וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבדו עם המחבל בקניון מעלה אדומים: "המומים, לא הייתה לו שנאה בעיניים"

29.2.2016 / 0:50

סעדי עלי אבו חאמד, שתקף את המאבטח ממעלה אדומים ופצע אותו אנושות, מתואר כ"בחור טוב ממשפחה טובה". לדבריהם, הוא לא הראה סימן מקדים למעשיו: "אחרי פיגוע הוא היה מוריד את עיניו מבושה". מבחינתם, הפיגוע הוא חציית גבול: "כיבדנו את העובדים הפלסטינים, אבל עד כאן"

צילום: רוני כנפו, עריכה: אביב אירגז

מכריו של סעדי עלי אבו חאמד, המחבל שהכה בגרזן ופצע אנושות את צביקה כהן, מאבטח בקניון מעלה אדומים, סיפרו כי לא ראו סימנים להקצנתו. "אני המום, הוא בחור טוב ממשפחה טובה. אם האחים שלו היו יודעים שהוא מתכנן משהו, הם היו עוצרים אותו במיליון אחוז", סיפר בעל עסק הסמוך למעדנייה בקניון שבה עבד המחבל.

"היינו שותים קפה, מעשנים סיגריה, לא ראינו שום דבר", הוסיף. בעל העסק, שמכיר גם את אחיו של המחבל, העובדים גם הם בקניון, ציין: "אין להם את השנאה בעיניים, הם באים לעבוד. הם לא דיברו אף פעם על המצב ותמיד כשהיה פיגוע, הם היו מורידים את העיניים מבושה".

"הוא (המחבל - ש"ב) תמיד היה שואל אותי מתי להכין דגים לאשתי", המשיך בעל העסק בתיאור ההלם שבו שורה בעקבות הפיגוע הקשה. "שום סימן, מחייכים, חיבוקים כמו משפחה, שנים שזה ככה עם האחים שלו שעובדים פה המון שנים".

עוד בוואלה! NEWS:
האסיר שהורשע ברצח ומבקש משפט חוזר: "קשה לי להאמין שאזוכה"
"ימים אפלים בצה"ל": בכיר בציונות הדתית השווה את גילוח הזקן לנאציזם

הפיגוע במעלה אדומים - שבתאי בנדק באולפן+שיחת טלפון עם אחיו של הפצוע. מערכת וואלה!
זירת הפיגוע בקניון מעלה אדומים/מערכת וואלה!
"בגלל מה שקרה יש שנאה. כיבדנו אותם אבל עד כאן. דבר כזה זה לא נתפס"

בלילה שבין חמישי לשישי, הכה אבו חאמד את צביקה כהן, מאבטח בן 48, ופצע אותו באורח אנוש. הלילה נתפס אבו חאמד, בן 21 מא-עזרייה, בעיירה בית צחור הסמוכה לבית לחם לאחר שקרוב משפחה הסגיר אותו לרשויות הביטחון.
בחקירתו הראשונית קשר את עצמו לביצוע הפיגוע והוא הועבר להמשך חקירת שב"כ.

לדברי אחיו של כהן, משה, אבו חאמד עבד בחנות בתוך הקניון זה שבעה חודשים והחזיק באישור להישאר בלילות כדי להכין את המקום לקראת הבוקר למחרת. "צביקה היה בחדר הבקרה. הוא עלה וביקש ממנו שיפתח לו את הדלת. ברגע שצביקה ניגש, הוא הסתער עליו, נעץ לו את הגרזן בראש, בצוואר, ביד וברגליים ולקח את המפתחות. הוא ירד במעלית לקומה הראשונה, פתח את הכניסה הראשית - וברח", סיפר משה.

שעות לפני הפיגוע התראו המחבל ובעל העסק, ולדבריו, הכול היה נראה שגרתי לחלוטין. "ראיתי אותו יום לפני וגם באותו יום, הכול היה רגיל, לא היה שום דבר חשוד או שונה. גם כשעזבתי בערב הכול היה נראה רגיל, לא יכולתי לתאר שמשהו כזה יכול להתרחש". הוא טען כי בעקבות הפיגוע ייתקלו הפועלים הפלסטינים בבעיה לעבוד במקום. "בגלל מה שקרה יש שנאה. אנשים יחרימו ולא ייתנו לפועלים הפלסטינים לשוב לפה. כיבדנו אותם אבל עד כאן. דבר כזה זה לא נתפס".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
קניון מעלה אדומים בבוקר שאחרי הפיגוע,  26 בפברואר 2016. רוני כנפו
"אנשים יחרימו ולא ייתנו לפועלים הפלסטינים לשוב לפה". קניון מעלה אדומים/רוני כנפו

גם אחד העובדים בחנות שעבדו לצד המחבל נותר המום ממעשיו. "כולנו בהלם", סיפר, "לא מאמינים שזה קרה. הוא ילד טוב הוא עובד פה כמעט שנה. הכול היה בסדר. לא להאמין מה שהוא עשה. זה פשוט מזעזע. קשה להבין ולהתמודד עם זה. כנראה עשו לו שטיפת מוח או שההסתה השפיעה עליו", סבר העובד.

ראש העירייה: "תושבי העיר הולכים על פי הפתגם כבדהו וחשדהו"

ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל סבור כי למרות הפיגוע "אנשים פה חזקים". כשריאל אמר כי הוא סומך על גורמי הביטחון ושמח שתפסו את המחבל. "מדובר באירוע חריג כי עברנו את כל האירועים בשנים האחרונות בשלום. אני מקווה שזה חריג ונפיק את הלקחים מהעניין".

ראש העירייה ביקש מהממשלה להתייחס לרשות הפלסטינית במלוא חומרת הדין. "אין לי ספק שהתושבים חזקים ונעבור את האירוע הזה. הם לא הראו סימני פחד או דאגה. כבר בשישי אחרי האירוע חזרו לשגרה וזה המסר שלא נפחד ולא נשנה את השגרה".

קניון מעלה אדומים בבוקר שאחרי הפיגוע,  26 בפברואר 2016. רוני כנפו
"כבר בשישי אחרי האירוע חזרו לשגרה"./רוני כנפו

במעלה אדומים עובדים בין כ-400 פועלים פלסטינים ולדברי ראש העיר כולם נושאים היתרים. "גם המחבל היה עם היתר וגם זה ייבחן להבא. היית לי שיחה עם מפקד מחוז ש"י וכל הנושאים האלה ייבחנו מחדש ויתקבלו החלטות בהתאם". כשריאל מאמין שלמרות הפגיעה באמון, החיים יחזרו לשגרה אך ייתכן שיחולו כמה שינויים. "תושבי העיר הולכים על פי הפתגם כבדהו וחשדהו, מאמינים בזכויות אדם אבל גם מגלים ערנות ומדווחים על כל דבר חריג. אם הפיגוע היה מתרחש באור יום היו עוצרים אותו מיד ומונעים אותו. יש פה הרבה אנשי ביטחון ואנחנו נפיק את הלקחים מהאירוע הקשה הזה".

אחת השאלות שנותרו לא פתורות מהפיגוע היא מדוע המאבטח לא היה חמוש. כפי שנודע לוואלה! NEWS, במהלך היום רק כמה מאבטחים מסתובבים עם נשק בקניון. כך לפי הנהלים שמכתיבה המשטרה, שמאשרת פתיחת עסקים וקובעת הסדרי הביטחון. לאחר הפיגוע תוגברו מספר המאבטחים הנושאים נשק בקניון אך טרם ברור האם הנהלים ישונו לתמיד.

לדברי ראש העיר, גם נושא זה יצטרך להשתנות. "שני דברים דורשים שינוי לטעמי. ראשית, בלילה צריכים שני מאבטחים ולא רק אחד שכן אם יתקפו אחד, יוכל האחר להגיב ולחפות עליו. שנית, שניהם צריכים להיות חמושים. זה עלה בשיחות שלי עם מפקד המחוז ואני מאמין שהלקחים יופקו בהתאם".

(עדכון ראשון: 19:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully