וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסיר שהורשע ברצח ומבקש משפט חוזר: "קשה לי להאמין שאזוכה"

דב גיל-הר

28.2.2016 / 16:34

בריאיון טלפוני עם אולפן וואלה! NEWS חזר שלום על טענתו זה 22 שנה, אך הוא מתקשה להאמין כי יחול שינוי: "אני ריאליסט". על פריצת הדרך שאפשרה את הגשת הבקשה למשפט חוזר, אמר: "גילו כתם דם שאינו שלי בזירת הרצח"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

"אני חף מפשע, אך קשה לי להאמין שאזוכה", טוען היום (ראשון) עובדיה שלום בשיחה עם אולפן וואלה! NEWS מכלאו. מוקדם יותר היום הגישה הסנגוריה הציבורית בקשה למשפט חוזר בעניינו של שלום, המרצה מאסר עולם בגין רצח עורך הדין שמואל לוינסון. "אני ריאליסט, אף שיש ראיות שמוכיחות מעבר לכל ספק שאין סיכוי שיכולתי להיות בזירת הרצח ואני לא הרוצח, ובשנים האחרונות נוספו ראיות שמעידות על כך – אני מכיר את המדינה ואת מערכת המשפט", אמר עובדיה על ההתפתחות בתיקו. "הרי אין חפים מפשע שיושבים בכלא בישראל. זו מערכת מושלמת", הוסיף בנימה צינית. שלום הורשע בשנת 1997 ולדברי הסנגוריה, יש בידיה "שורה של ראיות חדשות שיש בהן כדי לשנות את תוצאות המשפט".

לדבריו, "כולם אשמים". מעבר לזה, אמר כי "גם כשאסיר עולם מגיע לוועדת הקצבה ואומרים לו שאם הוא לא מודה בתיק, עונשו לא נקצב". הוא הוסיף: "הם רוצים שכולם יודו באשמה. קשה לי להאמין שאני אזוכה אף שיש ספק סביר שאני לא נכחתי בזירה. לא יודע מה יהיה. המדינה אמורה להודות בטעות שלה. הייתי בתסמיני גמילה מסמים באותו זמן, רצו להכניס אותי למאסר כדי שאגמור את החיים שלי".

מוקדם יותר סיפרה אשתו, קטי, כי "דבר גדול קורה לנו בחיים. 22 שנה חיכיתי לרגע הזה, להוכיח את החפות של בעלי". עובדיה שיבח את פועלה: "זכיתי באשת חיל. תמכה בי בכל השנים שאני יושב במעצר. אני אחרי התקף לב ובמצב סופני אני מקווה שאזכה לימי חסד עם הבנות שלי. אני מקווה שיזכו אותי".

עוד בוואלה! NEWS:
ביקורת בגרמניה על נתניהו: "עיוות דברי מרקל על פתרון שתי המדינות"
"ימים אפלים בצה"ל": בכיר בציונות הדתית השווה את גילוח הזקן לנאציזם
דוח: הכיתות בחינוך היסודי בישראל הן מהצפופות ביותר ב-OECD

עובדיה שלום, כלא אשל. ינואר 2015. מתוך עובדה, באדיבות קשת, מערכת וואלה! NEWS
שלום/מערכת וואלה! NEWS, מתוך עובדה, באדיבות קשת

שלום סיפר על פריצת הדרך שאפשרה את הגשת הבקשה למשפט חוזר. "נמצא כתם דם שאינו שלי, של אדם זר". הוא סיפר כי במשפט שנערך לו בבית המשפט המחוזי ב-1995 נשלחו דגימות מהמסכה של הרוצח שנמצאה בזירת הרצח לבדיקה של הסקוטלנד יארד בבריטניה. "כולם הסכימו שהייתה מסכת פנים שנמצאה בזירת הרצח, גם התביעה וגם ההגנה. נמצא DNA שאינו שלו, המדינה הייתה אמורה למשוך את התביעה. אבל היא לא עשתה את זה". לטענת שלום, השופט שישב בבית המשפט טען בפרוטוקול שהנרצח היה מורו ורבו של הנרצח באקדמיה למשפטים, צבי הכהן. "הוא לא פסל את עצמו מלשמש שופט במשפט שלי. עשו עליי קומבינה רצינית".

קטי שלום סיפרה כי "התחושות הן של מתח, לחץ, בלבול והתרגשות עצומה. אני ובעלי משוחחים ואנחנו יודעים את זה כבר מהשבוע שעבר, היום בעלי התקשר ואמר לי שזה סופי, והתקשרו עוד גורמים". היא הביעה תקווה שההליך המשפטי יסתיים מהר: "זה עדיין לא סופי וזו לא הפעם הראשונה שזה קורה, אבל אצלנו הסיכויים הם די טובים. אני מאמינה באמונה שלמה שזה יתקבל. אי אפשר להסביר את ההתרגשות. זה כמו חלום, ואומרים לי 'הנה, התגשם'".

בבקשת הסנגוריה נטען אין כל ראיה הקושרת את שלום לזירת הרצח. זאת, בין היתר, בהתבסס על בדיקות DNA משערות אדם וטביעות אצבע שאותרו בזירה, ששוללות באופן חד-משמעי, לטענת הסנגוריה, את האפשרות כי דגימות של שלום נמצאו על ראיה כלשהי שנאספה מזירת הרצח. הממצאים החדשים בתיק נחשפו לראשונה בתכנית "עובדה". הרצח אירע ב-2 באוגוסט 1994, בביתו של לוינסון, יו"ר האגודה לזכויות האזרח, בשכונת רחביה שבירושלים. במהלך מאבק עם פורץ שהיה בביתו, לוינסון נורה והפורץ נמלט. שלום נעצר כחצי שנה לאחר מכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully