וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחודשו החיפושים אחר גופת טייס חיל האוויר שמטוסו התרסק ב-1962

28.2.2016 / 0:18

התרסקות המטוס אירעה בכינרת לפני יותר מ-50 שנה, אך שרידי גופתו של הטייס, סגן יקיר נווה, טרם אותרו. מבצע החיפושים "יקיר הים" עתיד להמשך כחודשיים ויכלול צלילות באגם

טייס חיל האוויר סגן יקיר נווה שנהרג ב-1962. אתר ההנצחה לחללי מערכות ישראל, אתר רשמי
בשלב מסויים שוער כי נפל בשבי הסורי. נווה/אתר רשמי, אתר ההנצחה לחללי מערכות ישראל

החל מהיום (ראשון) יחודשו החיפושים אחר שרידי גופתו של סגן יקיר נווה, טייס חיל האוויר שמטוסו התרסק אל תוך הכינרת בשנת 1962 – כך נמסר מדובר צה"ל. ההתרסקות אירעה במסגרת טיסת אימונים. יחד עם נווה, ששימש מדריך בבית הספר לטיסה, נפל גם חניכו, פרח הטיס עודד קוטון. סיבת ההתרסקות לא ידועה עד היום, ובעוד שגופתו של קוטון נמצאה באופן מקרי כשנה לאחר האסון על ידי דייגים, גופתו של נווה טרם אותרה.

מבצע החיפושים "יקיר הים" עתיד להמשך כחודשיים ויכלול צלילות באגם הכינרת. במסגרת החיפושים יפעלו היחידה למשימות תת-מימיות של זרוע הים ויחידות נוספות של חיל האוויר ואגף כוח האדם. עוד נמסר כי חידוש החיפושים נעשה על פי תכנית ולא עקב ממצאים או מידע חדש.

החיפושים אחר נווה נערכים מדי שנה בעונה זו. לפני כשנתיים התרחשה פריצת דרך בחיפושים אחר נווה, עם מציאת פריטים הקשורים אליו בקרקעית הכינרת. בשלב מסוים שוער כי נווה נפל בשבי הסורי, אחרי שגופתו נסחפה לחופיה המזרחיים של הכינרת שהיו באותה תקופה תחת שליטה סורית. נווה היה בן 23 במותו, והותיר אחריו אישה שעמה התחתן רק חצי שנה קודם לכן, שני אחים וזוג הורים.

עוד בוואלה! NEWS:
בודקים ערנות: הפלסטינים שחדרו לעוטף עזה לבשו מעילים צה"ליים
אחיו של המאבטח ממעלה אדומים: "החליף חבר בעבודה, עם הלב הטוב שלו"
תושב טייבה החשוד בדקירת אשתו וגבר נוסף - תקף שוטר ונורה

(עדכון ראשון: 23:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully