וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו שוב יוצא נגד המופתי: "הסית לגל הטרור בשנות ה-20"

29.2.2016 / 0:43

ראש הממשלה התייחס לגל הטרור הראשון שפקד את ישראל, ואמר כי "אל-חוסייני טען אז שהיהודים עומדים להשמיד את אל-אקצא - אולי זה נשמע מוכר". בהמשך הוא יצא נגד הטענות לפיהן גל הטרור מוזן מהייאוש הפלסטיני: "הייאוש לא נובע מהיעדר יכולתם לבנות, אלא להרוס"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

ארבעה חודשים לאחר הסערה שפרצה בישראל בעקבות דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שבהם האשים את המופתי של ירושלים, חאג' אמין אל-חוסייני, בעידוד אדולף היטלר להתחיל בהשמדת יהודי אירופה, שוב מעלה נתניהו את המופתי באוב. באירוע לציון מאה שנים להולדת ראש הממשלה לשעבר יצחק שמיר שנערך במרכז מורשת בגין, הזכיר נתניהו את גל הטרור הראשון, שפקד את ישראל בשנות ה-20, ואמר כי מי שהתסיס את ההמונים היה אותו אל-חוסייני.

"גל הטרור הראשון בשנות ה-20, כשסבי עלה לארץ, הוזן על ידי הטענה של המופתי חאג' אמין אל-חוסייני, שהיהודים עומדים להשמיד את מסגד אל-אקצא ולבנות במקומו את הבית השלישי – אולי זה נשמע לכם מוכר", אמר נתניהו, וחזר אל גל הטרור הפוקד את ישראל בחודשים האחרונים. "ההסתה הזו נמשכת, גלי הטרור באים והולכים. הניסיונות להסביר אותו על ידי יאוש ותסכול של הפלסטינים אינם נכונים. הם לא באים מייאוש ומתסכול מהיעדר יכולתם לבנות, אלא מייאוש ומתסכול מהיעדר יכולתם להרוס".

נתניהו אמר כי הטענות על הייאוש הפלסטיני פוטרות אותם "מאחריות לטרור שלהם שמלווה אותנו כמעט מאה שנים. לפני הקמת המדינה, ואחריה, לפני שהיו שטחים והתנחלויות ולאחר מכן, כשהיה תהליך מדיני וכשלא היה". לדברי נתניהו, "לא נכנענו לטרור בזמנו של שמיר וברור שלא ניכנע גם עכשיו. מטרת הטרור הפלסטיני לא תושג ואנחנו נמשיך לבנות ולחזק את המדינה כפי שעשה שמיר".

עוד בוואלה! NEWS:
תעלומת ההרשעה: מהרצח שהסעיר את י-ם ועד ה-DNA שזוהה אחרי 21 שנה
השרב הגדול מגיע מחר: השיא בשלישי - 35 מעלות במרכז
"פחדתי שלא אתעורר": הצעיר שסיכן את חייו כדי לעבור ברית מילה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בערב לציון 100 שנים להולדת יצחק שמיר במרכז בגין, 28 בפברואר 2016. צילום: חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"לא נכנענו לטרור בתקופת שמיר ולא ניכנע גם עכשיו". נתניהו, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום: חיים צח

בהמשך דבריו התייחס נתניהו ליחסה של ישראל עם הקהילה הבינלאומית, ודחה טענות לבידוד עולמי של המדינה. "אתם שומעים הרבה על המגמות בפורומים בינלאומיים כמו האו"ם ומועצת זכויות האדם של האו"ם שמתנכלת לנו", אמר. "העוינות מוטבעת בארגונים בינלאומיים שונים ואנחנו נאבקים להדוף אותה. אבל לצד זה קורה משהו שלא קרה אף פעם - מדינות רבות מספור באות לישראל בגלל העוצמה שלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ראש הממשלה בנימין נתניהו בערב לציון 100 שנים להולדת יצחק שמיר במרכז בגין, 28 בפברואר 2016. צילום: חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו במהלך האירוע לציון מאה שנים להולדת שמיר, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום: חיים צח

נתניהו אמר בגיחוך כי מדובר ב"מדינות קטנות באסיה" כמו הודו, סין, יפן, כמו גם כמעט כל מדינות אפריקה. "היה פה נשיא קניה לפני שבוע ופגש אותי", סיפר. "הוא הזמין אותי לארצו כדי לגבש קבוצה של מדינות. נפגשתי עם נשיא אתיופיה שאמר אותו דבר. נשיא אוגנדה, אותו דבר. גוש שמתחיל להיווצר באפריקה. וקודם לכן עם קפריסין, יוון, בולגריה. עכשיו עם נשיא ארגנטינה".

הוא התייחס גם ליחסי ישראל ומדינות ערב המתונות ואמר כי אותה המגמה נרשמת גם בקרב מדינות אלה. "יש שינוי עצום שלא היה אף פעם", הדגיש. "זה בא בגלל העוצמה שישראל מפגינה בכל העולם, הטרור האיסלאמיסטי שמכה בכל העולם, מה שקורה בינינו לבין מדינות ערב יוצק הרבה תקווה".

(עדכון ראשון: 23:30)

ראש הממשלה בנימין נתניהו בערב לציון 100 שנים להולדת יצחק שמיר במרכז בגין, 28 בפברואר 2016. צילום: חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ובנו של יצחק שמיר, יאיר/לשכת העיתונות הממשלתית, צילום: חיים צח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully