וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האב המטלטל" הורשע בהריגה: "הפגיעה נגרמה מחבלה"

11.9.2014 / 10:15

השופט דחה את טענות האב, לפיהן ילדיו התאומים נפגעו בשל מום גנטי, וקבע כי הוא שגרם למות בנו בגיל 4 חודשים והרשיע אותו גם בהתעללות בקטין. בני משפחתו התפרצו לעבר השופט: "יש לך טעות"

צילום: קובי אליהו, עריכה: יאיר דניאל

סוף לפרשת "האב המטלטל": בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע הבוקר (חמישי) את האב ממרכז הארץ, כבן 40, שנאשם בטלטול ילדיו התאומים לפני כשנתיים וחצי. האב הורשע בהריגת בנו בן הארבעה חודשים, שמת כתוצאה מהמעשה, ובתו התאוששה בתום אשפוז ארוך. כמו כן, הורשע האב גם בעבירה של התעללות בקטין.

לאחר מתן פסק הדין, התפרצו האב ובני משפחתו לעבר השופט צבי גורפינקל, וצעקו לעברו: "יש לך טעות". עוד טענו כי "המשטרה הביאה שוטרים ששיקרו בבית המשפט". לאחר מכן, צעקו לעבר התובע, עו"ד איתי פורסט: "אתה פוליטיקאי, כל התפקיד שלך היה לסגור את התיקים ולא עניין אותך שום דבר".

עוד על פרשת התאומים:
"האב המטלטל" העיד: "מעולם לא פגעתי בילדיי"
אם התאומים שטולטלו: "בעלי נענע הבן בחוסר סבלנות"
דיון בפרשת טלטול התאומים: "האב מסור, לא חטא"

בני משפחת האב הנאשם בטלטול התאומים בהכרעת הדין לאחר הרשעתו, מחוזי תל אביב, ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
האב מוקף בבני משפחתו ביציאה מאולם הדיונים, היום/ראובן קסטרו
בני משפחת האב הנאשם בטלטול התאומים בהכרעת הדין לאחר הרשעתו, מחוזי תל אביב, ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
אחת מבנות משפחתו של האב מתפרצת לעבר השופט/ראובן קסטרו

בהכרעת דין, המתפרסת על פני 150 עמודים, קיבל השופט צבי גורפינקל את עמדת הפרקליטות על סמך חוות דעת רפואיות שקבעו כי הפגיעות בילדים נגרמו מטלטול ולא ממום גנטי כפי שטען האב. נוסף על הריגה, הורשע האב בהתעללות בקטין.

"אינני מקבל את חוות דעת ההגנה", אמר השופט בהקראת הכרעת הדין. "חוות הדעת של מומחה ההגנה לא הייתה מבוססת על עיון בתיקים הרפואיים". הוא הוסיף כי עדותה של ד"ר גיבס, הפתולוגית שביצעה את הנתיחה שלאחר המוות, הייתה מהימנה. "אני יכול לקבוע כי הפגיעה נגרמה כתוצאה מטלטול וחבלה", פסק השופט.

עוד קבע השופט כי עדותה של אם התאומים, אשר אמרה כי האב נהג בחוסר סבלנות כלפי הבן ונענע אותו, מהימנה. "הנאשם ביצע את המעשים בחוסר אונים. הוא לא רצה בתוצאה של מות בנו", כתב השופט.

"אחז בכוח בחזהו, טלטל אותו וחבט בראשו"

הסיפור החל בינואר 2012, כשהתייצבו ההורים בבית החולים שיבא בתל השומר עם ילדיהם במצב קשה כשהם סובלים מחבלות, וסיפרו שמצאו אותם כך. בשל התסמינים של השניים, חשדו הרופאים שמדובר בחבלה שמקורה אינו בתאונה. בדיקת CT הראתה שהתינוקות סובלים משברים בצלעות ומדימומים תת-מוחיים, ואחד מהם מת כעבור שבוע.

תחילה נחשדה בטלטול גם אשתו של האב, אם התאומים, אולם בהמשך היא נוקתה מחשד והחשדות התמקדו באב – שטען לאורך כל הדרך כי הפגיעות שנמצאו בילדיו הם תוצאה של מום גנטי. כבר במהלך השבעה ניסו השוטרים לגרום לאב להודות שפגע בילדיו, אולם הוא לא נשבר.

בדצמבר 2012, לאחר שבפרקליטות מחוז תל אביב הצטיידו בחוות דעת רפואיות, הוגש נגד האב כתב אישום שתיאר כיצד תקף האב את התינוקת הפעוטה כשאחז אותה בכוח בחזה, בזרועות ובשוקיים והפעיל לחץ על בית החזה של בנו, טלטל אותו ואף חבט בו בראשו. באישום נכתב כי מכות אלה גרמו לאובדן הכרה של התינוק בתוך זמן קצר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האם וזוג התאומים/מערכת וואלה!, צילום מסך

התיק התבסס בעיקרו על ראיות רפואיות. מומחי התביעה אמרו שמדובר בחבלות שמקורן בתקיפה, ומנגד טענו מומחי טענו שמקורן ב"רככת עצמות" – מחלה גנטית שממנה סבלו הילדים, המחלישה את העצמות בשל מחסור חמור בוויטמין D.

האב, באמצעות פרקליטו עו"ד ירום הלוי, דחה את האישום בהריגה. עו"ד הלוי הציג בפני בית המשפט גם מומחים מחו"ל על מנת להוכיח שלא מדובר בחבלה מכוונת. חוות דעת שהציג גרסה שכלל לא היו שברים בראש הילד, ושהדימומים לא נוצרו מטראומה או מאלימות אלא מקרישי דם (פקקת ורידית).

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

האב הנאשם בטלטול התאומים בהכרעת הדין, מחוזי תל אביב, ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
האב בבית המשפט לפני שהחל הדיון/ראובן קסטרו
האב הנאשם בטלטול התאומים בהכרעת הדין לאחר הרשעתו, מחוזי תל אביב, ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
האב לאחר פסק הדין/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully