וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחתות, מטוסי קרב - ו"אימת ציי המערב": רשימת הקניות של איראן מרוסיה

23.2.2016 / 13:05

שר ההגנה האיראני הגיע למוסקבה והתקבל כאורח כבוד של הנשיא פוטין. בתום הביקור, הציג את דרישות ההתחמשות של טהראן. בין השאר, ביקש לרכוש טילים שוברי שוויון ומטוסי קרב המאפשרים לוחמה אלקטרונית מתקדמת. בישראל חוששים: "המערב מתחיל להתעלם מהפרות הסכם הגרעין"

צילום: הטלוויזיה האיראנית, עריכה: יאיר דניאל

שר ההגנה האיראני, חוסיין דהקאן, הגיע בשבוע שעבר למוסקבה עם פמליה גדולה במיוחד והתקבל כאורח כבוד על ידי הנשיא, ולדימיר פוטין, ושר ההגנה, סרגיי שויגו. במסגרת ביקורו נפגש דהקאן עם בכירי הצבא הרוסי וראשי התעשיות הביטחוניות, שבסופו השאיר על פי הדיווחים "רשימת קניות" ארוכה.

הרשימה כוללת אמצעי לחימה מגוונים: טיל יאחונט, טילי חוף-ים על קולי, שמוגדר "אימת ציי המערב"; בסטיון, מערכת טילי חוף-ים לטווח של יותר ממאה קילומטרים המאפשרת שימוש בטיל יאחונט לפגיעה במטרות שנמצאות על החוף, וששימוש בה במצרי הורמוז עשוי להטיל איום תמידי על מדינות המפרץ ועל הצי האמריקני המסייר באזור; וסוחוי Su-30, מטוס קרב רב-משימתי שהוגדר מבצעי ב-2012. המטוס האחרון הוא בעל שלדת טיטניום משופע בסנסורים, שמספקים לו יכולות לוחמה אלקטרונית מתקדמות, המסוגל לשאת נשק במשקל של עד שמונה טון.

לקריאה נוספת:
בצל המאמץ המשותף בסוריה: איראן "תשמח לרכוש" טילי S-400 מרוסיה
התכנית למתקפת סייבר באיראן: כך התכוננה ארה"ב לכישלון שיחות הגרעין

שר ההגנה האיראני, סוקר את הטילים החדשים של משמרות המהפכה, 5 במרץ 2014. AP
דהקאן/AP

רשימת הדרישות של טהראן ממוסקבה כוללת גם מטוסי אימון למשימות תקיפה מסוג "יאק-130", מסוקי תובלה מסוג מי-8 ומסוג מי-17, משחתות חדשות, צוללות אלקטרו דיזל, ורכש טנק המערכה המרכזי של הצבא הרוסי, T-90, שלבקשת דהקאן יורכב על אדמת איראן - בדומה לפס הייצור להרכבת טנק T-72 שהוקם באיראן בתחילת שנות ה-90. נוסף על כך, דרשו האיראנים תחזוקה וחלפים למטוסי האיראנים מסוג SU-24 והמיג-29 ומערכות לוחמה אלקטרונית.

עוד באותו נושא

הטילים של פוטין משנים את כללי המשחק מבחינת ישראל

לכתבה המלאה

הביקור שהדליק נורות אדומות במערכת הביטחון

סוכנות הידיעות "אירנא" דיווחה שלשום כי שבוע אחרי הביקור, הגיע שר ההגנה הרוסי לביקור מפתיע באיראן. שויגו הביא עמו מסר מיוחד מפוטין, שהדליק נורות אדומות במערכת הביטחון בישראל.

למרות הניסיונות של המשטר האיראני להנמיך את הסקרנות סביב האירוע ולטעון כי מדובר בביקור גומלין שנקבע מראש, טוענים במערכת הביטחון בישראל כי לא מקיימים בלוח זמנים כזה צפוף ביקורי גומלין. לטענת גורמים שונים, מערכת היחסים המתחממת בין טהראן למוסקבה מדאיגה מאוד.

איראן רוכשת אמצעי לחימה חדשים. Amir Kholousi, AP
איראן רוכשת אמצעי לחימה חדשים/AP, Amir Kholousi

גורם ביטחוני סיפר כי אמצעי הלחימה המבוקשים מנוגדים להבנות עם המעצמות. לדבריו, לא מדובר בנשק לצורכי הגנה, אלא להתקפה, ולכן המערב צריך להתערב בנושא ולהגיש תלונה לאו"ם. "האיראנים הולכים לקנות מטוסים ומערכות נשק התקפיות בניגוד להסכם עם המערב. מדובר בחבילה שלמה של הפרות והמערב מתחיל להתעלם", אמר אתמול לוואלה! NEWS.

טיל יאחונט שהגיע מרשות רוסיה לסוריה. AP
טיל יאחונט, חלק מרשימת הקניות של איראן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully