וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: גם בעתיד לא נתחייב מראש לתמוך בנתניהו; הליכוד: בגד בימין

25.2.2016 / 20:18

בכנס ישראל ביתנו בירושלים, פתח יו"ר המפלגה במתקפה נגד ראש הממשלה. "לנתניהו אין שום קשר לא לימין ולא למחנה הלאומי", אמר ליברמן וכינה את ממשלתו "ישראבלוף". בליכוד מסרו: "נראה שמדובר בכנס הכנה לפורים. ליברמן הוא אופרטוניסט שמתחפש לימין"

צילום: ערוץ 10, עריכה: טל רזניק

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, תקף היום (חמישי) בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו בוועדת מפלגתו שנערכה בירושלים. "אני אומר לך אדוני ראש הממשלה: אנחנו לא סומכים עליך", הצהיר ואמר כי מפלגתו לא תמליץ עליו גם בבחירות הבאות. הוא כינה את נתניהו וממשלתו "ישראבלוף" וטען כי אחרי אמירתו המפורסמת נגד הערבים ערב הבחירות, נתניהו התקפל וגיבש יחד עם ראש הרשימה המשותפת איימן עודה את תכנית החומש למגזר הערבי. ליברמן פירט גם על ההסכמים הקואליציוניים וטען כי נתניהו הגיע להבנות עם המפלגות החרדיות לא רק לקדנציה הנוכחית אלא גם לבאות.

ליברמן תיאר בנאומו את הימים שלאחר הבחירות שבהם דנו בהרכבת הקואליציה. "כשהלכנו לנשיא לאחר הבחירות המלצנו על נתניהו כמועמד להרכיב את הממשלה ללא תנאים מוקדמים. לא ניסינו לדבר איתו לפני ההמלצה או לקבל הבטחות מראש. אבל אני מכיר את האיש טוב, אפילו טוב מאוד. לכן אמרתי שאני לא אחתום על ההסכם הקואליציוני לפני שאראה את ההסכם עם החרדים. היה ברור לי שלפני שנתניהו פיזר את הקואליציה הקודמת והלך לבחירות הוא הגיע להבנות עם המפלגות החרדיות".

"כשראיתי את ההסכם הבנתי דבר נוסף, שההבנות שלו עם המפלגות החרדיות הן לא רק לגבי הכנסת ה-20, אלא גם לגבי הכנסת ה-21, הכנסת ה-22 וכן הלאה. בקיצור לגבי כל הכנסות העתידיות וכל מערכות הבחירות שבהן הוא מתכוון לקחת חלק. ותאמינו לי הוא מבחינתו מתכוון להישאר במערכת הפוליטית עד לשנת 2069. המשמעות של זה היא שבכל קואליציה עתידית השותפות הראשונות שלו הן המפלגות החרדיות, ותמיד תהיה להן עדיפות על פני כל המפלגות האחרות כולל זכות וטו. בשום קונסטלציה בעתיד נתניהו לא יוותר על המפלגות החרדיות ותמיד ייכנע לכל דרישותיהן".

עוד בוואלה! NEWS:
העד שנרצח בשוק - ו-15 מיליון השקלים ש"נעלמו": כך נפל "הסנדק"
נתניהו עקץ את קמרון: "שכח כמה עובדות יסודיות לגבי ירושלים"

נתניהו על ההצעה לכנס ועידת שלום ישראלית-פלסטינית: "תמוהה". רויטרס
מתקפה חזיתית של ליברמן. נתניהו/רויטרס

הוא דיבר גם על החלטתו שלא להצטרף לבסוף לקואליציית נתניהו. "אני גאה שאנחנו המפלגה, אולי היחידה, שהייתה מסוגלת לקבל החלטה מוסרית ועקרונית ולוותר על מנעמי השלטון. תאמינו, אני יכול להעיד מניסיוני האישי שזה הרבה יותר טוב, הרבה יותר נוח, הרבה יותר נחמד לשבת בכורסת שר החוץ מאשר בכיסא של ח"כ באופוזיציה".

בדבריו התייחס גם לבחירות הבאות. "אני רואה את התעמולה של נתניהו במערכת הבחירות הבאה, את הלחצים שיופעלו עלינו להודיע על תמיכה בו. נתניהו ואנשיו ינסו להפחיד את הציבור הימני הלאומי שאנחנו כביכול נמנע ממנו להקים ממשלה לאומית לאחר הבחירות. אז קודם כל לנתניהו אין שום קשר לא לימין ולא למחנה הלאומי. מי שתמך בהתנתקות והצביע בעד ההתנתקות בכנסת הוא שלוקח את קולות הימין ומנהיג מדיניות של שמאל".

נתניהו לא מוכן להילחם בטרור, הצהיר ליברמן. "הוא לא מוכן לבנות בגושי ההתיישבות ובשכונות היהודיות בירושלים. הוא מסרב להנהיג עונש מוות למחבלים ולתמוך בחוק שימנע מבית המשפט העליון להתערב בהחלטותיה של ועדת הבחירות המרכזית. נתניהו הוא המנהיג של מחנה ישראבלוף. הכול כאילו, הכול כמו אצל הגששים – 'היה מנוע?'".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אביגדור ליברמן בוועידת מפלגת "ישראל ביתנו". פברואר 2016. הלל מאיר, תצפית TPS
"נתניהו הוא המנהיג של מחנה ישראבלוף". ליברמן, הערב/תצפית TPS, הלל מאיר

יו"ר ישראל ביתנו התייחס גם לאמירה המהדהדת של נתניהו ערב הבחירות, "הערבים נעים בכמויות אדירות באוטובוסים לקלפיות". "הקריאה ההיסטרית, ומיד לאחר מכן, באה בקשת הסליחה, ההתנצלות וההזמנה של איימן עודה, ג'מאל זחאלקה וחבריהם ללשכתו, שם הם התקבלו ברוב פאר והדר עם חיוך וטפיחות על השכם. שם גם גובשה יחד עם איימן עודה תוכנית חומש להעברת 15 מיליארד שקלים למגזר הערבי. בקיצור ישראבלוף".

לסיום אמר כי גם במערכת הבחירות הבאה ישראל ביתנו לא תתחייב מראש לתמוך בנתניהו לראשות הממשלה. "מה שאני כן יכול להתחייב עליו, הוא שישראל ביתנו לעולם לא תהיה חלק מקואליציית שמאל ולעולם לא תשמעו מאתנו את המשפט – 'מה שרואים מכאן לא רואים משם'. אנחנו הימין האמתי, אנחנו המחנה הלאומי האמתי - לא אתה".

ח"כ איימן עודה, 14 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
"נתניהו התנצל והזמין את עודה ברוב פאר והדר". יו"ר הרשימה המשותפת/נועם מושקוביץ

לדבריו, ישראל ביתנו תתמוך בממשלה ובראש ממשלה שיתחייבו לחסל את הטרור. "אנחנו לא ניכנס לשום ממשלה בלי רפורמה אמתית בביטוח הפנסיוני. אנחנו נדרוש לפרוע את כל ההבטחות שאתה ואחרים פיזרתם לציבור העולים בתקשורת הרוסית ערב הבחירות ושכחת מזה יום לאחר הבחירות. אנחנו לא ניכנס לממשלה בלי התחייבות מפורשת לבנות בגושי ההתיישבות ובשכונות היהודיות בירושלים. כל מה שהבטחת ולא קיימת".

הליכוד בתגובה: "ליברמן חובר לשמאל"

מהליכוד נמסר בתגובה לדברים כי "למי שעוד היה ספק לגבי מיקומו של ליברמן על המפה הפוליטית, קיבל הערב הוכחה ניצחת. כל הסיסמאות והתירוצים הפאתטיים של ליברמן לא יכולים להסתיר את העובדה הברורה לכל בניגוד להבטחותיו המפורשות, ליברמן בגד במצביעי הימין וכעת הוא חובר לשמאל במטרה להפיל ממשלת ימין. כל השאר ברבורים ותירוצים שנועדו לכסות על כך וכולם מבינים זאת היטב".

בליכוד הוסיפו כי "נראה שמדובר בכנס הכנה לחג הפורים בו לפיד מתחפש למרכז וליברמן מתחפש לימין. הציבור מבין היטב שליברמן הוא אופרטוניסט שמתחפש לימין כשם שלפיד שעומד בראש מפלגת שמאל מתחפש למרכז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully