וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שנעדר מהצבעה: סיעת הליכוד השעתה את אורן חזן מוועדות הכנסת

23.2.2016 / 16:35

יו"ר ועדת הכנסת דוד ביטן הודיע כי לאחר שחבר הכנסת נעדר אמש מהצבעה מבלי להתקזז עם חבר אופוזיציה, דבר שהביא להפסד לקואליציה, הוא מושעה מוועדת הכנסת ומוועדת החוץ והביטחון. הנגבי: "מכשיל את הממשלה ומקשה עלינו לקדם את יעדי הקואליציה"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: נועה לוי

יו"ר ועדת הכנסת דוד ביטן הודיע היום (שלישי) במליאה כי סיעת הליכוד החליטה להשעות את ח"כ אורן חזן מתפקידיו בוועדת החוץ והביטחון ובוועדת הכנסת. זאת, לאור היעדרותו אמש מהצבעות במליאה מבלי שהתקזז עם חבר אופוזיציה כנדרש, דבר שהוביל להפסד ומבוכה לקואליציה.

"מזה זמן, ח"כ אורן חזן נעדר בכוונת מכוון מהצבעות רבות במליאת הכנסת", כתב יו"ר סיעת הליכוד והקואליציה ח"כ צחי הנגבי. "הדבר מהווה התרסה עקבית נגד הסיעה שבה הוא חבר, מכשיל את הממשלה ומקשה עלינו לקדם את היעדים שהקואליציה מחוייבת להם. מעבר לכל אלה, מדובר בהפגנת זלזול מובהק כלפי חברי הסיעה, שמתמודדים מידי יום שני ורביעי מול האופוזיציה, לעתים מזומנות עמוק לתוך הלילה.
הסאה הוגדשה אמש, כאשר היעדרותו, ללא קיזוז, ללא הצדקה, תוך התעלמות מנסיונות צוות הסיעה לוודא את הגעתו להצבעות, הפילה את החוק לעיגון מעמדם של בתי המשפט הצבאיים, הצעת חשובה שחברתנו ענת ברקו, בתמיכת הממשלה, עמלה עליה בשקדנות. לפיכך, החלטתי על סיום כהונתו מטעם סיעתנו בועדת החוץ והביטחון ובועדת הכנסת. במקומו יבוא ח"כ אמיר אוחנה".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
משחתות, מטוסי קרב - ו"אימת ציי המערב": רשימת הקניות של איראן מרוסיה
"הכול כאן הצגה, זה ביזיון": סערה בדיון המחודש על חוק ההשעיה
"האב המטלטל" ייכנס לכלא לחמש שנים: "גרם למות בנו התינוק"

ח"כ עליזה לביא וח"כ אורן חזן. ועדת הכנסת. 8 בפברואר 2016. נועם מושקוביץ
"היעדרותו של חזן מהווה התרסה עקבית", אמר הנגבי/נועם מושקוביץ

אתמול הפסידה הקואליציה בהצבעה בקריאה ראשונה על הצעת החוק של ח"כ ענת ברקו (הליכוד) כאשר 29 תמכו בהצעה ו-29 התנגדו. ההצעה ביקשה להסדיר בחוק את מעמדם של פסקי הדין הניתנים בבתי הדין הצבאיים ביהודה ושומרון, כך שבפקודת הראיות ייקבע שהממצאים והמסקנות של בית דין צבאי יהיו קבילים כראיה במשפט אזרחי. הנגבי ענה לשאלת וואלה! NEWS על הנסיבות שהובילו להפסד בהצבעה, ואמר כי האשמה מוטלת על חזן, שנעדר מן המליאה. "אורן חזן נעלם מהכנסת ללא קיזוז ולא ענה לטלפונים מ-18:00 בערב", אמר הנגבי.

על דבריו של הנגבי השיב חזן: "ח"כ הנגבי כנראה התבלבל וצלצל אולי לאורן זריף. אצלי בנייד אין ולו שיחה אחת ממנו". עוד הוא הוסיף הבוקר כי "קצת תמוה שמתוך 61 ח"כים של הקואליציה, כשמתוכם יותר מחצי לא נוכחים במליאה, מאשימים ונטפלים דווקא לשם אורן חזן, שהוא כנראה הפתרון האולטימטיבי לכל צרה ובעיה", אמר.

מדובר בפעם הראשונה בקדנציה הנוכחית שבה הקואליציה מפסידה בהצבעה משמעותית בקריאה ראשונה, לאחר שעד כה מרבית ההפסדים היו בשלב הקריאה הטרומית. מעבר למבוכה, משמעות ההפסד היא כי הקואליציה לא תוכל לשוב ולהעלות את ההצעה שוב למשך חצי שנה, וגם אז - תחזור ההצעה לשלב הקריאה הטרומית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
צחי הנגבי, מרכז הקונגרסים, תל אביב. 29 בדצמבר 2015. ראובן קסטרו
הנגבי/ראובן קסטרו

ח"כ יואב קיש (ליכוד) התייחס להשעיה ואמר: "התנהלותו של אורן חזן עברה כל גבול ועל אף הסיכון הקואליציוני, היה צריך לפעול כבר מזמן. אני שבחרתי לא להצביע בעד השינוי בחוק השיוויון בנטל על רק אידיאולוגי ונענשתי, על אחת כמה וכמה במקרה של זלזול בוטה בחברי הסיעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully