וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרה גמליאל על התקציבים למגזר הערבי: "הכסף יועבר ללא תנאים"

25.2.2016 / 21:31

בריאיון לאולפן וואלה! NEWS טענה השרה כי התנגדות השרים אלקין ולוין לא תתקבל. לדבריה, הבקשה להתנות את העברת התקציב "היא גם לא נכונה, גם לא ראויה וגם גובלת בכל כך הרבה אבסורד". היא הוסיפה: "זה לא הטבות, זה דברים בסיסיים"

מערכת וואלה!

השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל התייחסה היום (חמישי) בריאיון לאולפן וואלה! NEWS לתכנית החומש למגזר הערבי, שלפיה יוקצו 15 מיליארד שקלים לרשויות המקומיות הערביות בניסיון לצמצם פערים בחברה הישראלית. לדבריה, למרות התנגדות השרים זאב אלקין ויריב לוין להעביר את הכספים ללא תנאים, הממשלה תאשר את התכנית במלואה.

"לא יהיו התניות בסופו של יום", אמרה גמליאל. "אני אומרת את זה לאורך כל הדרך, אמרתי את זה גם במהלך הישיבות, כמו שלקח לי שלוש ישיבות לשכנע את כל הממשלה, כולל המתנגדים, להצביע בעד התכנית כי היא תכנית נכונה לחברה הישראלית בכללותה ובוודאי לחברה הערבית. היא תכנית שתצמצם פערים ותסייע מאוד לכלכלה הישראלית. זו החלטה שכבר התקבלה בסוף דצמבר על דעת כל חברי הממשלה שהצביעו פה אחד בעדה".

עוד בוואלה! NEWS:
תכנית המפכ"ל לשילוב המגזר הערבי: "נגייס שוטרים מוסלמים"
יהודי חשוד שדרס במכוון מתדלק ערבי: "פחדתי בגלל המצב הביטחוני"
הנהלת בתי המשפט עוררה סערה: "דרוש ערבי, אתיופי – או נכה"

נשיא המדינה, בשיתוף עם שר האוצר והשרה לשוויון חברתי, במפגש משותף עם ראשי הרשויות הערביות ונציגי הממשלה בנושא תכנית החומש לפיתוח כלכלי בחברה הערבית. פברואר 2016. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
"לקח לי שלוש ישיבות לשכנע את כל הממשלה". גמליאל וריבלין במפגש משותף עם ראשי הרשויות הערביות ונציגי הממשלה בנושא תכנית החומש, החודש/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

לטענתה של השרה, ההצעה להתנות את העברת הכספים באכיפת חוקי הבנייה במגזר או בתנאים נוספים גובלת באבסורד. "במהלך הישיבה התעוררו מספר דרישות בנושא הדיור ואכיפת חוקי הבנייה בתוך החברה הערבית", הסבירה. "שם, באותה ישיבה, קבענו ועדת מנכ"לים בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר. הוועדה הזו ישבה, צוות המנכ"לים גיבש את כל המסקנות שצריך".

"אז יש שרים נוספים שחושבים שצריך ליצור התניות", הוסיפה גמליאל. "זה לא על דעת הצוות המקצועי וזה לא על דעת רוב שרי הממשלה. זה יגיע להצבעה בישיבות הממשלה הקרובות וזה לא יעבור כי אני כבר רואה את תמונת המצב, את הקו שמנחה ראש הממשלה על ידי מנכ"ל משרדו ואת השרים שמדברים במהלך הישיבות. אין לי ספק שההחלטה להתנות את הדברים היא גם לא נכונה, היא גם לא ראויה וגם גובלת בכל כך הרבה אבסורד".

לדבריה, "הם רוצים להתנות מכסה של מתנדבים לשירות הלאומי. איך אפשר להתנות כזה דבר? אפשר עכשיו לבוא לבני ברק, לדוגמא, ולהגיד: 'לא משרתים פה מספיק אנשים בצבא אז לא תקבלו תשתיות, כבישים, חינוך, לימוד'? מה זה? זה לא הטבות, זה דברים טריוויאליים, בסיסיים, אלמנטריים לכל חברה מתוקנת בטח ובטח במדינה דמוקרטית כמו שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
חברת הכנסת גילה גמליאל, השרה לשיוויון חברתי. ראובן קסטרו
"אני לא יכולה לקבוע לנשיא מדינת ישראל מי ייכנס לביתו". גמליאל/ראובן קסטרו

גמליאל התייחסה במהלך הריאיון גם לסירובו של הנשיא ראובן ריבלין להכניס למשכנו את חבר הכנסת ג'מאל זחאלקה (הרשימה המשותפת), בשל הפגישות שערך, יחד עם חברי הכנסת בסאל גטאס וחנין זועבי מבל"ד, עם משפחות מחבלים פלסטיניים. "אני לא יכולה לקבוע לנשיא מדינת ישראל מי ייכנס לביתו ואת מי הוא מזמין או לא מזמין", אמרה גמליאל, שנכחה אף היא באירוע. "הנשיא ריבלין לא ידוע כמי שפוגע בחברה הערבית או לא פועל למען שוויון, וכאן נושא רגשות הציבור עמד אל מול עיניו וזוהי זכותו לחלוטין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully