וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני משפחות נרצחי הטרור דורשים מהממשלה: "גרשו את משפחות המחבלים"

1.2.2016 / 0:44

קרובי משפחותיהם של 18 מהנרצחים בחודשים האחרונים פנו במכתב לממשלת ישראל, ובו דרשו לפגוע פגיעה כלכלית ומשמעותית במשפחות ש"חינכו לשנוא יהודים". "אין השוואה בין הסבל של משפחות הנרצחים ובין אי הנוחות שתיגרם למשפחות המחבלים"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: טל רזניק

(הוריה של שלומית שנרצחה בבית חורון: "הייתה ילדה של שלום")

בני משפחותיהם של 18 מהנרצחים באירועי הטרור בחודשים האחרונים פנו אתמול (ראשון) במכתב לממשלת ישראל ובו דרשו "לעצור את שטף הדמים" ולגרש את משפחות המחבלים. "אנו, בני משפחות של יהודים שנרצחו ונפצעו בגל הטרור האחרון, זועקים ודורשים מממשלת ישראל לעשות כל שביכולתה על מנת לעצור את שטף הדמים הזה. אי-אפשר להכיל רצח יהודים. אי-אפשר להכיל חברה שמלמדת את הילדים שלה כי המעלה העליונה שאליה יכולים להגיע כל ילד וילדה היא להיות 'שאהיד'. אי-אפשר להכיל משפחות שמעודדות את בניהן לרצוח", כתבו. "לצערנו אנו רואים כי הפעולות שמדינת ישראל נוקטת בהן לא עוצרות את ההסתה ואת מסעות הרצח. מדי יום ביומו משפחת הכאב והשכול גד?לה, והרוע הזה חייב להיפסק".

לאחר מכן, ציינו את "הרחמנות היהודית" שמונעת מהם להעניש מחבלים עונש מוות, ולפיכך, לדבריהם, יש לגרשם. "העונש האמיתי שמגיע לרוצחים הוא מוות, אלא שהרחמנות היהודית מונעת מאתנו מלהשתמש בו. לכן, אנו דורשים מממשלת ישראל לפחות לגרש את משפחות המחבלים ללא שוב", כתבו. "המשפחה שגידלה את הרוצח, חינכה אותו ולימדה אותו לשנוא יהודים ולרצוח חייבת לשלם את המחיר, ולו רק בגלל ההרתעה שגירוש כזה יוצר. אנו מבקשים ודורשים מכל חברי הכנסת ומכל השרים לתת יד לפעולה הזאת, שאף פעם לא תהיה 'מידתית', כיוון שהתשובה שמגיעה לרוצחים השפלים ולמשפחותיהם צריכה להיות הרבה יותר קשה, כואבת ומרתיע".

נעמה ואיתם הנקין, שנרצחו בפיגוע בסמוך לאיתמר שבשומרון. באדיבות המשפחה
"קרובינו שנרצחו לא עשו שום דבר רע". איתם ונעמה הנקין שנרצחו בתחילת גל הטרור/באדיבות המשפחה

עוד נכתב כי לא ניתן להשוות בין הסבל שבני המשפחה חוו באובדן קרוביהם לבין "אי הנוחות שתיגרם למשפחות המחבלים". "מצד האמת אין מחיר לדם יהודי שנשפך לארץ. אין ולא תהיה שום השוואה בין הסבל של משפחות הנרצחים ובין אי הנוחות שתיגרם למשפחות המחבלים. אין ולא תהיה שום השוואה בין רצח ושפיכות דמים, לבין פגיעה כלכלית במשפחות שמגורשות מבתיהם. אבל גירוש זה המינימום שממשלת ישראל צריכה לעשות בשביל לעצור את גל הטרור הרצחני הזה", נכתב.

"זכרו, קרובינו שנרצחו לא עשו שום רע. הם נרצחו על רקע גזעני. הם נשחטו על רקע היותם יהודים, ותו לא. מדינת ישראל חייבת להבהיר בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים כי היא לא תסבול בשום אופן רצח של יהודים, ולכן היא תעשה כל דבר בשביל לסכל את הרצחנות הזאת. ואם כרגע אין אפשרות לעשות באמת 'כל דבר' – גירוש המשפחות ופגיעה כלכלית זה המינימום".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על המכתב חתומים אדל בניטה, אשתו של אהרן שנדקר למוות בפיגוע דקירה בעיר העתיקה בסוכות ונטע לביא - אשתו של הרב נחמיה שנרצח באותה התקרית; אליעזר רוזנפלד, אביו של מלאכי שנורה למוות בפיגוע בשומרון; אלכסנדר אבירם, אחיו של ראובן שנרצח בפיגוע דקירה בבניין פנורמה בתל אביב; ארי בוכריס, אביה של הדר שנרצחה בפיגוע בצומת גוש עציון; דבורה גונן, אמו של דני שנרצח ביוני 2015 במעיין ליד דולב; יהודה הנקין, אביו של איתם שנרצח יחד עם רעייתו נעמה בפיגוע ירי ליד בית פוריק; נועה ליטמן ושרה תחיה ביגל, בנות משפחתם של יעקב ונתנאל שנרצחו בפיגוע ירי ליד עתניאל; דטניסלב וסימונה יעקובוביץ, הוריו של בנימין, לוחם מג"ב שנהרג בפיגוע דריסה, רות שוורץ - אמו של עזרא שנרצח בגוש עציון, רותי חסנו - אשתו של אברהם שנדרס למוות בחברון, שניאור קרישבסקי - בנו של הרב ישעיהו שנרצח בפיגוע דריסה בירושלים, שרה דון יעקב שנרצח בגוש עציון; דפנה וראובן מזרחי, הוריו של רב"ט זיו שנהרג בגוש עציון וורוניקה קאופמן אשתו של גנאדי שנרצח בקריית ארבע.

(עדכון ראשון: 20:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully