וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר בבריטניה: כמחצית האזרחים תומכים בעזיבת האיחוד האירופי

5.2.2016 / 13:03

יומיים בלבד לאחר שראש הממשלה קמרון הציג את דרישותיו למדינות האיחוד, מסתמן פער משמעותי לטובת התומכים בבדלנות הבריטית. המתנגדים להצעה: "הכלכלה תיפגע, והסקוטים יעלו שוב את ההצעה לעצמאות"

ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון. 22 בינואר 2016.. AP
העיתונות הציגה את העסקה בתור "פארסה". קמרון/AP

הקריאה בבריטניה לעזוב את האיחוד האירופי קיבלה היום (שישי) משנה תוקף עם סקר ראשון שנערך מאז הציג ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, את דרישותיו למועצה האירופית. כמעט מחצית מהבריטים - 45% - תומכים בעזיבת האיחוד, לעומת 36% בלבד שמעדיפים להישאר. 19% הנותרים לא ידעו להשיב.

הסקר, שפורסם ב"טיימס", נערך יומיים בלבד לאחר שקמרון הציג את דרישותיו עבור הישארות לצד 28 המדינות, ומצביע על התמיכה הגדול ביותר בעזיבת האיחוד מאז הוחלט להעלות את הנושא להצבעה, בכפוף לקבלת הדרישות על ידי המועצה האירופית. אם אכן יחליטו הבריטים לעזוב את הגוש, האיחוד יאבד את הכלכלה השנייה בגודלה מבין המדינות החברות בו ואת אחת משתי המעצמות הצבאיות שלו.

המתנגדים להצעה סבורים שיציאה מהאיחוד תפגע גם בכלכלה הבריטית ואף תביא לפירוק הממלכה המאוחדת, בעקבות הצבעה נוספת על עצמאות סקוטלנד. במפלגתו של קמרון, המפלגה השמרנית, יש הטוענים כי העסקה שהעלה אחרי חודשים ארוכים של עבודה "חלשה מדי", ובעיתונות אף כינו אותה "פארסה" ו-"אשליה".

סגירת העסקה עם מנהיגים נוספים באיחוד האירופי, אם תצא אל הפועל, תיערך בפסגה בעוד שבועיים. אחריה, יוכל קמרון לערוך את משאל העם ב-23 ליוני, לכל המוקדם.

עוד בוואלה! NEWS:
גרמניה מתריעה: לוחמי דאעש הסתננו לאירופה במסווה של פליטים
עקב פסיקת האו"ם: מייסד "ויקיליקס" צפוי לעזוב השגרירות שבה הוא מתבצר
תאונה או התנקשות? ההתרסקות שבה נהרג נשיא פולין תיחקר מחדש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully