וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו מנסה להשמיד את שירות החוץ": הכנס שמאתגר את ראש הממשלה

29.2.2016 / 13:30

יו"ר ישראל ביתנו ויו"ר יש עתיד מקיימים "כנס חירום בעקבות המשבר ביחסי החוץ" כדי לאותת לראש הממשלה וליו"ר האופוזיציה הרצוג, שלא הוזמן. ליברמן: "לממשלה אין מדיניות". הליכוד: "כנס הכנה לפורים - ראש מפלגת שמאל מתחפש למרכז, ואופורטוניסט שבגד בימין"

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

יו"ר יש עתיד, חבר הכנסת יאיר לפיד, ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, מקיימים היום (שני) בצהריים במשכן הכנסת כנס משותף תחת הכותרת "נלחמים על מעמדה הבינלאומי של ישראל בעולם". השניים הסבירו בהודעה משותפת שפרסמו, כי "כנס החירום נערך בעקבות המשבר ההולך וגובר ביחסי החוץ של מדינת ישראל, ההחלטה לסגור נציגויות של משרד החוץ ברחבי העולם ופיצול המשרד לשישה משרדים שונים מסיבות פוליטיות, ללא שר חוץ במשרה מלאה - דבר המהווה פגיעה קשה ביכולת לנהל מערך חוץ אפקטיבי ומתואם כפי שנדרש במדינת ישראל בעת הזו".

ח"כ ליברמן: "משרד החוץ זה לא רכוש פרטי של אף אחד, כולל לא של משפחת נתניהו - אי אפשר לקחת ולהרוס עד היסוד. נתניהו מנסה לקחת את שירות החוץ הישראלי ולהשמיד אותו בכוח. ‏סגירת נציגויות ישראליות בעולם בעת הזו היא טירוף הדעת. ‏אין לממשלה מדיניות חוץ - זו הפקרות מוחלטת. ‏הבוקר, השר אלקין יוצא חוצץ נגד הרשות הפלסטינית, יואב גלנט בעד הרשות הפלסטינית - אי אפשר שלממשלה יהיו שלוש-ארבע עמדות מנוגדות. ‏ראש הממשלה כאילו מוביל התפייסות עם טורקיה, אבל שרת המשפטים מובילה הקמת מדינה כורדית. איך זה מסתדר אחד עם השני - לא ברור לי. ‏ראש הממשלה לא מכניס שגרירים למפגשים עם ראשי מדינות - מה המעמד של השגרירים? איך הם צריכים להרגיש? איך מסתכלים עליהם אחר כך?".

באירוע השתתף גם חבר הכנסת חיליק בר (המחנה הציוני), שהצהיר: "לעולם לא נהיה אופוזיציה לעם ישראל או למדינת ישראל. כל אימת שמישהו ינסה לפגוע בישראל או בכלכלתה, אנחנו נהיה שם כדי להגן עליה - גם אם הממשלה, שאמורה לעשות את העבודה הזאת, כמעט לא קיימת בזירת ההסברה". הוא הבהיר בנוסף כי "באופן אבסורדי, הגורמים באופוזיציה הם אלו הנושאים במרבית הנטל ההסברתי בעולם".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
ליברמן: גם בעתיד לא נתחייב מראש לתמוך בנתניהו; הליכוד: בגד בימין
ברית האחים הבאה? שיתוף הפעולה המפתיע בין לפיד לליברמן
"שבוע האפרטהייד הישראלי": כרזות בלונדון, הרצאות באוניברסיטאות

אביגדור ליברמן ויאיר לפיד כנס על מדיניות ישראל בעולם. נועם מושקוביץ
"מרכז שמתחפש לימין". יאיר לפיד ואביגדור ליברמן בכנס, היום/נועם מושקוביץ

לפיד הצטרף לדברי עמיתו לאופוזיציה. "הכנס הזה נוצר ונבנה על ידי חבר הכנסת ליברמן ועל ידי מפני שאנחנו נמצאים במצב שיש פגיעה חמורה לא רק בשירות החוץ וביחסי החוץ של מדינת ישראל, אלא גם בביטחון הלאומי. ההירדרות היא דרמטית. תנועת ה-BDS צוברת כוח והמוסדות הבינלאומיים וגם האו"ם מובילים קו אנטי ישראלי.

"יש משבר עם הממשל האמריקני, יש משבר עם האיחוד האירופי. התקשורת העולמית מובילה קו אנטי ישראלי חריף ומכפיש בסיוע ארגונים אנטי ישראליים. מצבנו הבינלאומי מעולם, מעולם, בכל תולדות המדינה מאז 1948 ועד היום, לא היה גרוע כל כך. מה שמחמיר את המצב זה שממשלת ישראל לא מודה בו. לא מודים שמצבנו גרוע, אלא מנסים להעמיד פנים שהכל בסדר. הכול לא בסדר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

יו"ר ועד העובדים במשרד החוץ: "צניחה חדה במספר המועמדים לצוערים"

חנן גודר, יו"ר ועד העובדים במשרד החוץ, התייחס במהלך הכנס לקשיים הכלכליים של עובדי משרד החוץ. "יש נפילה של 50% במספר המועמדים לקורס צוערים. לא כי אין אתגרים, אלא כי עובד משרד החוץ לא יכול לכלכל את משפחתו. מי שהולך לקורס צוערים הוא או מטומטם או אידיאליסט, וכנראה אין לנו מספיק אידיאליסטים. סגירה של חמש נציגויות ישראל בעולם משולה לסגירה של חמישה מוצבים בעוטף עזה. הגיע הזמן לממש את הסכם השכר, הגענו למצב שלהיות שליח של המדינה זה נחות מהשכר של שליח פיצה. ואני לא מזלזל בשליחי פיצה", אמר.

באירוע השתתפו נשיא הקהילה היהודית במרסיי צבי עמר, יו"ר התאחדות הסטודנטים היהודים יוסף תרשיש, מנכ"לית ארגון AJC אביטל ליבוביץ', שדיברה על ההשלכות של סגירת הנציגות בסן סלבדור, וטליה לידר מהפדרציה היהודית בפילדלפיה, שדיברה על סגירת הנציגות בעיר.

האירוע, שנראה כי נועד לאתגר את ראש הממשלה ושר החוץ בנימין נתניהו מחד, ומאידך לאותת ליו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג כי לפיד וליברמן לא מקבלים את מרותו כראש האופוזיציה, מתקיים שבוע לאחר הקרב על הקרדיטים בין נתניהו ללפיד. כל אחד מהם ביקש לקחת לעצמו את הקרדיט כמוביל להורדת כרזות של תנועת BDS שנתלו בלונדון בשבוע שעבר. בעוד לפיד טען כי הכרזות הורדו הודות לשיחת טלפון שלו עם ראש עיריית לונדון בוריס ג'ונסון, מיהר נתניהו להבהיר כי מנכ"ל משרד החוץ דורי גולד טיפל בנושא באופן אישי, "ומי שאומר אחרת לא אומר אמת".

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים במשרד החוץ. אוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
"לא רכוש פרטי". נתניהו בטקס במשרד החוץ, אוקטובר 2015/נועם מושקוביץ

בליכוד וגם במחנה הציוני הגיבו בזלזול לציר הפוליטי הנרקם בין לפיד וליברמן זה כמה חודשים. "נראה שמדובר בכנס הכנה לחג פורים, שבו ראש מפלגת שמאל מתחפש למרכז ואופורטוניסט שבגד במצביעי הימין מתחפש דווקא לימין", נמסר מהליכוד בשבוע שעבר, לאחר ההודעה על הכנס.

מסביבתו של הרצוג, שלא הוזמן להשתתף בכנס, מסרו לוואלה! NEWS בסוף השבוע האחרון: "משמח שלפיד יגיע קצת לכנסת, וזה עיקר השינוי שהכנס הזה ייצר. האמת? טוב שהם נאבקים על תפקיד שר החוץ בממשלה שנקים. את תפקיד שר האוצר ברור שלפיד לא יקבל שוב אחרי שהשבוע הבנו מה מסיבת מע"מ 0 שלו עשתה למחירי הדיור".

חוטובלי: "ליברמן ולפיד עושים ניצול ציני"

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, אמרה בתגובה למסיבת העיתונאים המשותפת כי מדובר במהלך פופוליסטי של השניים. "שירות החוץ של מדינת ישראל לא מעניין את ליברמן ולפיד, מה שמעניין אותם זה לנגח את שירות החוץ הישראלי תוך ניצול ציני של עובדי משרד החוץ".

לדבריה, "החיבור בין ליברמן ללפיד הוא חיבור בין 'פוליטיקה חדשה' לפוליטיקה ישנה על בסיס ציני, כנסים מעין אלה שמנגחים את משרד החוץ לא יתרמו למעמד הבינלאומי של מדינת ישראל".

השר נפתלי בנט אמר בישיבת סיעה: "אנחנו מתוודעים לכל מיני קמפיינים של הסברה. אני רוצה לומר לליברמן ולפיד: כלום לא יעזור כל עוד מסתובבים בעולם ואומרים שצריך לחלק את הארץ. העולם מכבד עם ששומר על עצמו ועל אדמתו. כשאומרים בואו נחלק את הארץ זה משרת את הקו ההפוך. העולם יהיה איתנו כשנהיה עם עצמנו. הגיע הזמן להחיל את החוק הישראלי על מעלה אדומים, גוש עציון ואריאל, ולהמשיך לכל שטחי C".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully