וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות בדיקת DNA: בקשה למשפט חוזר למורשע ברצח אחרי 21 שנים

28.2.2016 / 12:25

עובדיה שלום מרצה מאסר עולם בגין רצח עורך הדין שמואל לוינסון בשנת 1994, אולם הסנגוריה הציבורית טוענת כי אין כל ראיות הקושרות אותו לזירת הרצח. "שלום יושב בכלאו וזועק לחפותו. קשה לחשוב על עוול משפטי גדול יותר מהרשעת חף מפשע"

דיון בבית המשפט העליון  לאישור החלטת ועדת הבחירות המרכזית לכנסת לפסול את מועמדותם של ח"כ חנין זועבי וברוך מרזל, פברואר 2015. נועם מושקוביץ
"ראיות חדשות שיש בהן כדי לשנות את תוצאות המשפט". בית המשפט העליון/נועם מושקוביץ

הסנגוריה הציבורית הגישה היום (ראשון) בקשה למשפט חוזר בעניינו של עובדיה שלום, המרצה מאסר עולם בגין רצח עורך הדין שמואל לוינסון. שלום הורשע בשנת 1997 ומאז טוען לחפותו. לדברי הסנגוריה, יש בידיה "שורה של ראיות חדשות שיש בהן כדי לשנות את תוצאות המשפט ואשר מצביעות על חשש ממשי, שעובדיה שלום חף פשע".

בבקשת הסנגוריה נטען אין כל ראיה הקושרת את שלום לזירת הרצח. זאת, בין היתר, בהתבסס על בדיקות DNA משערות אדם וטביעות אצבע שאותרו בזירה, ששוללת באופן חד-משמעי, לטענת הסנגוריה, את האפשרות כי דגימות של שלום נמצאו על ראיה כלשהי שנאספה מזירת הרצח. הממצאים החדשים בתיק נחשפו לראשונה בתכנית "עובדה". הרצח אירע ב-2 באוגוסט 1994, בביתו של לוינסון, יו"ר האגודה לזכויות האזרח, בשכונת רחביה שבירושלים. במהלך מאבק עם פורץ שהיה בביתו, לוינסון נורה והפורץ נמלט. שלום נעצר כחצי שנה לאחר מכן.

עוד בוואלה! NEWS:
המשטרה: בן הזוג רצח את הילי; התאומה החשודה פרצה בבכי בבית המשפט
אישום: נטרלו את אמצעי האבטחה בבית אריאלה - וגנבו כתבים עתיקים
הפגנת מחאה של ערביי ישראל בחיפה: "חזקים יותר מהגזענות שלכם"

עובדיה שלום, כלא אשל. ינואר 2015. מתוך עובדה, באדיבות קשת, מערכת וואלה! NEWS
אחד מהחשודים הודה במעורבותו ברצח. שלום בבית הכלא/מערכת וואלה! NEWS, מתוך עובדה, באדיבות קשת

עוד נטען בבקשה כי שני חשודים לאחר הרצח לא הועמדו לדין, על אף שלפחות אחד מהם הודה במעורבותו ברצח ביחד עם שותפו. בסנגוריה עוד מציינים כי אחד השופטים סבר כי יש לזכותו מחמת הספק. "קשה לחשוב על עוול משפטי גדול יותר מהרשעתו של חף מפשע", הסנגור הציבורי הארצי ד"ר יואב ספיר. "למעלה מ-20 שנים יושב עובדיה שלום בכלאו וזועק לחפותו, ולמרות הקשיים והמכשולים שהוצבו לאורך הדרך, לאחר שבחנו את התיק מכל היבטיו, הגענו למסקנה שמן הראוי לקיים משפט חוזר. הבקשה מאפשרת לבית המשפט העליון לפתוח את הדלת לתיקון ולעשיית צדק".

בשנת 2012, במסגרת עתירה שהגיש שלום, הודיעה הפרקליטות כי היא אינה מתנגדת להעביר לידי הסנגוריה הציבורית ממצאים מזירת רצח, כדי לבצע בדיקת DNA. עד אז התנגדה המדינה להעברת הממצאים מחשש לפגיעה במשפחת הנרצח, אולם בשנת 2004, לאחר שאלמנתו של לוינסון הודיעה כי אינה מתנגדת לבדיקה, הסכימה הפרקליטות לבחון מחדש את ה-DNA. בשל בעיות טכניות, הבדיקות לא הניבו אז תוצאות.

בסנגוריה מסרו אז כי מדובר בתקדים, וכי זו הפעם הראשונה שהפרקליטות מעבירה את החומרים לידי הסנגוריה לאחר שמשפט כבר הסתיים. דגימות ה-DNA נשלחו לבדיקה במעבדה מיוחדת בארצות הברית, שתוצאותיה התקבלו לפני כשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully