וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה להישאר באיחוד הוגשה לבריטניה, העיתונים לעגו: "ערימה של זבל"

4.2.2016 / 0:24

המועצה האירופית הגישה ללונדון את הצעתה, הכוללת רפורמות שונות, תמורת הישארות הממלכה באיחוד האירופי. עיתוני בריטניה מיהרו לקטול אותה ולהאשים את ראש הממשלה קמרון ש"מכר את המדינה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"על מי אתה חושב שאתה עובד?" כותרת ה"סאן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

פארסה, בדיחה או אשליה – כך תיארו אתמול (רביעי) כותרות עיתונים רבים בבריטניה, התומכים ביציאה מהאיחוד האירופי, את ההצעה מבריסל שהוגשה לממלכה לטובת הישארותה בתוך ארגון בן 28 המדינות. לצד הלעג, האשימו העיתונים את ראש הממשלה דיוויד קמרון בכך ש"מכר את המדינה".

הביקורת מדגישה את הקרב שניצב בפני ראש הממשלה, שיצטרך לשכנע את המודאגים בתוך מפלגתו ומחוצה לו שהתכנית שהוצגה על ידי נשיא המועצה האירופית דונלד טוסק "טובה מכל הצדדים". העיתון הפופולרי בבריטניה, ה"סאן", לא ריכך את מילותיו ותיאר את העסקה, שקמרון תומך בה במלואה, כ"ערמה מסריחה של זבל".

קמרון ייצא לקמפיין כדי להישאר בתוך האיחוד בטרם ייערך משאל עם בנושא בחודש ביוני. ראש הממשלה אף אמר כי אם בריטניה לא הייתה באיחוד האירופי הוא היה מציע להצטרף אליו רק משום שהתנאים החדשים "כל כך טובים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"האשליה הגדולה", "דיילי מייל"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אך כאמור, רבים מעיתוני המדינה, שבדרך כלל נוטים לצד הימני של המפה הפוליטית בהתאם לדעות בעליהם, לעגו לעמדתו ואמרו כי הוא כשל בשני הנושאים החשובים ביותר למצביעיו – הגירה והחזרת הסמכויות מבריסל ללונדון.

"הצעת הבריסל שלך לא עשתה דבר כדי למנוע את זרם המהגרים, לא עשתה דבר כדי שבריטניה תזכה בחזרה בסמכויותיה", נכתב ב"סאן", שבבעלות איך מאילי התקשורת החזקים בעולם, רופרט מרדוק. "סליחה ראש הממשלה, אבל... זה מסריח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון. 22 בינואר 2016.. AP
"סליחה ראש הממשלה, אבל... זה מסריח". קמרון/AP

גם הצהובון ה"דיילי מייל" לא חסך שבטו מההצעה ואמר כי קמרון "הוזה ומוכר את המדינה שלו בזול", בעוד העיתון הנוטה יותר למרכז, "הפייננשל טיימס", אמר כי המנהגי הבריטי מתמודד בקרב קשה שבו יידרש למכור את תכניתו למחוקקיו.

הבריטים חצויים לגבי המשך חברותם באיחוד האירופי, בעוד סקרי דעת קהל הראו כי התמיכה בקמפיין להישאר בו עשויה לגדול, ברור לכל כי הוא ייאלץ להתמודד עם עיתונות עוינת. קמרון ינאם בפני הפרלמנט בהמשך, שם המחוקקים הבריטים, בהם האירו-סקפטיים, צפויים לשאול אותו שאלות קשות. אחד מהם, שר ההגנה לשעבר ליאם פוקס אמר כי ההצעה היא קצת יותר "מהבטחות ריקות". קמרון יצטרך גם לשכנע כמה משריו בקבינט, שציינו בעבר שהם עלולים לתמוך בקמפיין לעזוב את הגוש בן 28 המדינות.

(עדכון ראשון: 18:12)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אתה צוחק?" כותרת ה"מטרו"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"פייננשל טיימס"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully