת אלו המתגוררים בשטחי יהודה ושומרון מתוקף היותם בעלי תעודת תושבות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"יביא לצמצום משמעותי בפעולות הטרור". הפנייה של נתניהו למנדלבליט/מערכת וואלה, צילום מסך

המהלך לא נולד בחלל ריק. גורם ביטחוני מסר לוואלה! NEWS בנובמבר האחרון כי בהערכות מצב במערכת הביטחון הועלו המלצות לבחון משפטית גירוש משפחות מחבלים לרצועת עזה.

לדבריו, אמו של המחבל שביצע את הפיגוע בגוש עציון לפני שלושה חודשים ידעה על כוונותו לבצע פיגוע - אך לא דיווחה על כך לגורמי הביטחון השונים. במקרה כזה, לדבריו, יש לשקול צעדי ענישה מחמירים כמו גירוש לעזה. הנושא הועבר אז לבחינת יועצים משפטיים במשרד הביטחון.

משפחות קורבנות טרור לנתניהו: "עצור את שטף הדמים"

בחודש שעבר פנו בני משפחותיהם של 18 מהנרצחים באירועי הטרור בחודשים האחרונים לנתניהו בדרישה "לעצור את שטף הדמים" ולגרש את משפחות המחבלים.

"אנו, בני משפחות של יהודים שנרצחו ונפצעו בגל הטרור האחרון, זועקים ודורשים מממשלת ישראל לעשות כל שביכולתה על מנת לעצור את שטף הדמים הזה. אי אפשר להכיל רצח יהודים. אי אפשר להכיל חברה שמלמדת את הילדים שלה כי המעלה העליונה שאליה יכולים להגיע כל ילד וילדה היא להיות 'שהיד'. אי אפשר להכיל משפחות שמעודדות את בניהן לרצוח. לצערנו אנו רואים כי הפעולות שמדינת ישראל נוקטת בהן לא עוצרות את ההסתה ואת מסעות הרצח. מדי יום ביומו משפחת הכאב והשכול גד?לה, והרוע הזה חייב להיפסק", כתבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully