וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הניה ידע על עינויים שעבר בכיר חמאס שהוצא להורג ולא מנע אותם"

16.2.2016 / 16:12

ארגון משמר זכויות האדם טוען כי מוחמד אשתאווי, חבר הזרוע הצבאית שהוצא להורג בתחילת החודש, עבר עינויים בידיעת ההנהגה המדינית, שלא עשתה דבר. "מעלה תהיות לגבי השליט האמיתי ברצועה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(הניה בהלוויית אנשי חמאס שנהרגו בקריסת מנהרה, בסוף חודש שעבר: "אנו במוכנות מתמדת")

מנהיג חמאס ברצועת עזה איסמעיל הניה ידע על עינויים שעבר בכיר בזרוע הצבאית של הארגון, שהוצא להורג בתחילת החודש – כך קובע דוח שפרסם אתמול (שני) ארגון "משמר זכויות האדם" (Human Right Watch). הארגון, שמקום מושבו בוושינגטון, מסר כי מוחמד אשתאווי הוחזק במקומות מסתור במשך יותר משנה וכי הוא ובני משפחתו יידעו את בכירי ההנהגה ברצועה על העינויים שעבר, אך הם לא התערבו.

"המקרה של אשתוואי מעלה שאלות רבות לגבי מיהו השליט האמיתי בעזה, הרשויות האזרחיות של חמאס או הזרוע הצבאית שלו", אמרה שרי באשי, האחראית על ענייני ישראל והפלסטינים בארגון. "חמאס צריך לנהל חקירה נטולת פניות בנושא, להעמיד לדין את האחראים ולמנוע את פעילותן של יחידות הפועלות מחוץ לחוק". הארגון ראיין חמישה מבני משפחתו של איש הזרוע הצבאית והסתמך על תמונות של גופתו ועל מסרים שהעביר ממתקן המעצר שבו הוחזק.

בני משפחתו של אשתאווי טענו כי הוא הוצא להורג עקב סכסוך עם מפקדו הישיר בארגון. "מאז שנעצר לא שמענו ממנו דבר ולא קיבלנו שום מידע", אמרו. הם טענו כי נפגשו עם מפקדים בארגון, שהבטיחו להם כי הוא ישוחרר בתוך ימים ספורים, אך במקום זאת הגיעה ההודעה על הוצאתו להורג.

לקריאה נוספת בנושא
גיבורי המנהרות: למרות הלחץ ובגלל הייאוש - חמאס זוכה לתמיכה בעזה
קצינים בכירים: "היחידות צריכות להיערך לפעולה יזומה במנהרות – מעבר לגבול"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הניה בעצרת של חמאס בחאן יונס/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully