וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנית המפכ"ל לשילוב המגזר הערבי: "נגייס שוטרים מוסלמים"

23.2.2016 / 12:45

בטקס מינוי ניצב אלון אסור למפקד מחוז צפון, חשף רב-ניצב רוני אלשיך את התכנית שלו להעמקת השותפות עם האוכלוסייה הערבית: "ייפתחו נקודות ותחנות ביישובים הערבים". השר ארדן: "כוח אדם חדש ילך קודם כל לצפון ולדרום"

צילום: רוני כנפו, ערוץ הכנסת; עריכה: גדי וינסטוק

(המפכ"ל רוני אלשיך בדיון בכנסת בתחילת החודש על הפשיעה במגזר הערבי)

המפכ"ל רב-ניצב רוני אלשייך השתתף היום (שלישי) בטקס מינוי מפקד המחוז הצפוני במשטרה, ניצב אלון אסור, במטה מחוז צפון. אסור יחליף בתפקידו את ניצב זוהר דביר ששימש מפקד המחוז הצפוני בשנתיים האחרונות ומונה בסבב המינויים האחרון לתפקיד סגן המפכ"ל. בדברי הברכה שנשא בטקס שהתקיים בנצרת, התייחס אלשיך גם להעמקת השותפויות של המשטרה עם האוכלוסייה הערבית, בין היתר על ידי גיוס מאסיבי של שוטרים מהמגזר המוסלמי.

"לאחרונה אושרה תוכנית ממשלתית להנגשת שירותי המשטרה, העמקת השותפויות עם החברה הערבית ושירות מניעה ואכיפה טוב יותר עבור תושבי הצפון", אמר והוסיף כי במסגרת התכנית, "ייפתחו נקודות ותחנות ביישובים הערביים".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
"לעגו לי": איבד את עינו בהפגנה – ונמנע ממנו טיפול רפואי במעצר
המפכ"ל למשפחות שכולות: יש הבדל בין השכול שלנו לזה של משפחות מחבלים
בהוראת הרמטכ"ל: לוחמים יצאו עם נשקם לחופשה בביתם

טקס מינוי מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך במשרד ראש הממשלה בירושלים 03 דצמבר 2015. מור שאולי
התכנית כוללת הגברת נוכחות שוטרים ביישובים ערבים. אלשיך/מור שאולי

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, נשא אף הוא דברים בטקס המינוי וחיזק את דבריו של אלשיך. "אנחנו רוצים להדק את הקשר עם ההנהגה ועם האוכלוסייה", אמר, "אנחנו רוצים שוטרים מוסלמים רבים יותר בקרבנו, אנחנו רוצים לתת שירות, רוצים פחות תאונות דרכים במעורבות של האוכלוסייה הערבית, פחות אירועי אלימות, יותר דיווח, יותר קשר עם הקהילה הערבית כולה".

לדבריו, "אנו נעמיק את נוכחות המדינה ברחוב הערבי באמצעות הגברת הנוכחות המשטרתית ביישובים הערביים, גיוס שוטרים לשורות המשטרה מקרב החברה הערבית, ואכיפת חוק רציפה ובלתי מתפשרת, בשירות הקהילה ולמענה, ולא לעומתה ונגדה".

"רמת הביטחון האישי בישובי הצפון חייבת להיות שווה ליישובים במרכז הארץ", הוסיף, "כשאנחנו מקבלים כוח אדם חדש הוא הולך קודם כל לחיזוק התחנות בדרום ובצפון".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן בטקס חילופי מפקד מג"ב 11 פברואר 2016. ניב אהרונסון
"רוצים להדק את הקשר עם ההנהגה ועם האוכלוסייה". השר גלעד ארדן/ניב אהרונסון

ניצב אלון אסור הנכנס לתפקיד הודה לאלשיך ולארדן על האמון בו והוסיף: "המציאות הנוכחית מחייבת שוטרים איתנים ומקצועיים אשר יחד כולנו נתמודד עם האתגרים הקיימים. כמו כן, נמשיך ונפתח את הקשר עם הקהילה על כל מרכיביה ומגזריה, וזאת בכדי להביא לעתיד טוב יותר לילדנו".

גם המפקד היוצא, ניצב זוהר דביר, נשא דברים במהלך הטקס ובירך את אסור. "פלדה היא סגסוגת המורכבת מברזל ופחמן ומאופיינת בתכונות כמו קשיות ועמידות. המחוז הצפוני הוא כמו הפלדה, עמיד, קשה אבל גמיש כשצריך. הפסיפס האנושי המורכב מכל העדות והדתות יוצר את הסגסוגת האנושית המיוחדת במינה. ידענו להתמודד עם פשיעה חמורה והפרות סדר ושאפנו להוציא את המחוז ממעגל האלימות. לך אלון אסור, יש את כל התכונות להובלת המחוז ולהצליח. אתה רחב אופקים, ערכי ולהוט לעבודה. אתה מקבל מחוז מצוין עם קצינים ושוטרים מעולים".

טקס הענקת דרגות בכירות במשטרה 11 ינואר 2016. יואב דודקביץ'
"רחב אופקים, ערכי ולהוט לעבודה". אלון אסור בטקס קבלת הדרגות בחודש שעבר/יואב דודקביץ'

בחודש שעבר הציג אלשיך בפני 26 ראשי רשויות מהמגזר הערבי את תכנית הפעילות של המשטרה בחברה הערבית ואת ממשק העבודה בין המשטרה לראשי הרשויות. תכניתו של אלשיך כוללת הגברת נוכחות שוטרים ביישובים ערבים. באותו מפגש ציין אלשיך כי ככל שראשי הרשויות יסייעו למשטרה בפריסת תחנות או נקודות משטרה ביישובים ובאיתור מועמדים איכותיים שיצטרפו לשורות המשטרה, כך תהיה פעילות המשטרה טובה ויעילה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully