וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת בגרמניה על נתניהו: "עיוות דברי מרקל על פתרון שתי המדינות"

28.2.2016 / 16:00

בעיתון "די וולט" צוטטו בכירים בברלין, שהתייחסו לטענה של ראש הממשלה ולפיה הקנצלרית רואה עמו עין בעין את הסוגייה הפלסטינית. "השתמש בביקור אצל הידידה הכי טובה שלו באיחוד כדי לייצג בצורה לא נכונה את עמדתנו"

עריכה: ניר חן

האם ראש הממשלה בנימין נתניהו עיוות את דבריה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בנושא פתרון שתי המדינות? העיתון הגרמני "די וולט" פרסם הבוקר (ראשון) ציטוטים ביקורתיים של בכירים בממשלה בברלין במפלגת השלטון במדינה בתגובה לטענתו של נתניהו כי מרקל שותפה לעמדתו בנושא פתרון שתי המדינות. "בלשכת הקנצלרית הופתעו מדבריו", הודגש באותו דיווח.

לפני כשבועיים נפגשו השניים בבירת גרמניה. הם כינסו מסיבת עיתונאים משותפת, שבמהלכה נשאלה מרקל מה עמדתה לגבי פתרון שתי המדינות. מרקל השיבה כי "אנחנו מאמינים שיש להתקדם לכיוון דו-קיום המבוסס על פתרון שתי המדינות. כרגע זה בוודאי לא הזמן להתקדמות כוללת, אבל אפשר להשיג התקדמות ושיפורים במקומות מסוימים".

קנצלרית אף הוסיפה כי "האיחוד האירופי וגרמניה מודעים לסיכון הטרור שישראל חשופה לו. מצד שני, אנחנו מאמינים שקידום תהליך שלום הוא דבר חשוב, וזה בנוי בסופו של דבר על פתרון שתי המדינות". מרקל אף הוסיפה כי ברלין תהיה מוכנה לסייע לקידום פרויקטים כלכליים שונים שיסייעו בפתרון שתי המדינות.

לאחר שובו מהביקור בגרמניה, נתניהו אמר כי דבריה של מרקל מייצגים "גישה ריאלית יותר למצב באזורינו ולמצב בינינו לבין הפלסטינים". ראש הממשלה אף התפאר כי "אני זוכר שאני אמרתי את הדברים האלה לפני שנה, וכולם יצאו בהמולה נגדי. היום אני שומע את אותם דברים מהמנהיגים המובילים בעולם, לרבות הנשיא אובמה וקנצלרית גרמניה, שמבינים שהדברים המעשיים זה מה שאפשר לעשות כרגע".

לקריאה נוספת בנושא
נתניהו: ביקשתי ממרקל סיוע בהשבת גופות אורון שאול והדר גולדין
נתניהו בברלין: היוזמה הצרפתית לכינוס ועידת שלום תמוהה

פגישת נתניהו ומרקל בברלין. רויטרס
עיוות את דבריה? מרקל ונתניהו בברלין, בשבוע שעבר/רויטרס

ואולם, לא כולם מסכימים בגרמניה עם ההשוואה שערך נתניהו בין דבריה של הקנצלרית לבין דבריו שלו בנושא הפלסטיני. בדיווח שפורסם הבוקר ב"די וולט" הודגש כי בלשכת הקנצלרית הופתעו מהדברים וכי בפועל לא היה שום שינוי בעמדתה של מרקל בנושא הפלסטיני, ושהיא אף הדגישה זאת בשיחה שלה עם נתניהו. חבר פרלמנט בכיר ממפלגתה של הקנצלרית אף האשים את נתניהו בסילוף דבריה של הקנצלרית.

"הוא לא יכול להשתמש בביקור אצל הידידה הכי טובה שלו באיחוד האירופי, גרמניה, כדי לייצג בצורה לא נכונה את העמדה הגרמנית", אמר חבר הפרלמנט רודריך קיסווטר, שאף הפנה בחשבון הטוויטר שלו לקישור לכתבה המדוברת, וכתב: "אנחנו ממשיכים לתמוך בפתרון שתי המדינות כדרך לפתור את הסכסוך". חבר בכיר נוסף במפלגתה של מרקל הוסיף כי "זה היה פוגע ביחסי ישראל-גרמניה אילו הקנצלרית הייתה מייחסת עמדה לא נכונה לישראל".

הביקורת נגד נתניהו בכתבה מגיעה לא רק משורות מפלגתה של מרקל, אלא גם מקרב שותפותיה הקואליציוניות. דובר מטעם המפלגה הסוציאל-דמוקרטית אמר כי "הגישה של מפלגות הקואליציה ברורה ולא השתנתה: פתרון הסכסוך יגיע רק דרך פתרון שתי המדינות, המבטיח ביטחון לישראל ומדינה ברת-קיימא לפלסטינים. הגישה הזו לא תשתנה בעקבות פרשנות יצירתית במיוחד לדברי הקנצלרית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully