וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנאים של חמאס לרגיעה: שחרור עצירי שליט

7.7.2014 / 15:00

בכיר חמאס שוחח עם וואלה! חדשות ואמר כי בארגון דוחים את נוסחת "שקט תמורת שקט", ודורשים כי לבד משחרור העצירים, תחזור ישראל גם להבנות עמוד ענן. "לחמאס אין קשר לחטיפת הנערים"

מערכת וואלה!

"שקט תמורת שקט"? לא מקובל על חמאס: גורם בכיר בחמאס אמר היום (שני) לוואלה! חדשות כי התנאים שמבקש הארגון כדי להפסיק את ההסלמה בדרום מורכבים הרבה יותר. לדבריו, אם ישראל רוצה להגיע לרגיעה, עליה לשחרר את העצירים מעסקת שליט שנעצרו לאחר חטיפת שלושת הנערים, וכן לחזור ולדבוק בהבנות הסכם הפסקת האש שהושג בתיווך מצרי לאחר מבצע "עמוד ענן" מ-2012.

הסלמה בדרום - כותרות נוספות:
רקטת גראד התפוצצה באזור באר שבע; אין נפגעים
7 פעילי חמאס נהרגו בתקיפות צה"ל בעזה
נתניהו: "אם הירי לדרום יימשך נדע להגיב בעוצמה"
הירי נמשך: 12 רקטות התפוצצו בדרום מהבוקר

חגיגות לרגל שחרור אסירים פלסטינים מהכלא בישראל, דצמבר 2013. GettyImages
אסירים לאחר שחרורם מהכלא בישראל/GettyImages

בשיחה עם וואלה! חדשות טען הגורם כי לחמאס אין קשר לחטיפת שלושת הנערים. לדבריו, ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, שוחח בטלפון עם יו"ר הרשות, אבו מאזן, והבהיר לו שלחמאס אין קשר לחטיפה. הגורם הדגיש כי לצד הישראלי אין שום הוכחות הקושרות את חמאס לחטיפת שלושת הנערים.

ישראל, אומר הגורם, פתחה במערכה נגד עזה ונגד הציבור הפלסטיני בגדה, ועצרה מחדש עשרות אסירים ששוחררו במסגרת עסקה ללא סיבה מוצדקת. הוא שב והדגיש כי ישראל חייבת לשחרר את האסרים הללו "שנעצרו ללא סיבה". עוד הוא גילה כי ישנה מעורבות מצרית בניסיון להביא להפסקת אש אמנם המעורבות הזו רופפת וחלשה. "הם לא ירצו בכל הכוח להביא להפסקת אש".

(עדכון ראשון: 13:58)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

עוד במהדורה:

הזיגזג של אביגדור ליברמן: יו"ר ישראל ביתנו הודיע היום במסיבת עיתונאים על פירוק האיחוד עם הליכוד על רקע המדיניות "המאופקת" של הממשלה באשר לתקיפה בעזה. ליברמן ביקר את המדיניות של נתניהו וטען כי יש לשקול כיבוש מחדש של רצועת עזה בתגובה לירי הרקטות לעבר ישראל. לפני שנתיים, במהלך מבצע "עמוד ענן", הציג יו"ר ישראל ביתנו דווקא עמדה הפוכה וטען כי יש לגלות איפוק וכי "זה לא כל כך פשוט לכבוש את עזה". עמרי נחמיאס, הכתב הפוליטי של וואלה! על הזיגזוגים של ליברמן ועל המהלך שמאיים על יציבות הקואליציה.

האמנם "אין הבדל בין דם לדם"? מיד לאחר הפרסום כי מוחמד אבו חדיר נרצח בידי יהודים מיהרו קברניטי המדינה לגנות את המעשה ולהדגיש כי "רצח הוא רצח". אך המצב בשטח מוכיח שלמרות הגינוי ושליחת התנחומים למשפחת אבו חדיר, תגובת המדינה הייתה שונה בפרשת חטיפת הנערים - משיחת הטלפון של ראש הממשלה למשפחותיהם של הקורבנות, דרך בחירת המילים בהודעת הגינוי ועד להריסת בתי המחבלים.

"לא עם סגולה, סתם עם": הלם וזעזוע - אלו התגובות שנשמעות ברחבי הארץ מכך שהרצח של הנער מוחמד אבו חדיר בוצע בידי יהודים. אודי הירש, משנה לעורך וואלה!, חושב שכשמחנכים לעליונות עמנו על עמים אחרים אין להתפלא כאשר רוצחים נער ממניעים גזעניים.

התחזית: לילה מעונן חלקית ונעים, מחר ללא שינוי של ממש במזג האוויר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully