וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בלבול מהול בהתרגשות": אשתו של המורשע ברצח שעשוי להשתחרר מתקשה להאמין

הסנגוריה הציבורית טוענת כי בידיה "ראיות על בסיס DNA שיש בהן לשנות את תוצאות המשפט", שגזר על עובדיה שלום מאסר עולם. כעת, אשתו ובנותיו מנסות לעכל את האפשרות שישתחרר: "22 שנה חיכיתי לרגע הזה". משפחת הנרצח: "אם יש ספק, צריך לבדוק את הנושא"

עובדיה שלום, כלא אשל. ינואר 2015. מתוך עובדה, באדיבות קשת, מערכת וואלה! NEWS
"מתח, לחץ, בלבול והתרגשות עצומה", אמרה אשתו. עובדיה בכלא/מערכת וואלה! NEWS, מתוך עובדה, באדיבות קשת

"דבר גדול קורה לנו בחיים. 22 שנה חיכיתי לרגע הזה, להוכיח את החפות של בעלי" – כך סיפרה היום (ראשון) לוואלה! NEWS קטי שלום, אשתו של עובדיה שמרצה מאסר עולם בגין רצח עו"ד שמואל לוינסון והסניגוריה הציבורית הגישה בקשה למשפט חוזר בעניינו בשל שורה של ראיות חדשות. "יש בראיות כדי לשנות את תוצאות המשפט ומצביעות על חשש ממשי שעובדיה שלום חף מפשע", נכתב בבקשה שהוגשה היום.

"התחושות הן של מתח לחץ בלבול והתרגשות עצומה", אמרה. "אני ובעלי משוחחים ואנחנו יודעים את זה כבר מהשבוע שעבר, היום בעלי התקשר ואמר לי שזה סופי, והתקשרו עוד גורמים". היא הביעה תקווה שההליך המשפטי יסתיים מהר: "זה עדיין לא סופי וזו לא הפעם הראשונה שזה קורה, אבל אצלנו הסיכויים הם די טובים. אני מאמינה באמונה שלמה שזה יתקבל. אי אפשר להסביר את ההתרגשות. זה כמו חלום, ואומרים לי 'הנה, התגשם'".

בבקשת הסנגוריה נטען אין כל ראיה הקושרת את שלום לזירת הרצח. זאת, בין היתר, בהתבסס על בדיקות DNA משערות אדם וטביעות אצבע שאותרו בזירה, ששוללת באופן חד-משמעי, לטענת הסנגוריה, את האפשרות כי דגימות של שלום נמצאו על ראיה כלשהי שנאספה מזירת הרצח. הממצאים החדשים בתיק נחשפו לראשונה בתכנית "עובדה". הרצח אירע ב-2 באוגוסט 1994, בביתו של לוינסון, יו"ר האגודה לזכויות האזרח, בשכונת רחביה שבירושלים. במהלך מאבק עם פורץ שהיה בביתו, לוינסון נורה והפורץ נמלט. שלום נעצר כחצי שנה לאחר מכן.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
מעצרה של שירי סובול ובן זוגה הוארך: "קשרו קשר להביא למות אחותה"
מחאת הזקנים בצה"ל חוזרת: "מפקדים מתעלמים מהפקודות החדשות"
הפסקת אש שברירית בסוריה: מטוסי קרב תקפו יעדים של המורדים

עובדיה וקטי שלום. באדיבות המשפחה
"לפחות בזמן המועט שנשאר לו הוא יהיה איתנו". עובדיה וקטי/באדיבות המשפחה

משפחתו של לוינסון הודיעה כי היא לא מתכוונת להתנגד לבקשה למשפט חוזר. "זה קשה להם כי זה פותח פצעים ישנים", אמרה עו"ד ד"ר דנה פוגץ, ראש מרכז נגה לנפגעי עבירה בקריה האקדמית אונו המייצגת את המשפחה, "אבל מבחינת המשפחה הדבר שהכי חשוב להם זה שמי שיישב בכלא הוא מי שרצח את שמואל, ואם קיים צל צלו של ספק אז הם בהחלט בעד שהמערכת המשפטית תבדוק את עצמה כך שהאדם שאשם באמת יהיה זה שיישא בעונש".

פוגץ' הדגישה כי למשפחה אין עמדה בשאלה אם שלום הוא האשם, אולם לדבריה בני המשפחה סומכים על מערכת המשפט. "אם יש ספק לאור בדיקות חדשות שיכולות לתמוך בטענות הסנגוריה הציבורית, אז צריך לבדוק את הנושא", הוסיפה. "אין למשפחה כל עניין לנקום באדם סתם בעוד שהוא טוען לחפותו במשך כל כך הרבה שנים. עמדת המשפחה מעידה שהיא אינה רוצה לנקום באדם אלא רק מבקשים שהאשם האמיתי יהיה זה שיישלם את המחיר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"הבנות שואלות: 'אבא, מתי אתה יוצא?'"

קטי סיפרה כי הדבר הראשון שתעשה כשבעלה ישתחרר הוא "לחבק אותו הכי חזק בעולם". "אני אגיד לו, 'תמיד האמנתי בחפות שלך'. הבן אדם חולה וסובל, הגיע הזמן שלפחות בזמן המועט שנשאר לו, עם כל הסבל הפיזי שלו, הוא יהיה איתנו", סיפרה, בהתייחס לבעיות הלב שלקה בהן במהלך השנים.

היא הוסיפה כי למדינה קל יותר לכלוא אדם חף מפשע, אך הראיות החדשות מעניקות לה תקווה. "זה המינימום שהמדינה יכולה לעשות, להודות שהכניסו אדם חף מפשע. אנחנו לא רוצים כלום, רק שיוציאו אותו ושיבוא הביתה להיות עם הילדים", אמרה. "למדינה קשה להודות בטעות שלה. במדינה הזו, לצערי, מכניסים חפים משפע לבית הסוהר. הכי קל לטאטא מתחת לשולחן. זו המדינה שלנו, לצערי, אבל הנה, יש את ה-DNA, ברוך השם".

לזוג שלוש ילדות בנות 19, 13 ותשע, גם הן ממתינות לרגע שבו אבא יצא לחופשי. "הילדות מכונסות בעצמן", מספרת קטי. "הן מבינות שאבא עומד לצאת וגם להן זה נראה כמו חלום. בכל פעם שאלו 'אבא, מתי אתה יוצא? אנחנו יודעות שאתה חף מפשע'. הן אוהבות אותו, תומכות בו ומחכות לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully