וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת הזקנים בצה"ל חוזרת: "מפקדים מתעלמים מהפקודות החדשות"

28.2.2016 / 13:15

על אף פרסום ההוראות החדשות בעניין גידול שיער פנים בצה"ל, חיילים רבים מתלוננים כי המפקדים לא מאפשרים להם לבקש פטור מגילוח. "יש מפקדים שאומרים שהם יזרקו לפח את הבקשות", אמר אחד ממובילי המאבק, המאיימים להשיב את הסוגייה לבג"ץ

מערכת וואלה!

(ריאיון עם אחד ממובילי המאבק נגד צה"ל בעניין גידול הזקנים, נובמבר האחרון)

הוראות פקודה חדשות בעניין גידול זקן ושפם בצה"ל, שנועדו ליצור אחידות ושוויון בין חיילים חילונים לדתיים, פורסמו בסוף נובמבר. זאת, בעקבות פשרה שהושגה בבג"ץ שהגיעה בתום מאבק משפטי שניהלו חיילים בסדיר נגד הצבא. עם זאת, חיילים רבים טוענים כי המפקדים מזלזלים בפקודה החדשה ומפרים אותה שוב ושוב. כעת, גייסו מובילי המאבק כסף כדי להיערך לעתור לבג"ץ פעם נוספת, במידה ולא יחול שינוי שבו הפקודה תיושם במלואה.

לפי ההוראות החדשות, החיילים בעלי הזקנים והשפמים היו צריכים להגיש למפקדים ביחידות השונות בקשות לקבל אישור מיוחד לגידול שיער פנים עד לסוף ינואר, והן אמורות להיות מטופלות עד ה-1 במרץ. בסופו של דבר, הזכאים לפטור מגילוח יהיו אלו שיוכיחו ששיער הפנים הוא חלק מדמותם ומהווייתם, ללא הבדל בין דתיים וחילונים, והבקשה של מי שמגדל זקן באופן זמני תידחה.

עוד כתבות בנושא:
אחרי מאבק המזוקנים: בג"ץ קבע מבחן אחיד לגידול זקנים לחיילי צה"ל
מחדל מודיעיני? צה"ל לא צפה את מתקפת הנגד של המזוקנים
#רצוןחופשי: מחאת הרשת של החיילים כובשת את פייסבוק

חייל נחל בתגלחת בוקר. דובר צה"ל
"מפקדים מאיימים על חיילים כדי שיגלחו את זקנם"/דובר צה"ל

בני (שם בדוי), חייל הנמצא בין מובילי המאבק בפקודות הצבא בנוגע לגידול הזקנים, אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי מגיעות לידיו תלונות רבות מחיילים על כך שמפקדים מתעלמים מהבקשות שלהם, ובכמה מקרים אף מאיימים עליהם כדי שיגלחו את זקנם. "יש תחושה שכל יחידה עושה משהו אחר וכל מפקד מפרש איך שבא לו את הפקודות, במיוחד כשמדובר בחיילים חילונים", אמר בני. "יש מפקדים שבלי בושה אומרים שהם יזרקו לפח את הבקשות, ולכן אין סיבה שנגיש אותן".

רצון חופשי. פייסבוק, צילום מסך
מחאת הזקנים שהחלה בשנה שעברה/צילום מסך, פייסבוק

עו"ד ליאור שטצלר פנה בשם החיילים לפרקליט הצבאי הראשי תא"ל שרון אפק, וציין כי מאז פרסום הפקודה החדשה התקבלו מאות תלונות על הפרתה על ידי מפקדי צה"ל, תוך "זלזול, אפליה וחריגה מכללי המנהל התקין". החיילים ביקשו באמצעות עו"ד שטלצר להפיץ עדכון למפקדים על האופן שבו יש ליישם את הפקודה החדשה, ולהימנע מפרשנויות כדי להבטיח קיום הפקודה במלואה.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בצה"ל, כבכל מערכת צבאית, מתחייבת עמידה בנהלי המשמעת, אשר באה לידי ביטוי גם בכללי הופעה ולבוש, המורים בין היתר על חובת גילוח. לפני מספר חודשים עודכנו ההוראות בעניין מתן היתר חריג לגידול זקן ובג"ץ דחה עתירה שהגישו מספר חיילים בנושא. צה"ל פעל להטמעת ויישום הפקודה העדכנית בקרב מפקדיו וחייליו. זאת בין היתר באמצעות הסברה, מענה שוטף לשאלות פרטניות ובקרה. חייל הסבור כי הפקודה הופרה או כי זכויותיו נפגעו, רשאי לפנות בעניין ישירות למפקדים והדברים ייבחנו לגופם. פנייתו של עו"ד שטצלר התקבלה לפני כשבוע, ונשלח אליו מענה".

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • בג"ץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully