וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניה: "התקדמות במגעים בין ישראל וטורקיה בנוגע להקמת נמל בעזה"

20.2.2016 / 0:07

סגן יו"ר הלשכה המדינית של חמאס אמר כי הטורקים פועלים להקמת הנמל במסגרת סעיפי הסכם הפיוס המתגבש בין המדינות. לדבריו, הארגון חשף מכשיר בשטח הרצועה שכולל מצלמות וחיישנים ונועד לאתר מנהרות

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(דובר מפלגת השלטון בטורקיה: "השיחות הגיעו לנקודה שבה ניתן לחתום על הסכם")

סגן יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הניה, התייחס אתמול (שישי) למשא ומתן המתנהל בין ישראל לטורקיה לקראת הסכם פיוס בין השתיים, וציין כי ישנה התקדמות בנושא הקמת נמל בעזה. לדבריו, במהלך השיחות פועלים הטורקים לקידום הקמת הנמל, כמו גם להאצת שיקום הרצועה והמבנים שנפגעו בה במבצע "צוק איתן" בקיץ 2014. הניה לא סיפק פרטים נוספים.

במהלך דרשת יום השישי שנשא באחד המסגדים ברצועת עזה, התייחס הניה גם למנהרות ההתקפיות שחופר חמאס, וציין כי גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של הארגון, מצאו לפני כמה ימים מכשיר מתחת לאדמה הכולל חיישנים ומצלמות. לטענתו, המכשיר נועד לחשוף את מנהרות הטרור שחופר הארגון.

הניה הוסיף כי "מלחמה חדשה בעזה לא נראית באופק". הוא ציין כי "ברצועת עזה ישנו מנגנון הרתעה. העובדה שישראל מקיימת תמרונים הגנתיים היא הוכחה לכך שהיא לא נערכת למלחמה".

עוד כתבות בנושא:
האיום האווירי החדש של חמאס על ישראל: רחפנים לאיסוף מודיעין
בנק המטרות של צה"ל משתדרג: הפרויקט פורץ הדרך שישנה את פני המלחמה
"הניה ידע על עינויים שעבר בכיר חמאס שהוצא להורג ולא מנע אותם"

חמאס מאותת לישראל: רוצים הפסקת אש לטווח ארוך. רויטרס
"מלחמה לא נראית באופק". הניה/רויטרס

ישראל וטורקיה מנהלות בתקופה האחרונה מגעים לחידוש היחסים ביניהן, שעלו על שרטון בעקבות תקרית משט המרמרה ב-2010. גורם בכיר באנקרה אמר השבוע: "ישראל וטורקיה קרובות להגיע להסכם על כל הסוגיות". טורקיה דרשה התנצלות ופיצויים למשפחות עשרת ההרוגים בתקרית, לצד הסרת המצור על רצועת עזה, ואילו ישראל דורשת את השבת גופותיהם של הדר גולדין ושל אורון שאול וכן את גירושו של בכיר חמאס סלאח אל-ערורי מטורקיה.

פעילי חמאס בתוך מנהרה. פברואר 2016. רויטרס
"מצאנו מכשיר לאיתור מנהרות"/רויטרס

הניה התייחס גם בחודש שעבר לאיום המנהרות, ורמז כי נמשכת חפירתן לכיוון ישראל. "במזרח רצועת עזה אנשינו ממשיכים בחפירת המנהרות מתחת לאדמה, ובמערבה אנחנו מבצעים מדי יום ניסויים בירי רקטות", אמר במהלך הלווייתם של שבעה מפעילי חמאס שנהרגו בהתמוטטות מנהרה.

הרמטכ"ל גדי איזנקוט אמר בשבוע שעבר כי במערכת הביטחון "ממקדים פעילות מודיעינית באיום המנהרות". לדבריו, "יש יוזמה ותחבולה וחיפוש כל רעיון אפשרי לנטרל אותן. יש לנו יכולות מתקדמות ואנחנו עושים מאמצים גדולים מאוד, שרובם הגדול רחוק מהעין. יש קרוב למאה כלים הנדסיים שעובדים במסגרת פעילות ממוקדת לאורך רצועת עזה".

הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט. פברואר 2016. ראובן קסטרו
"ממקדים פעילות מודיעינית באיום המנהרות". איזנקוט/ראובן קסטרו

לטענת הרמטכ"ל, "צה"ל טיפל ב'צוק איתן' ב-33 מנהרות, אך חמאס לא זנח את בנייתן. חלק גדול מהאמצעים שנכנסים לרצועת עזה מופנה לבניית תשתית תת-קרקעית". עם זאת, הוסיף: "יש לנו את היכולת המתקדמת בעולם, אנחנו לא נותנים לשקט בדרום להפוך לאחיזת עיניים. לטעמי שנת 2015הייתה השקטה ביותר מאז שנות ה-70. 23 רקטות שוגרו במהלכה מרצועת עזה על ידי ארגוני מורדים וסלפים לשטחים".

בחודשים האחרונים קרסו כמה מנהרות של חמאס שהחלו להיבנות ברצועה והובילו להרוגים בקרב הארגון. כך למשל, בתחילת ינואר קרסה מנהרה של חמאס בשכונת א-זייתון שבדרום העיר עזה. באירוע זה לא היו נפגעים. ואולם, יום לפני כן נהרגו שני פעילי חמאס בקריסת מנהרה באזור נצרים שבמרכז הרצועה. באירוע נפצעו שבעה פעילים נוספים. שבוע קודם לכן שבעה פעילי חמאס נהרגו בקריסת מנהרה בשכונת א-תופאח שבצפון העיר עזה, לאחר שככל הנראה קרסה בשל מזג האוויר הסוער.

(עדכון ראשון: 16:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully