וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יוסף נשבר נפשית לאחר ששוטרים חשמלו אותו בטייזר"

7.7.2014 / 16:24

גופתו של יוסף סלמסה מבנימינה אותרה במחצבה כמה ימים לאחר שנעדר. במשפחתו סבורים שהוא הותקף על לא עוול בכפו בידי שוטרים, אך עדיין מחכים לפרסום ממצאי הנתיחה של גופתו

יוסף סלמסה מבנימינה שמשפחתו טוענת שהתאבד אחרי שחושמל באקדח טייזר על ידי שוטרים. באדיבות המצולמים
"השוטרים טרקו את דלת הניידת על רגליו". יוסף סלמסה/באדיבות המצולמים

מאות בני אדם הגיעו אמש (ראשון) לבית העלמין בבנימינה כדי ללוות בדרכו האחרונה את יוסף סלמסה בן ה-22, שגופתו נמצאה במחצבה המקומית יומיים אחרי שהוכרז כנעדר. לצד העצב הגדול, הביעו בני משפחתו ומקורביהם זעם רב כלפי משטרת ישראל בטענה כי היא זו שלמעשה גרמה למותו.

גופתו של סלמסה נמצאה ביום חמישי האחרון במחצבת בנימינה ורק אתמול לקראת הערב היא שוחררה לקבורה על ידי המכון לרפואה משפטית באבו כביר. המשפחה טרם קיבלה את הדוח הפתולוגי שיפתור את תעלומת הנסיבות שהובילו למותו.

עוד בוואלה! חדשות:
התנאים של חמאס לרגיעה: שחרור עצירי שליט
מחשש לנקמה: משפחות החשודים ברצח הנער דורשות אבטחה
צפו בראש המועצה שיצא עם M-16 למתפרעים: "לא פראיירים"

טייזר אוגוסט 2013. מערכת וואלה!
"בשעה שהוא פרפר על הרצפה כתוצאה מההתחשמלות השוטרים בעטו בו". אקדח טייזר/מערכת וואלה!

תחילתה של הפרשה לפני כארבעה חודשים. לפי עדות המשפחה ומקורביה, ב-1 במרץ בשעות הערב, בשעה שסלמסה ישב עם חבריו בגינה ציבורית, ניגשו אליו שוטרים ממשטרת זכרון יעקב והטיחו בפניו כי הוא פרץ לבית מגורים. סלמסה הופתע מהחשדות שהופנו כלפיו וטען כי הוא לא עשה דבר. לפי עדותו, הנתמכת על ידי שלושה מחבריו ששהו אתו במקום באותה עת, השוטרים חשמלו אותו בתגובה לדבריו באמצעות אקדח אלקטרוני מסוג "טייזר". "לפי עדות חבריו, בשעה שהוא פרפר על הרצפה כתוצאה מההתחשמלות השוטרים בעטו בו, אזקו אותו בידיים וברגליים, גררו אותו לניידת וזרקו אותו למושב האחורי תוך שהם טורקים את דלת הניידת על רגלו", סיפר סגן ראש מועצת בנימינה, שלומי סלמה, המלווה את המשפחה האבלה. "כשהם הגיעו לתחנת המשטרה, הם זרקו אותו על האספלט במגרש החנייה והותירו אותו שם לבדו במשך חצי שעה".

לאחר שנלקח על ידי השוטרים, התקשרו חבריו של סלמסה לאביו. הוא הגיע לתחנת המשטרה והפציר בהם להזעיק אמבולנס על מנת לפנות את בנו הפצוע לבית החולים. "הוא הובהל לבית החולים הלל יפה שבחדרה, אבל ללא כל ליווי משטרתי", אמר סלמה. "כעבור כמה שעות בית החולים שחרר אותו לביתו, וגם הפעם - ללא כל ליווי משטרתי. אם הוא היה חשוד בפריצה אז מדוע המשטרה לא ביצעה את תפקידה וחקרה אותו? למה היא לא ביקשה להאריך את מעצרו? ואם היה להם חשוב להוכיח למשל שהוא היה שיכור, מדוע הם לא דאגו לנסוע אתו לבית החולים ולערוך לו בדיקות שיכרות, בדיקות דם או כל בדיקה אחרת? אולי כי הם חשבו שמדובר בעוד משפחה אתיופית חלשה?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

במשפחתו של סלמסה טוענים כי הגישו יחד עם בנם תלונה למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) נגד השוטרים שהיו מעורבים בתקיפתו. בשל מצבם הכלכלי הקשה, החליט סלמה לסייע להם ומימן עבורם עורך דין שייצג אותם בתיק. "מיד אחרי שיוסף ואביו סיפרו לי את השתלשלות העניינים, התקשרתי לתחנת משטרת זיכרון יעקב וביקשתי לשוחח עם מפקד התחנה", שחזר שמעון קדוש, עורך הדין שייצג את המשפחה. "מפקד התחנה לא היה פנוי, אז יצרתי קשר עם החוקר שמטפל בתיק. הוא אמר לי שסלמסה חשוד אולי בפריצה או בהעלבת שוטר. לא היה ברור לי מה הם רוצים מהחיים של המסכן".

אחרי שיחת הטלפון הזו שיגר עורך דין קדוש מכתב למפקד התחנה, ובו תיאר את השתלשלות האירועים כפי שבני משפחת סלמסה תיארו בפניו. במכתב שנשלח ב-26 ביוני ביקש עו"ד קדוש גם מענה על כמה שאלות: שמות השוטרים שהיו מעורבים באירוע שבו הוא קיבל מכות חשמל מאקדח הטייזר, מה החשד בגינו הם ביקשו לעצור אותו, מה הסטטוס של תיק החקירה, אם הועבר דיווח למח"ש, מי הזמין את האמבולנס, מי היה היומנאי התורן בזמן שסלמסה הגיע כשהוא אזוק לתחנה והאם בעקבות האירוע החריג ננקטו איזה שהם הליכים כלפי השוטרים המעורבים. "עד לרגע זה לא קיבלתי מענה למכתב, ולמרות שהתקשרתי עוד מספר רב של פעמים לתחנה - המפקד לא התפנה לשוחח איתי", טען עו"ד קדוש. "כמה ימים לאחר מכן נודע לי שסלמסה נעדר. התקשרתי לחוקר שמטפל בתיק וניסיתי לברר אתו מה קורה, והוא אמר לי שסלמסה נעלם".

פנינה תמנו - שטה ביום עיון לחברי הכנסת החדשים, ינואר 2013. טלי מאייר
"לפטר לאלתר את אלו שנקטו בכוחם המשטרתי לצורך התעללות". ח"כ תמנו-שטה/טלי מאייר

לאחר שלא הצליחו בני משפחתו של סלמסה לדלות מהמשטרה פרטים על האירוע, פנו בבקשת עזרה לסגנית יו"ר הכנסת, חברת הכנסת פנינה תמנו-שטה (יש עתיד). "בשבוע האחרון פנתה אלי המשפחה, אך בטרם הספקנו לסייע כבר היה מאוחר מדי", אמרה תמנו-שטה. "לאחר שיחות שערכתי עם בני המשפחה ועם סגן ראש מועצת בנימינה התבהרה בפניי תמונה קשה לכאורה של אלימות משטרתית שהובילה את הצעיר והמשפחה למצוקה קשה, כולל אלימות משטרתית שהובילה להידרדרות נפשית ומשם למותו של יוסף".

לדבריה, "פניתי לשר לביטחון הפנים על מנת שיפעל ביד קשה ויפטר לאלתר את אלו שנקטו בכוחם המשטרתי לצורך אלימות והתעללות ואשר גרמו להידרדרות מצבו הנפשי של יוסף. בכוונתי לקיים דיון דחוף בוועדת הפנים בפרשה עד הוצאת האמת לאור".

"לפני שהוא מת, יוסף סלמסה אמר לי ולחבריו שהמשטרה שברה אותו נפשית ואני חושב שהוא התאבד כתוצאה מהלחץ הנפשי", הדגיש שלומי סלמה. "לפי העדויות שלו ושל הוריו, מהרגע ששוטרים ממשטרת זכרון יעקב הבינו שמתנהלת נגדם חקירת מח"ש בליווי עורך דין הם החלו להגיע לביתו ולאיים על הוריו, תוך שהם משתמשים בתירוצים שהם רוצים לקחת אותו לחקירה. ברגע שהוא ראה שהם לא פוגעים רק בו אישית, אלא שהלחץ מופעל גם על הוריו, זה שבר אותו נפשית. הוא התחיל להסתגר בתוך עצמו ונכנס לדיכאון".

מהמחלקה לחקירות שוטרים נמסר בתגובה: "בעקבות פניית אחותו של הצעיר למחלקה לחקירות שוטרים, פנתה המחלקה לצעיר במכתב אשר הזמין אותו למסור תלונה מפורטת. כמו כן, המחלקה יצרה קשר עם אמו וביקשה לזמנו להגיש תלונה באמצעותה. למרות זאת, הצעיר לא מסר תלונה בעניין למח"ש".

ממשטרת מחוז חוף נמסר בתגובה: "בתיק זה מתנהלת תביעה אזרחית. כמו כן, העתק מתיק החקירה הועבר למח"ש ועל כן אנו מנועים מלהגיב בנושא". לטענת המשפחה, מלוויה ועורך דינה, עד כה לא הוגשה כל תביעה אזרחית נגד המשטרה.

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully