וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: נטרלו את אמצעי האבטחה בבית אריאלה - וגנבו כתבים עתיקים

28.2.2016 / 11:25

יוסי חמו ונתנאל כהן מואשמים שנטרלו את גלאי הנפח, מצלמות האבטחה והאזעקות בספרייה שבתל אביב בסיוע אדם נוסף - וכך גנבו כתבים עתיקים בשווי כמאה אלף דולר מאוסף הרמב"ם. הפרשה נחשפה בוואלה! NEWS

צילום: יותם רונן, עריכה: יאיר דניאל

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה הבוקר (ראשון) כתב אישום נגד יוסי חמו, בן 23, ונתנאל כהן, בן 26, בגין גניבה של כתבי קודש בשווי 93 אלף דולר מספריית בית אריאלה שבתל אביב – פרשה שפורסמה לראשונה בוואלה! NEWS בחודש שעבר. לפי כתב האישום, השניים הסתייעו באדם נוסף שהייתה לו גישה לכספת שבספרייה ותכננו עמו לפרוץ לכספת ולגנוב את הכתבים העתיקים, שנכתבו עד לשנת 1640 לספירה. עם זאת, השניים סירבו להסגיר אותו. כתב האישום שהגיש עו"ד מורג לנגנטל מייחס לשניים עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, התפרצות לשם גניבה והסגת גבול.

חמו נכנס כמה פעמים לחדר שמוביל לכספת, שמוגנת במצלמה, אזעקה וגלאי נפח, על מנת להתכונן לפעולה בידיעתו של כהן. במסגרת ההכנה נוטרלה האזעקה וכוסו מצלמות האבטחה וגלאי הנפח, כשהשניים ומי שסייע להם חבושים כובעי גרב. ב-21 בינואר פרץ חמו יחד עם אדם נוסף שסייע לו לכספת, שהייתה נגישה להם בעקבות עבודות בנייה בספרייה, כך שנוצר מעבר צדדי המקשר בין החניון, לחדר המוביל לכספת. כהן חיכה באותה עת בחניון הסמוך לספרייה, וכאשר חמו הכניס את הכתבים למכונית, נמלטו השניים.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
המחבל הכיר את צביקה: "הוא ביקש שיפתח לו דלת - ואז הסתער עם הגרזן"
ההצהרות הישראליות נגד הקמת נמל בעזה - בעקבות דרישה מצרית
מומחים בריטים: "מתקפת רחפנים של דאעש היא עניין של זמן"

ספריית בית אריאלה ברחוב שאול המלך בתל אביב. ראובן קסטרו
ספריית בית אריאלה שבתל אביב/ראובן קסטרו
ספריית בית אריאלה ברחוב שאול המלך בתל אביב. ראובן קסטרו
עבודות הבנייה שאפשרו את המעבר לחדר ובו הכספת/ראובן קסטרו

תחילת הפרשה בחודש שעבר, כשהגיעה לתחנת המשטרה לב בצפון העיר עובדת בית אריאלה, הספרנית מרים פוזנר, והתלוננה על גניבת ספרי קודש בני מאות שנים שהיו חלק מאוסף ספריית הרמב"ם. בספריה אמרו כי הספרים נגנבו ממחסן נעול, שלמעטים יש גישה אליו. הגנבים לא נתפסו בחיישנים ובמצלמות האבטחה במקום, מה שהעלה את החשד שהמעורבים הכירו את המקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully