וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה מתריעה: לוחמי דאעש הסתננו לאירופה במסווה של פליטים

5.2.2016 / 12:44

יממה אחרי שדווח על כך שסוכל פיגוע של הארגון בברלין, ראש שירות ביטחון הפנים במדינה אמר כי מתקפת הטרור בפריז הוכיחה שפעילי "המדינה האסלאמית" נטמעו בגל המהגרים ליבשת. "מטרתנו לצמצם את הסיכון"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

לוחמים מארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) הסתננו לאירופה במסווה של פליטים – כך התריע היום (שישי) ראש שירות ביטחון הפנים במדינה (BfV), יממה אחרי שכוחות הביטחון עצרו שני בני אדם בחשד שתכננו פיגוע בלב ברלין.
האנס-גאורג מאסן אמר כי מתקפת הטרור בפריז בחודש נובמבר האחרון הראתה שהארגון הטמיע חלק מפעיליו בקרב מאות אלפי בני האדם שהגיעו ליבשת בשנה שעברה.

"זאת עובדה שעמה מתמודדות סוכנויות הביטחון", הדגיש בריאיון לרשת הטלוויזיה ZDF. העיתון "ברלינר צייטונג" ציטט את הבכיר באומרו ששרות הביטחון קיבל לידיו מידע על כך שישנם לוחמי דאעש בין הפליטים ששוהים בגרמניה.

הכלכלה הגדולה ביותר באירופה, שקיבלה לשטחה בשנה שעברה יותר ממיליון מהגרים ומבקשי מקלט - רבים מהם מסוריה, נמצאת בכוננות גבוהה מאז הפיגועים הקטלניים בבירת צרפת. כמה ימים לאחר מכן בוטל משחק כדורגל בינלאומי בהאנובר בשל התרעה על פצצה ובחגיגות סוף השנה נסגרו תחנות רכבת במינכן בשל חשש מפיגועים.

מאסן הדגיש כי "אנחנו נמצאים במצב סבוך ויש חשש גדול מפני מתקפת טרור, אך הוסיף כי "סוכנות הביטחון, שירות המודיעין והמשטרה בכוננות גבוהה" וכי "מטרתנו היא לצמצם את הסיכון ככל שאפשר".

חשוד בקשרים עם דאעש נעצר על ידי משטרת ברלין, גרמניה, 4 בפברואר 2016. רויטרס
חשוד במעורבות/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully