וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בראש המועצה שיצא עם M-16 למתפרעים: "לא פראיירים"

7.7.2014 / 10:25

פיני בדש, ראש מועצת עומר, תקף את התנהלות שכניו הערבים, שהתפרעו אמש בכניסה ליישוב. "בחור עם קוצב לב קיבל סלע בחזה, נשים נפגעו. תקעו לנו סכין. הפסקנו להיות יפי נפש"

צילום: בני ואינר, עריכה: גדי וינסטוק

פיני בדש, ראש מועצת עומר, התייחס היום (שני) במשדר וואלה! חדשות למהומות אמש בכניסה ליישוב עקב רצח הנער מוחמד אבו חדיר. "זו הייתה הסתה מתוכננת ומאורגנת. היה אמבוש על הכניסה הדרומית שלנו מכיוון תל שבע – רעולי פנים עם חולצות על הראש הגיעו עם בקבוקי תבערה. בחור עם קוצב לב חטף סלע בחזה, נשים שהגיעו ליישוב נפגעו. ראיתי שאין כוחות ובלית ברירה יצאתי אל השטח עם נשקי הפרטי", אמר בדש. לדבריו, "הפסקנו להיות יפי נפש. לא מעניין אותי מה יגידו. אנחנו לא לפלפים ולא פראיירים, לא נוכל לסמוך על איש".

רצח מוחמד אבו חדיר - כותרות אחרונות:
פרסום ראשון: כמה מהחשודים ברצח אבו חדיר שחזרו את המעשה
נתניהו שוחח עם אביו של הנער שנרצח: "רצח מתועב"
היסטוריה של טרור יהודי: מג'ק טייטל עד גולדשטיין

ידויי אבנים בעומר: ראש המועצה מסתובב עם M-16. צילום מסך
"הפסקנו להיות יפי נפש". בדש עם נשקו האישי, אמש/צילום מסך

בדש ביקר את התנהלות הרשויות בטיפול בהתפרעויות. "כבר ב-20:00 בערב ידענו שהולכות להיות מהומות בשעה 22:00, והודענו למשטרה. מה שקרה אתמול היה דרך המסגדים והרשתות החברתיות. אתה מתחיל לחשוב שהם שכנים וחברים, והם תוקעים לך סכין. בבת אחת התלקחו הצירים בכניסה לעומר. לא נקבל החלטות של היושבים במגדל השן ולא נאפשר שיפגעו בנו", אמר.

לדברי ראש המועצה, להתפרעויות יהיו השלכות חמורות על היחסים בין תושבי היישוב לשכניהם הערבים. "אתה לא מאמין שזה מגיע לפתח ביתך. הוריתי על סגירת היישוב. אני שוקל לא לאפשר להגיע לקבל שירות פה, לא מעניין אותי מה יגידו. לא אתלה שלט של הכניסה לבדואים אסורה, אבל בימים של קצבאות ילדים אנעל את הדואר. אלפים באים לפה כדי לקבל קצבאות ילדים ארבע פעמים בחודש", תקף בדש. "לא יכול להיות שאנשים כאלה באים לסופר ולבנק ומקבלים פה שירות - ובלילה זורקים עלינו בקבוקי תבערה ואבנים. לא יכול להיות שאנשים באו להרוג עם סלעים של 20 קילו ובקבוקי תבערה. אנחנו לא נאפשר זאת. לא ניתן לזה לקרות".

בשעות הצהריים יובאו להארכת מעצר עשרה חשודים בהפרות סדר אמש בכניסות ליישובים עומר, ערוער, תל שבע, לקיה, שגב שלום וחורה. בין המכוניות שנפגעו גם רכבה של שופטת המתגוררת בעומר. מפקד מרחב נגב במשטרה, תת-ניצב פרץ עמר, אמר בתגובה למהומות כי המשטרה מכבדת מחאות הבאות לידי ביטוי בדרך לגיטימית וחוקית, אך לא תאפשר הפרות סדר ואלימות מכל סוג. לדבריו, המשטרה תפעל בנחישות ובאפס סובלנות עד למעצרם של פורעי החוק והשבת הסדר על כנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully