וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדירה לפרטיות או מאבק בטרור? הפריצה לטלפון המחבל תגיע לקונגרס

20.2.2016 / 12:25

משרד המשפטים האמריקני הוציא צו המורה ל"אפל" לפרוץ לטלפון של המחבל מסן ברנרדינו ולאפשר גישה לנתונים שעל גבי המכשיר ל-FBI. בכירים בחברה טענו כי בית משפט אינו המקום לדון בכך, ואילו במשרד המשפטים השיבו: "אסטרטגיית שיווק"

צילום: רויטרס

משרד המשפטים האמריקני הגיש אתמול (שישי) צו המורה לחברת "אפל" לציית להוראת שופט, שדורשת לאפשר לבולשת הפדרלית (FBI) לפרוץ את מכשיר האייפון של אחד המחבלים שביצעו את פיגוע הירי בסן ברנרדינו שבקליפורניה לפני חודשיים וחצי שבו נרצחו 14 בני אדם. זאת על ידי הסרת הנעילה מהמכשיר. באפל העבירו ביקורת על ההחלטה וטענו כי הדבר צריך לקבל את אישור הקונגרס.

אתמול נמסר בהודעה רשמית כי ראש ה-FBI ג'יימס קומי ומנכ"ל "אפל" טים קוק יוזמנו לדיון בוועדת האנרגיה והמסחר של בית הנבחרים, על מנת לדון בסוגיות הצפנה, "ובעיקר בכל הנוגע לפרטיות ולענייני הביטחון הלאומי". הם יתבקשו להסביר לחברי הוועדה את הסיבות לאופן פעילותם עד כה, ואת תכניתם להמשך.

בית משפט בארצות הברית הורה השבוע לאפל לסייע ל-FBI לפרוץ לטלפון סלולרי שעל פי החשד שייך לסעיד פארוק, אחד המחבלים שביצעו את הטבח בסן ברנרדינו. ב-FBI לא הצליחו להשיג גישה לתכנים המאוחסנים במכשיר בשל טכניקת הצפנה מיוחדת. עד כה סירבה החברה להיענות להוראת בית המשפט. שימוע בנושא נקבע ל-22 במרץ בבית המשפט הפדרלי בקליפורניה.

עוד בוואלה! NEWS:
הניה: "התקדמות במגעים בין ישראל וטורקיה בנוגע להקמת נמל בעזה"
התסריט הדמיוני שיהפוך את ארצות הברית על הראש
"רגע של פעם בדור": הושג הסכם להשארת בריטניה באיחוד האירופי

סעיד פארוק ותשפין מאליק בביקורת הגבולות בשדה התעופה בשיקגו, יולי 2014. רויטרס
סעיד פארוק ותשפין מליק, היורים מסן ברנרדינו/רויטרס

בכירים באפל מתחו הלילה ביקורת על הלחץ המופעל על החברה וטענו כי מדובר בחדירה לפרטיות על ידי הממשל. בשיחה עם עיתונאים אמר אחד הבכירים כי המקום הנכון לפתור את סוגיית ההצפנה הוא בקונגרס ולא בבית המשפט. בכיר אחר ציין כי בחברה המומים שבקשה כזו הגיעה מהממשל האמריקני ולא ממדינה עם מסורת קצרה יותר של הגנה על פרטיות וזכויות אזרח.

במשרד המשפטים דחו את טענות אפל ואמרו כי הסירוב נובע מ"אסטרטגיית שיווק". במשרד הוסיפו כי הצו הוגש בעקבות מכתב שפרסם השבוע מנכ"ל אפל, טים קוק, ובו כתב כי הוא מסרב "לפרוץ ללקוחותינו ולפורר עשורים שלמים של השקעה בהגנה על לקוחותינו". "במקום לסייע במאמץ לחקור פיגוע קטלני... אפל הגיבה בדחייה פומבית של ההוראה", כתבו התובעים בצו.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
דונלד טראמפ בעצרת תומכים בקרוליינה הדרומית, 19 בפברואר 2016. רויטרס
"להחרים את אפל עד שהיא תסכים למסור את המידע". טראמפ/רויטרס

מועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות דונלד טראמפ התייחס אתמול לפרשה באירוע שקיים בקרוליינה הדרומית כחלק מקמפיין הבחירות שלו וקרא להחרים את אפל עד שזו תסכים לסייע לממשל האמריקני. "הציבור צריך להחרים את אפל עד שהיא תסכים למסור את המידע", אמר.

"תקדים מדאיג"

אפל זכתה לגיבוי מצד כמה מהחברות החזקות ביותר של עמק הסיליקון. בין הראשונים שיצאו להגנתה היה דווקא סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל החברה היריבה גוגל. ביום רביעי הוא צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי הבקשה לספק דרך לפריצת מכשירים אישיים וקבלת גישה למידע שלהם היא "תקדים מדאיג".

גם טוויטר ופייסבוק הצהירו כי הן תומכות בהחלטת אפל להתנגד להוראת בית המשפט. בהצהרה של פייסבוק נכתב: "נמשיך להילחם נגד הדרישות האגרסיביות מחברות להחליש את אבטחת המערכות שלהן".

נושא: מנכ"ל גוגל סונדאר פיצ'אי מגן על חברת אפל בטוויטר,  פברואר 2016. טוויטר, צילום מסך
מנכ"ל גוגל מגבה את אפל בטוויטר/צילום מסך, טוויטר

בעקבות חשיפת מסמכים סודיים של הסוכנות לביטחון לאומי של ארצות הברית (NSA) על ידי אדוארד סנודן הודו לפני שנתיים גוגל ופייסבוק כי חשפו מידע של משתמשים בעקבות בקשות מצד ה-NSA. גוגל פרסמה כי מדי חצי שנה היא מקבלת, בהתאם לחוק FISA, כמות בקשות הנעה בין 0 ל-999.

ה-NSA ביקשה מידע בנוגע ל-10,000-9,000 חשבונות גוגל במהלך חצי השנה הראשונה של 2013, כאשר עיקר הבקשות התקבלו בין החודשים יולי לדצמבר, והן נוגעות לפרטים על אודות 13-12 אלף משתמשים. פייסבוק פרסמה כי במהלך חצי השנה האחרונה של 2012, רק "אחוז קטן" מהבקשות מצד הממשלה נענו. מגמה זו נמשכה גם בששת החודשים הראשונים של 2013.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully