וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האב המטלטל" ייכנס לכלא לחמש שנים: "גרם למות בנו התינוק"

23.2.2016 / 14:00

בפסק דין מפורט על פני 120 עמודים קבעו שלושה שופטים כי האב, שהורשע לפני כשנה וחצי בהרג בנו התינוק בטלטולים ובפגיעה באחותו התאומה, כי הנזקים שהופיעו בגופם לא היו מסיבות "טבעיות". הוא יישא בעונש של חמש שנות מאסר

צילום: דוד קורן, עריכה: גדי וינסטוק

בית המשפט העליון דחה היום (שלישי) פה אחד את ערעורו של מי שכונה "האב המטלטל", לאחר שהורשע ב-2014 בהרג בנו התינוק בן הארבעה חודשים בטלטולים ובפגיעה באחותו התאומה. בפסק דין ארוך ומפורט על פני 120 עמודים, קבעו שלושת השופטים כי הרשעתו של האב מבוססת וכי "האפשרות המסתברת היחידה היא כי האב הוא שהביא למותו של התינוק וגרם לחבלות שהופיעו אצל האחות".

השופטים נימקו בפסק הדין כי ההסבר שהציג בפני בית המשפט למעשים לא שכנע אותם כי הוא חף מפשע. "שורה של מומחים מלמדים על אפשרות מסתברת אחת – טלטול וחבטת ראש. ההגנה הניחה הסברים חלופיים, אך לא הניחה תשתית עובדתית לטענות אלה", כתבו.

לקריאה נוספת:
"האב המטלטל" הורשע בהריגה: "הפגיעה נגרמה מחבלה"
תאומים בני 4 חודשים אושפזו בשיבא עם חבלות קשות

האב המטלטל ביום הקראת גזר דינו בבית המשפט המחוזי, תל אביב. דרור עינב
העליון דחה את ערעורו. "האב המטלטל" בהקראת גזר הדין במחוזי תל אביב, נובמבר 2014/דרור עינב

משמעות ההחלטה היא שגזר הדין של האב – שש וחצי שנות מאסר – נותר על כנו. בית המשפט המחוזי בתל אביב דן את האב לחמש שנות מאסר בגין הריגה ושנה וחצי בגין חבלה באחות התאומה, שירוצו במקביל.

פסק הדין הובל על ידי שופטת העליון דפנה ברק ארז. בית המשפט קיבל את טענת המדינה כי התינוק טולטל על ידי אביו ולא קיבל את גרסת האב כי הנזקים שהופיעו בגופם של הילדים היו מסיבות "טבעיות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"האב לא מוכן לקחת אחריות על התעמרות בילדיו"

בתום הדיון במחוזי תל אביב בנובמבר 2014, שבו נגזר עליו עונש המאסר, פרץ האב בבכי. השופטים קבעו כי הוא מתחמק מלשאת באחריות למעשיו. "חיי אדם הם ערך עליון והשמירה עליהם מחויבת התערבות מצד בית המשפט. בית המשפט ער לכך שאף אב לא יהיה מוכן להודות בגרימת מותו של בנו הפעוט ולקבל על עצמו אחריות על התעמרות בילדיו הפעוטים, הגובלת בהתעללות. לכן אין להתרשם מהכחשותיו התכופות של הנאשם בביצוע המעשים", קבע השופט צבי גורפינקל בדיון.

לדבריו, האב ניהל "מסע שיטתי" על מנת להצדיק את עצמו בעיני הציבור, "ואולי גם בעיני עצמו", אולם לא השפיע לדבריו על בית המשפט. "בית המשפט יפעל על פי אמות מידה משפטיות ולא על פי רחשי לב הציבור או אמונתו של הציבור בנכונות הכחשתו של הנאשם. בית המשפט ינהל את המשפט בבית המשפט ולא במערכות העיתונים ובאולפני הטלוויזיה", אמר גורפינקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully