וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 פעילי חמאס נהרגו בתקיפות צה"ל בעזה

בהודעה שפרסם הארגון נאמר כי פעילי הזרוע הצבאית נהרגו, 6 מהם בהתמוטטות מנהרה ברפיח. במקביל, רקטת RPG נורתה על כוח צה"ל בגבול ורקטות נורו לעבר היישובים. פצמ"ר נפל בגולן

צילום: שי מכלוף, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

חיל האוויר תקף הלילה (שני) 14 מטרות טרור, ביניהן משגרים מוטמנים ומוקדי פעילות טרור ברצועת עזה. זמן קצר לאחר מכן, פרסם חמאס הודעה כי שבעה פעילי הזרוע הצבאית, עז א-דין אל-קסאם, נהרגו בתקיפות צה"ל, שישה מהם בהתמוטטות מנהרה ברפיח. מקורות בעזה מסרו כי לפחות תשעה פלסטינים נהרגו במהלך התקיפות ברצועה, כולם פעילים של הארגונים הפלסטיניים השונים. מבין התשעה, שניים הם חברי ארגונים שהתפצלו מחמאס. שבעת הנוספים הם פעילים של הזרוע הצבאית.

"כלי טיס של חיל האוויר תקף תשע מטרות טרור, ביניהן משגרים מוטמנים ומוקדי פעילות טרור ברצועת עזה", נמסר בהודעת הצבא. "צה"ל ערוך ומוכן להגן על תושבי מדינת ישראל מפני כל איום וימשיך לפעול בנחישות וככל שיידרש עד להשבת השקט ושגרת החיים התקינה. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות".

עוד כותרות על ההסלמה בדרום:
הירי נמשך: 12 רקטות התפוצצו בדרום מהבוקר
נתניהו: "אם הירי לדרום יימשך נדע להגיב בעוצמה"
חמאס: "נפתיע את האויב הציוני"; כ-20 רקטות נפלו בדרום

רכב נפגע מנפילת רקטה במועצה אזורית אשכול. דוברות המועצה האזורית אשכול, מערכת וואלה! NEWS
מכונית שניזוקה מפגיעת רקטה באשכול, היום/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המועצה האזורית אשכול

דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, הודיע הלילה כי תבוא תגובה של חמאס, וכי "האויב ישלם מחיר כבד" על התקיפה. חבר הלשכה המדינית של התנועה, עזת א-רשק, אמר כי "הקבוצה החדשה של השהידים שנהרגו תבעיר את האינתיפאדה דרך המחסומים וגדרות התיל כשהיא שוברת את גבולות הכובש". לדבריו, "הזהרנו את ישראל מלשחק באש הדם הפלסטיני והוא הרחיב את פעולותיו. עמנו לא שואף להסלמה אבל היהירות הציונית ואווילית וההחלטה המדינית והצבאית להסלמה בגדה המערבית וברצועת עזה לא התירה ברירה אלה להילחם ולנצח". הוא הדגיש כי "המרד הפלסטיני עומד מול שלב של הסלמה".

גדודי עז א-דין אל-קסאם, פרסמו הודעה בה הבהירו כי "דם השהידים לא נשפך לשווא", והדגישו כי פשע זה לא יעבור ללא תגובה. "ישראל תשלם מחיר כבד מאוד על פשעים אלו", נכתב בהמשך. "דם השהידים הוא המשך למרד הפלסטיני נגד הכובש המתועב. דם אשר מצטרף לדמם של בני יפו, טול-כרם, קלקיליה, חברון ועזה"

סוכנות הידיעות מען דיווחה כי נוסף על ההרוגים מקרב חמאס, שישה אזרחים נוספים נפצעו בתקיפת צה"ל ברפיח ובבית חנון. מצבו של אחד מהם מוגדר קשה. עוד דווח כי בתקיפות חיל האוויר נפגעו גם שטחים חקלאיים בשכונת אל-קרארה שממזרח לחאן יונס, שטח פתוח בשכונת אל-זיתון שבדרום העיר ובסיס "עסקלאן" השייך לגדודי עז א-דין אל-קסאם בבית להיא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
תקיפת חיל האוויר הישראלי בעזה, יולי 2014. AP
עשן מיתמר בעזה בשל תקיפת חיל האוויר, הלילה/AP

במקביל לתקיפה, נמשך גם ירי הרקטות ופצצות המרגמה לעבר היישובים בדרום. אדם אחד נפצע הבוקר באורח קל מרסיסים במועצה אזורית אשכול לאחר נפילת רקטה. אזעקת "צבע אדום" נשמעה הלילה במועצות האזוריות אשכול ושער הנגב ובעיר שדרות. שבע נפילות של רקטות זוהו בשטחים פתוחים, ללא נפגעים ולא נגרם נזק.

כמו כן, אירעה הבוקר תקרית נדירה ברצועה. אש נפתחה לעבר כוח צה"ל שנע באזור גדר הגבול ורקטת נ"ט מסוג RPG אף נורתה לעבר החיילים. הכוח השיב באש לעבר מקורות הירי. לא דווח על נפגעים.

במהלך הלילה נפלה גם פצצת מרגמה בסוריה, סמוך לגבול ישראל בצפון רמת הגולן. צה"ל השיב באש לעבר מרחבים חשודים בצד הסורי. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

נפילת רקטה במועצה האזורית אשכול. שי מכלוף, מערכת וואלה! NEWS
חור שנפער באדמה לאחר נפילת רקטה באשכול/מערכת וואלה! NEWS, שי מכלוף

יותר מ-30 רקטות נורו אתמול לעבר המועצות האזורית שער הנגב, אשכול וחוף אשקלון. לא היו נפגעים אך שריפה פרצה במועצה האזורית אשכול. מעבר כרם שלום שבדרום רצועת עזה נסגר בעקבות ירי הרקטות. משעות הבוקר שוגרו לעבר ישראל כ-20 רקטות, ורובן התפוצצו בשטחים פתוחים במועצות אשכול ושער הנגב.

מטחי הקסאמים מגבירים את המתיחות בשטח, בעיקר בקרב ההורים, שחלקם מעדיפים שלא להישמע להוראות פיקוד העורף ומשאירים את ילדיהם בביתם.

אתמול בלילה תקף צה"ל בעזה בתגובה לשיגורים לעבר יישובי הדרום. כלי טיס של חיל האוויר תקף עשרה יעדי טרור ברחבי רצועת עזה. מוקדם יותר, בשבת, תקף חיל האוויר יעד טרור בדרום רצועת עזה, שהיה אחראי לפי החשד לשיגור רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישראל בימים האחרונים. עם זאת, ניסיון החיסול נכשל והגורם לא נהרג, אלא נפצע.

הפרות סדר בנירים. יולי 2014. שי מכלוף
כלי רכב שנשרף לאחר נפילת רקטה ביישוב בנגב המערבי, הבוקר/שי מכלוף

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס אתמול בבוקר בפתח ישיבת הממשלה למצב הביטחוני בדרום ואמר כי ישראל תעשה הכול כדי להשיב את השקט לתושבים. "נעשה כל מה שיידרש כדי להחזיר את השקט והביטחון", אמר ראש הממשלה. יחד עם זאת, הבהיר נתניהו כי "יש לנהוג בקור רוח ובאחריות, לא בהתלהמות".

ליברמן: "חומת מגן 2 בעזה"

דבריו אלו של ראש הממשלה נאמרו, בין השאר, בתגובה לקריאות מתוך הממשלה לצעדים קשים יותר נגד חמאס. שר החוץ, אביגדור ליברמן, למשל, פרסם בשבוע שעבר סטטוס בחשבון הפייסבוק שלו בו הוא קרא ליציאה ל"מבצע 'חומת מגן 2', הפעם בעזה". את הדברים כתב שעה שהתקיימו טקסי האשכבה של איל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל באלעד, טלמון ונוף איילון. "אסור לטמון את הראש בחול, יש קשר בין רצח הנערים לבין התקפות הטילים המתגברות על דרום הארץ והוא נובע מניסיונו של החמאס להשתלט על הרשות הפלסטינית ועל יהודה ושומרון, בהמשך להקמת ממשלת האחדות הפלסטינית", כתב השר.

"חמאס היה ונשאר ארגון טרור, והפעולות הרצחניות שלו הן הבסיס לכל פעילותו. לכן יש למנוע את השתלטותו של חמאס על השטח בדרך של פעילות צבאית יסודית ונחושה, כפי שנעשה במבצע 'חומת מגן' לפני יותר מעשור ולפגוע בתשתית, ביכולת ובזרוע הביצוע של החמאס", הוסיף.

פגיעת רקטה ביישוב במועצת אשכול. דוברות המועצה האזורית אשכול, מערכת וואלה! NEWS
שרידי רקטה שהתפוצצה ביישוב באשכול, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המועצה האזורית אשכול

(עדכון ראשון: 3:20)

לפניות לכתבים:
שבתי בנדט - sben72@walla.com
יניר יגנה - Yanirya1234@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully