וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ימים אפלים בצה"ל": בכיר בציונות הדתית השווה את גילוח הזקן לנאציזם

28.2.2016 / 15:25

"פקודת הזקן" החדשה של צה"ל, ולפיה חיילים דתיים וחילונים צריכים לגלח את זקנם ושפמם, עוררה מהומה גדולה בציונות הדתית. "אפליה מול החרדים", טענו חיילים דתיים. הרב שלמה אבינר אף טען כי המצב דומה לגרמניה הנאצית: "לא לגזוז - גם אם תקבלו מכות ותשבו בבית הסוהר"

מערכת וואלה!

(ריאיון עם אחד ממובילי המאבק נגד צה"ל בעניין גידול הזקנים, נובמבר האחרון)

סערה בציונות הדתית בעקבות "פקודת הזקן" החדשה בצה"ל, לפיה על כל החיילים – בין אם חילונים או דתיים – לגלח את זקנם ושפמם אלא אם הוכיחו כי שיער הפנים שלהם הוא חלק מהווייתם. החיילים אמורים לקבל תשובות בנידון עד ליום שלישי, אך בציונות הדתית מנסים לדחות את המהלך ואולי אף לעתור לבג"ץ נגד ההחלטה. זאת, לאחר שחיילים דתיים התלוננו על "אפליה מול חיילים חרדים שאישרו את בקשתם מידית". לפי הפקודה, כל חייל שמבקש אישור לגדל זקן צריך לקבל אישור של הרב הצבאי, מפקד היחידה וקצין השלישות הפיקודי.

הרב שלמה אבינר, מבכירי הרבנים בציונות הדתית, הגדיל והשווה את הדרישה לאחידות הצבאית לימי גרמניה הנאצית. "אלה ימים אפלים בצה"ל", אמר לאתר "סרוגים". "יש תמונה מפורסמת שבה עומדים שני יהודים, וחיילים גרמנים מאלצים אחד מהם לגלח את זקנו של חברו לעיני האוכלוסייה המשועשעת". הרב הוסיף כי חייל שמקבל פקודה לגלח את זקנו, "שלא יגזוז גם אם יקבל מאה מכות וישב בבית הסוהר".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
"בלבול מהול בהתרגשות": אשתו של המורשע ברצח שעשוי להשתחרר מתקשה להאמין
מעצרה של שירי סובול ובן זוגה הוארך: "קשרו קשר להביא למות אחותה"
הפסקת אש שברירית בסוריה: מטוסי קרב תקפו יעדים של המורדים

רצון חופשי. פייסבוק, צילום מסך
"לא נעשו ההכנות למימוש ראוי של פקודה זו", אמר ח"כ מוטי יוגב/צילום מסך, פייסבוק

ראש מטה איגוד ישיבות ההסדר, שמואל מולי יסלזון, פנה לאגף כוח אדם בצה"ל בבקשה לדחות את מועד כניסת הפקודה לתוקף, בשל החשש כי צה"ל לא ערוך לבחון מספר רב של בקשות בפרק זמן כל כך קצר, מה שיגרום לחיילים דתיים וחרדים לגלח את זקנם. באיגוד בוחנים גם את האפשרות לעתור לבג"ץ, אף שכבר הפקודה הגיעה לפתחו בעבר.

גם ח"כים דתיים הגיבו בזעם על הפקודה. "לא נעשו ההכנות למימוש ראוי של פקודה זו, ומגיעות לשולחני פניות רבות של חיילים רבים שלא קיבלו תשובות לבקשתם ואף קיבלו סירוב", אמר ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי). "יש אי שוויון בפקודה לגבי חיילים חרדים המשרתים בצה"ל, שהליך זה אינו נוגע אליהם, לבין חיילים מסורתיים או דתיים, שנמנעת מהם אפשרות גידול הזקן ואף הצטוו להתגלח, בהם נגדים ותיקים המשרתים בצה"ל עשרות שנים".

חייל נחל בתגלחת בוקר. דובר צה"ל
ח"כ סמוטריץ': "זה אבסורד"/דובר צה"ל

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) הוסיף וטען כי זה "אבסורד" שמצריך ממנו להגיש בימים הקרובים הצעת חוק שתסדיר את הנושא. לדבריו, "ברור לי שחיילים דתיים וחרדים לא יוכלו לציית לפקודה כזאת ובמקרה הצורך אף ילכו לכלא על הדבר הזה".

מדובר צה"ל נמסר: "כפי שהוחלט בקיץ האחרון, שונתה הפקודה בנושא גידול זקן בצה"ל. הנושא אף נדון בבג"ץ והפקודה אושרה. בימים אלו נכנסה לתוקף הפקודה וכלל הבקשות להיתר חריג לגידול זקן נבחנות לעומק על ידי הגורמים המוסמכים בפיקודים, תוך התחשבות בהמלצות מפקדים ורבנים. נדגיש כי כל בקשה נבחנת באופן שוויוני ללא הקשר למסלול אליו משתייך החייל. לכל חייל ישנה הזכות לערער על ההחלטה המתקבלת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully