וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של הצעיר האתיופי יוסף סלמסה לנציגי המשטרה: "אכלתם אותו"

הנציגים בדיון הוועדה לביקורת המדינה הסבירו כי "לא התקבל חומר מפליל" נגד השוטרים שעצרו את סלמסה לפני מותו, ויועמדו לדין משמעתי בלבד. המשפחה מחתה: "אתם מחפים על השוטרים. התקשרתם אלינו לראשונה ביום שישי האחרון"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: טל רזניק

(הדיון בוועדה לביקורת המדינה, היום)

"אם כל מגע שלי עם המשטרה היה מסתיים בסטירה, גם אני הייתי חוששת להתלונן"

נציגת המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), עו"ד יפעת בן עמי, הגנה היום (שני) בישיבת הוועדה לביקורת המדינה בכנסת על ההחלטה להעמיד לדין משמעתי בלבד את השוטרים המעורבים במעצרו של יוסף סלמסה, צעיר ממוצא אתיופי בן 22, שככל הנראה שם קץ לחייו לאחר שחושמל והוכה על ידי שוטרים והושאר על רצפת אספלט מחוץ לתחנת משטרת זכרון יעקב. בן עמי ציינה, בדומה להודעת מח"ש אתמול, כי ההחלטה התקבלה על דעת פרקליט המדינה שי ניצן, ובאפשרות נציג המשפחה לערער על ההחלטה לסגור את התיק ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין.

ניצב גילה גזיאל, ראש אגף משאבי אנוש במשטרה, הסבירה כי עד לקבלת חומר מפליל נגד השוטרים, לא ניתן לפעול נגדם. "נעשה עוול לכלל השוטרים, וכשיש ראיות - אנחנו נחרצים מאוד", הדגישה והודיעה כי בעקבות המקרה הוחלט להצמיד מצלמה לכל שוטר ולשכור מתרגם לאמהרית לחדרי החקירות. ניצב-משנה יצחק אלמוג, ראש מחלקת נוער במשטרה, הוסיף כי החל משנת 2017 יוצבו מצלמות גם בחקירות קטינים.

אמו של סלמסה, פרנוס, קראה לעבר גזיאל: "אני נשרפת". לטענתה, כל בני המשפחה נפלו קורבן לאלימות משטרתית ללא סיבה. גזיאל הציעה למשפחה "להגיש תלונה נגד השוטרים", אך נענתה על ידי יו"ר הוועדה, קארין אלהרר: "אם כל מגע שלי עם המשטרה היה מסתיים בסטירה, גם אני הייתי חוששת להתלונן".

עוד בוואלה! NEWS:
עד התביעה נגד דומרני: "עבריינים משחדים פרקליט בכיר בדרום"
אולמרט נכנס לכלא: "יום כואב עבורי, עשיתי גם טעויות"
עונש קל: עבודות שירות לראש המדרשה שהתחזה כדי לשכב עם נשים

משפחתו של יוסף סלמסה בכנסת: "המשטרה אכלה אותו". ערוץ הכנסת
"באיזו מדינה אנו חיים?". אביו של יוסף סלמסה בכנסת/ערוץ הכנסת

אילנית סלמסה, אחותו של יוסף, הוסיפה כי נציג המשטרה התקשר למשפחה לראשונה רק ביום שישי האחרון. "הילד שלנו איננו, ומח"ש מחפים על השוטרים שצריכים לעמוד לדין. באיזו מדינה אנו חיים?", תהתה. טדלה סלמסה, אביו של יוסף, סיפר שלא ניתנה לו האפשרות לראות את גופת בנו בהמשך לטענות על ההתעללות במעצר, אמר: "אכלו את הבן שלי, עשו אותו על האש. זאת מדינת ישראל".

"לשוטרים יש דין שונה"

עורך הדין מתתיהו דרור, נציג משפחת סלמסה, ציין כי המחלקה לחקירת שוטרים מצאה שהשוטרים פעלו בניגוד להוראות השימוש באקדח טייזר. נוסף על כן, על פי ממצאי מח"ש, השוטרים מילאו דוחות מזויפים, הותירו את סלמסה אזוק ומוכה על הרצפה ואף איימו על בני משפחתו. מכאן, לדבריו, לא מובן כיצד הוחלט לא להעמיד את השוטרים לדין פלילי. "כל אזרח שהיה נוהג כך, היה מועמד לדין – אך לשוטרים יש דין שונה", הבהיר.

בעקבות הדברים קרא יו"ר ועדת הקליטה העלייה והתפוצות, חבר הכנסת אברהם נגוסה, שלא לסגור את התיק. בפנייה פתוחה לשרת המשפטים, איילת שקד, מסר: "מח"ש התעלם מהשקר של השוטרים בדיווח וסגר את התיק. אנשים בסך הכול מבקשים צדק, ואנחנו רואים שבפועל כל התלונות של יוצאי אתיופיה על אלימות משטרתית נסגרות".

יוסף סלמסה מבנימינה שמשפחתו טוענת שהתאבד אחרי שחושמל באקדח טייזר על ידי שוטרים. באדיבות המצולמים
"כל קרוביו נעצרו - בשל היותם אתיופים". יוסף סלמסה/באדיבות המצולמים
מאז פרוץ מחאת יוצאי אתיופיה, 13 צעירים בני הקהילה שמו קץ לחייהם

יתרה מכך, לדברי זיוה מקונן-דגו, חברת האגודה הישראלית למען יוצאי אתיופיה, לא קיימת משפחה בעדה שאחד מבניה לא נעצר, עוכב או נפתח נגדו תיק פלילי. בנוסף, לטענתה, מאז פרוץ מחאת יוצאי אתיופיה שמו קץ לחייהם 13 צעירים.

מנתונים חלקיים מהמשטרה שהציגה אלהרר עולה כי בשנת 2015 לבדה נפתחו כ-500 תיקים נגד קטינים בנתניה. אלהרר דרשה לקבל בתוך שבועיים ממח"ש את מספר התלונות כנגד שוטרים אלימים כנגד יוצאי אתיופיה וכן דרשה מהמשטרה להכריע בתוך שבועיים לגבי הטיפול בשוטרים בפרשה. בתוך כך, מבקר המדינה, יוסף שפירא, הזכיר כי בדוח השנתי שיוגש היום לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויתפרסם בעוד שלושה חודשים – קיים פרק נרחב העוסק באלימות המשטרתית נגד בני העדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully