וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמרון קבע תאריך למשאל העם: "בריטניה תהיה חזקה יותר באיחוד"

ראש ממשלת הכריז כי משאל העם בנוגע להישארות המדינה באיחוד יתקיים ב-23 ביוני. זאת, יום לאחר שהושג הסכם עם מועצת האיחוד האירופי, ולפיו למדינה יהיה מעמד מיוחד בו

הצעת בריטניה לאיחוד האירופי, 10 בנובמבר 2015. רויטרס
"הבחירה מכריעה איזו מן מדינה אנחנו רוצים להיות". קמרון/רויטרס

ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון קבע אמש (שישי) כי משאל העם שיקבע אם מדינתו תישאר חברה באיחוד האירופי ייערך ב-23 ביוני. זאת, שעות ספורות לאחר שהושג הסכם להשארת בריטניה בארגון בן 28 המדינות בהתכנסות של מועצת האיחוד בבריסל, בכפוף לשורת רפורמות שיעניקו למדינה מעמד מיוחד. התאריך למשאל העם טרם אושר רשמית על ידי הפרלמנט, שם יקדם קמרון את הנושא ביום שני.

לדברי קמרון, משאל העם יהיה "אחת ההחלטות הגדולות ביותר שהמדינה תעמוד בפניהן בימי חיינו". הוא טען כי בריטניה תהיה "בטוחה וחזקה יותר כחלק מהאיחוד ומוטב לה להישאר בו". כמו כן, הוא הדגיש כי ההסכמות שאליהן הגיעו בתום דיון של יותר מ-30 שעות בבריסל מספקות למדינה את "הטוב משני העולמות".

"הבחירה מכריעה איזו מן מדינה אנחנו רוצים להיות", הוסיף קמרון והזהיר כי תומכי היציאה מהאיחוד מציעים "סיכון בתקופה של אי-ודאות". לטענתו, "עזיבת האיחוד תאיים על ביטחוננו הלאומי והכלכלי".

לקריאה נוספת:
מגעים ליציאה מהאיחוד האירופי: "משבר במדיניות החוץ הבריטית"
סקר בבריטניה: כמחצית האזרחים תומכים בעזיבת האיחוד האירופי
הצעה להישאר באיחוד הוגשה לבריטניה, העיתונים לעגו: "ערימה של זבל"

הדיון שבסופו הושג ההסכם התקיים על רקע חשש שבריטניה תעזוב את האיחוד אם דרישותיה לא ייענו. עיקרי ההסכם כוללים התייחסות אל בריטניה כבעלת מעמד מיוחד באיחוד והוצאתה מהסכמים פוליטיים עתידיים שבמסגרתם עשויות חלק מהחברות בארגון להתאחד ולהפוך לגוף פוליטי אחד, בעל מערכת כלכלית אחת – בדומה לארצות הברית.

בנוסף, זכתה המדינה למעמד מיוחד גם בענייני עבודה. עוד הוסכם כי קצבאות הילדים אותם משלמת המדינה לתושבי האיחוד שעובדים בשטחה יוצמדו למדד המחירים של המדינה בה ילדיהם מתגוררים, החל מ-2020.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully