וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצרה של שירי סובול ובן זוגה הוארך: "קשרו קשר להביא למות אחותה"

28.2.2016 / 12:26

בדיון שנערך בבית המשפט בתל אביב, טענו השוטרים כי ערן דוד היה זה שרצח את הילי סובול, והתאומה שלה סייעה לו בכך. הסנגור הקריא את מכתבה: "סלחי לי על המריבות הקטנות". עוד נחשף כי היה יותר מכלי רצח אחד וכי לא היה מעורב אדם שלישי. דיווח מאולפן וואלה! NEWS

ערכיה: ניר חן

ביום האחרון לשבעה על הילי סובול, שנרצחה בדקירות סכין בסמטת נטע שבתל אביב, נפתח דיון בהארכת מעצרה של אחותה התאומה ובן הזוג שלה, שירי סובול וערן דוד, החשודים במעורבות ברצח. אמן של התאומות בנות ה-18 הגיעה לבית המשפט וכך גם אמו של החשוד. עם תחילת הדיון פרצה שירי בבכי ויצאה, לאחר שהמשטרה ביקשה לקיים את הדיון בהפרדה. בתום שני הדיונים, בית המשפט האריך את מעצרה בתשעה ימים ואת מעצרו בעשרה. "מתגבר החשד כי החשודה קשרה קשר יחד עם בן זוגה להביא למותה של אחותה", קבעה השופטת.

במהלך הדיון בעניינה של שירי, אישרה המשטרה כי היא אכן המתינה תשע דקות מרגע שהזעיקה את המשטרה ועד שניידת הגיעה לביתה, וכי היא שהתה בדירה ולא יצאה ממנה. עורך הדין גיל פרידמן ביקש להבחין בין החשודים, וטען כי "היא לא יצאה מהבית. היא אולי סייעה אחר כך והיא מצטערת". הוא הוסיף: "היא אומרת: 'אני לא עשיתי את זה, אני רוצה שאמא שלי תדע שלא עשיתי את זה'. היא בוכה ורוצה ללכת הביתה". כמו כן, במהלך הדיון הגיש עו"ד פרידמן לשוטרים מכתב שכתבה הצעירה לאמה מתא המעצר, וביקש להעבירו לאם.

פרידמן הקריא מכתב שכתבה שירי, ובו ציינה: "הילי, אני מתגעגעת אלייך מאוד. סלחי לי על המריבות הקטנות שהיו, אני לא יכולה להירדם בלילה. אני מאוד מקווה שאת מאמינה לי, שאני לא קשורה לזה בכלל". לדברי עורך הדין, הוא קיבל משירי את המכתב שכתבה בעת מעצרה, וביקש שיועבר לאם על ידי המשטרה.

עוד בנושא:
"למשטרה לקח תשע דקות להגיע, בזמן שהרוצח המשיך לפגוע באחותי"
פרקליט החשודה ברצח אחותה: "מי שעשה המעשה המטורף - שישלם המחיר"
מאות ליוו את הילי סובול למנוחות; אמה: "שומעת את צחוקך ונזכרת באובדן"

הארכת מעצר לערן דוד ושירי סובול, בית משפט השלום תל אביב. 28 בפברואר 2016. מגד גוזני
שירי סובול וערן דוד, היום בבית המשפט/מגד גוזני
רבקה סובול, בית משפט השלום תל אביב. 28 בפברואר 2016. ניב אהרונסון
אמן של השתיים/ניב אהרונסון

בדיון של ערן דוד, התלונן עורך הדין שלו, ששי גז, על עמימות בעבירות המיוחסות למרשו ולבת זוגו. "אני מסתכל על שתי הבקשות, ואתם מייחסים להם את אותם הדברים. מי מהם החזיק את הסכין?", תמה. בתגובה, ענה לו נציג המשטרה: "אנו סבורים שערן הוא הדוקר". כמו כן, חשף החוקר כי "נתפסו כלי הנשק, היה יותר מכלי אחד" וכי לא היה סייען נוסף בביצוע העבירה מלבד הזוג. עו"ד גז שאל את החוקר אם שירי חשודה כי דקרה, והאחרון ענה כי "חוקר אנחנו חושדים שהיא ביצעה מספר עבירות".

סובול נעצרה יחד עם בן זוגה בחשד למעורבות ברצח שאירע ביום חמישי לפני שבוע וחצי בסמטת נטע בתל אביב. הילי נדקרה יותר מעשר פעמים למוות בחדר המדרגות בבניין ברחוב, והסכין שבאמצעותו נדקרה נמצא לאחר מכן בארון הבגדים של שירי. לאחר מכן, חוקרי משטרת תל אביב ביצעו חיפוש נוסף בבית המשפחה. בשבוע שעבר עברה שירי, אחותה התאומה, בדיקה פסיכיאטרית.

שירי סובול (מימין) שחשודה ברצח תאומתה שמשמאל, הילי סובול בתל אביב. מתוך פייסבוק, צילום מסך
שירי והילי/צילום מסך, מתוך פייסבוק

בשבוע שעבר שחזרו שירי בפני מקורב את גרסתה. "שמעתי צעקות ורעש של מאבק ודקירות, הצצתי בעינית וראיתי חושך בחדר המדרגות, התקשרתי למשטרה אבל לקח להם תשע דקות להגיע כשבזמן הזה הרוצח המשיך לפגוע באחותי", סיפרה. "לא פתחתי את הדלת כי פחדתי", המשיכה סובול. "אחרי זה הגיע החבר שלי, הוא ביקש שאני אפתח את הדלת ואמר לי שהוא עזר לה. אם הייתי יודעת שהוא דקר, בחיים לא הייתי פותחת לו את הדלת. הייתי אומרת לו 'עוף מכל המדרגות'".

בשחזור בפני מקורב לה, סיפקה שירי מניע לכאורה לבן זוגה, החשוד המרכזי לרצח. "היו ביניהם עימותים, הם למדו יחד והיה מקרה שבו אחותי איימה עליו שהיא תרצח אותו". לדבריה, "הם היו ביחסים לא טובים הרבה זמן". סנגורה, עו"ד גיל פרידמן, טוען כי החשודה מחזיקה בגרסה לפיה היא לא ביצעה את הרצח ולא סייעה לו אלא נחשפה למעשה אחרי.

(עדכון ראשון: 11:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully