וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברית האחים הבאה? שיתוף הפעולה המפתיע בין לפיד לליברמן

22.2.2016 / 19:51

שני ראשי הסיעות מהאופוזיציה הודיעו כי יערכו בשבוע הבא כנס חירום שכותרתו "נלחמים על מעמדה הבינלאומי של ישראל". השניים מתחזקים ביניהם ציר פוליטי בשנה האחרונה, נפגשים לעיתים קרובות, ומתאמים ביניהם מהלכים פרלמנטריים

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: טל רזניק

(לפיד ונתניהו נאבקו על הקרדיט בעבור הורדת כרזות ה-BDS ברכבת התחתית בבלונדון, היום)

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, ויו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, הודיעו היום (שני) כי בשבוע הבא יערכו כנס חירום משותף שכותרתו "נלחמים על מעמדה הבינלאומי של ישראל". בהודעה משותפת שפרסמו השניים נכתב כי "הכנס נערך בעקבות המשבר ההולך וגובר ביחסי החוץ של מדינת ישראל, ההחלטה לסגור נציגויות של משרד החוץ ברחבי העולם ופיצול לשישה משרדים שונים מסיבות פוליטיות, ללא שר חוץ במשרה מלאה - דבר המהווה פגיעה קשה ביכולת לנהל מערך חוץ אפקטיבי ומתואם כפי שנדרש במדינת ישראל בעת הזו".

עוד נמסר מטעמם כי "בכנס ישתתפו חברי כנסת מכל המפלגות, עובדי משרד החוץ, שגרירים לשעבר, ארגונים הנלחמים למען מעמדה של ישראל בעולם, אנשי הסברה ובכירים נוספים". במהלכו, נכתב, "יוצגו נתונים חדשים על מצבה של ישראל בזירה הבינלאומית ומדיניות ההסברה של ישראל ביחס לעולם".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
"שבוע האפרטהייד הישראלי": כרזות בלונדון, הרצאות באוניברסיטאות
סערת ההתפטרות מהמל"ג: "בנט ראה בנו שירות לקוחות, הוא לא מבין את החוק"
יעלון: "מעריך שבשבועות הקרובים נסכם עם ארה"ב על הסיוע הביטחוני"

ח"כ יאיר לפיד, ישיבת הכנסת בדיוני תקציב המדינה. נובמבר 2015. יואב דודקביץ'
מתקרב לליברמן? לפיד/יואב דודקביץ'

מדובר בשיתוף פעולה מעניין בין שני ראשי סיעות החברים באופוזיציה, שמתחזקים ביניהם ציר פוליטי בשנה האחרונה, נפגשים לעיתים קרובות, ומתאמים ביניהם מהלכים פרלמנטריים. נראה כי מטרת הכינוס היא לאתגר את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מצד אחד, ומאידך לאותת ליו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, כי אינם מקבלים את מנהיגותו.

גורמים בישראל ביתנו אמרו כי לא מדובר בציר פוליטי, וכי "זהו שיתוף פעולה נקודתי בעניין ששניהם מייחסים חשיבות גדולה לטיפול בו - מעמדה הבינלאומי של ישראל והרס משרד החוץ. כמו שאנחנו אופוזיציה עניינית מול התנהלות הממשלה, אנחנו אופוזיציה עניינית גם ביחסינו עם שאר המפלגות באופוזיציה". ביש עתיד אמרו כי שיתוף הפעולה בין השניים בכנס הנוכחי מגיע על רקע ניסיונו של ליברמן כשר החוץ לשעבר.

אביגדור ליברמן באולפן וואלה!NEWS, אוקטובר 2015. ראובן קסטרו
"אנחנו אופוזיציה עניינית". ליברמן/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully