וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במערכת הביטחון שוקלים: גירוש משפחות מחבלים לרצועת עזה

24.11.2015 / 0:23

גורם ביטחוני מסר לוואלה! NEWS כי הנושא עלה לדיון בעקבות הפיגוע בגוש עציון, אשר אמו של המחבל ידעה כי הוא מתכנן לבצע אותו. הלילה תושלם הפעילות ההנדסית לחסימת 50% מצירי הגישה לפלסטינים סביב חברון וגוש עציון. "אם המצב יימשך - המציאות תחזור עשר שנים אחורה"

צילום: דניאל אליאור, רויטרס, הצלה יו"ש

בהערכות מצב במערכת הביטחון הועלו המלצות לבחון מבחינה משפטית גירוש משפחות מחבלים לרצועת עזה - כך מסר אמש (שני) גורם ביטחוני לוואלה! NEWS. לדברי הגורם, אימו של המחבל שביצע את הפיגוע בגוש עציון בחמישי האחרון ידעה על כוונות בנה לבצע פיגוע - אך לא דיווחה על כך לגורמי הביטחון השונים. במקרה כזה, לדבריו, יש לשקול צעדי ענישה מחמירים כמו גירוש לעזה. הנושא הועבר לבחינת יועצים משפטיים במשרד הביטחון.

כמו כן, הלילה תושלם הפעילות ההנדסית לחסימתם של יותר מ-50% מצירי הגישה לפלסטינים סביב חברון וגוש עציון. לדברי גורם ביטחוני בכיר, מדובר בכ-30 צירים באזור, דבר שיקשה משמעותית על תנועת הפלסטינים ויגביל באופן חריג את חופש התנועה בשטח. עוד הוא הוסיף כי הדבר נעשה במטרה לצמצם את החיכוך בשטח.

צעד נוסף שמתכנן צה"ל הוא גיבוש רשימות של בני משפחותיהם המורחבות של מחבלים פלסטינים בימים הקרובים, במטרה להגדיל את מספר מנועי הכניסה לישראל למטרות עבודה, לפי הנחיית הדרג המדיני. גורם ביטחוני הסביר כי הפעולה נובעת מניסיון לצמצם את האפשרות לפיגוע נקמה בידי מי מבני המשפחה. "ההסתה הפלסטינית מסלפת עובדות ומספרת שקרים תוך התעלמות מעובדות, כמו שהמחבלים הסתערו עם סכינים כדי לרצוח ישראלים. במצב כזה, עלינו לצמצם אפשרות שאחד מבני המשפחה יחשוב לנקום ולבצע פיגוע נוסף", אמר.

לוחמים מכפיר, צנחנים וחיל הנדסה באזור חברון, 15 בנובמבר 2015. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה! NEWS
הצעד יקשה משמעותית על הפלסטינים בשטח. חיילים צנחנים וכפיר באזור חברון/מערכת וואלה! NEWS, אמיר בוחבוט

במערכת הביטחון מכוונים את מנופי הלחץ לא רק על מוקדי ההסתה, בהם תחנות הרדיו הפלסטיניות וההנהגה הפלסטינית, אלא בעיקר על התא המשפחתי הפלסטיני. "הצעדים שיבוצעו החל ממחר יאותתו לפלסטינים ביהודה ושומרון כי אם המצב יימשך - המציאות תחזור עשר שנים אחורה", הסביר הגורם הביטחוני.

בצה"ל תתקיים הלילה הערכת מצב על מנת להיערך ליישום החלטת הדרג המדיני ולביצוע בידוק לכל כלי רכב שיעלה על ציר משותף לישראל ולפלסטינים בגזרות של חטיבת יהודה וחטיבת עציון. כוחות מחטיבת הצנחנים ומחטיבת כפיר, שהוקפצו ביום שישי לאזור, ייקחו חלק בבידוק בצירים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פיגוע דקירה בכביש 443, 23 בנובמבר 2015. הלל מאיר, תצפית TPS
זירת הפיגוע שבו נרצח היום החייל זיו מזרחי/תצפית TPS, הלל מאיר

הצעד מגיע לאחר ארבעה אירועים ביטחוניים שאירעו אתמול. אחר הצהריים נרצח החייל זיו מזרחי בתחנת דלק בכביש 443, בפיגוע דקירה שבו נפצעו שתי צעירות נוספות באורח קל. המחבל חוסל בידי כוחות הביטחון במקום. אחת הצעירות, חיילת בת 22, נפצעה בידי המחבל, ואילו השנייה נפצעה במהלך חיסולו, כשקליע של כוחות הביטחון פגע במכוניתה.

אתמול בבוקר נפצע גבר בן 70 באורח קל בפיגוע דקירה ברחוב יפו, ליד שוק מחנה יהודה שבירושלים. שתי המחבלות - נערות פלסטיניות בנות 14 ו-16 ממזרח העיר שהגיעו לשוק חמושות במספריים וניסו לדקור את העוברים והשבים, נורו על ידי שוטר שזיהה את המתרחש. אחת מהן נהרגה, ושנייה נפצעה קשה. מאבטח בן 27, שרץ כדי לסייע בנטרול המפגעות, נפצע ככל הנראה אף הוא מהירי ומצבו קל. צוותי מד"א העניקו טיפול גם לכמה אנשים שלקו בחרדה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נוסף על הפיגוע בירושלים, אירע גם פיגוע דריסה בהתנחלות המפונה חומש שבצפון השומרון. כלי רכב שנכנס לתוך שטח ההתנחלות לשעבר ניסה לפגוע בקבוצת תלמידי ישיבה שלנים שם מתחת לכיפת השמיים. בן 18 נפצע קל. הרכב הפוגע נמלט והוצבו מחסומים באזור כדי לאתרו. צוות מד"א בסיוע כוח רפואה צבאי שחבר לפצוע אשר הובא ברכב פרטי לכניסה לשבי שומרון, העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים בילינסון.

לאחר מכן, ניסה מחבל לדקור חייל בכיכר ליד החטיבה המרחבית שומרון שבאזור חווארה. המחבל נורה ונהרג על ידי כוח צה"ל בנקודה. לא היו נפגעים במקרה זה.

(פרסום ראשון: 22:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully