וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונש קל: עבודות שירות לראש המדרשה שהתחזה כדי לשכב עם נשים

15.2.2016 / 11:13

בית המשפט גזר ארבעה חודשים וחצי של עבודות שירות על ינון בן מנחם, אב לילדים מאשדוד, שהתחזה לרווק חילוני וקצין במילואים. הוא הורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של קבלת דבר במרמה. המתלוננות: היה מקום להאשימו באינוס במרמה

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: גדי וינסטוק

(הגשת כתב האישום נגד בן מנחם, אוגוסט 2015)

בית משפט השלום בתל אביב גזר היום (שני) ארבעה חודשים וחצי של עבודות שירות על ינון בן מנחם, מנהל מדרשת "צוריאל" ואב לילדים בן 32 מאשדוד, שהתחזה בפני נשים רבות ל"יונתן אהרן", רווק חילוני המתגורר ברמת גן ועובד כמנכ"ל של חברת "דה-פוינט" וקצין במילואים בדרגת רב-סרן, על מנת לשכב איתן.

בן מנחם הורשע במסגרת הסדר טיעון בחמש עבירות של קבלת דבר במרמה, ולכן הוטל עליו עונש קל במיוחד. הנשים שהתלוננו נגדו יצאו נגד הפרקליטות, וטענו שהיה מקום להאשימו בעבירת אינוס במרמה. אלא שלקראת הגשת כתב האישום, קבעו בפרקליטות כי הדגש בפעילותו של בן מנחם לא היה מין, אלא קשר אינטימי, ושעל מנת להאשים אותו באינוס במרמה יש להוכיח שמטרת ההתחזות הייתה קיום יחסי מין.

עוד בוואלה! NEWS:
הנשים שהתלוננו נגד ראש המדרשה שהתחזה לקצין: "הופקרנו"
הותר לפרסום שם מנהל המדרשה שהתחזה לקצין כדי לשכב עם נשים
מנהל המדרשה נאשם בהתחזות לגיבור מלחמה: "רציתי אהבה"

ראש המדרשה הדתית שהתחזה לקצין, בית משפט השלום ת"א, 22 ביולי 2015. ניב אהרונסון
"זה לא היה קורה אם הייתי יודעת את האמת עליו". בן מנחם בבית המשפט, יולי 2015/ניב אהרונסון

בן מנחם יצר פרופיל בדוי בפייסבוק, שדרכו ניהל בשנים 2015-2009 מערכות יחסים עם נשים רבות ברחבי הארץ, שנמשכו חמישה חודשים עד שלוש שנים, מבלי שהן יודעות זו על רעותה. בין היתר סיפר לנשים כי הוא השתתף בחיפושים אחרי שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו בגוש עציון, וכי הוא נפצע במבצע "צוק איתן" ברצועת עזה. עוד הוא טען בפניהן כי במסגרת עבודתו הוא לוקח חלק במבצעים מטעם משרד הביטחון והצבא ולכן אינו זמין ואינו פנוי לפגישות תכופות.

"מבחינתי זה עניין משמעותי ללכת למיטה עם מישהו, וזה לא היה קורה אם הייתי יודעת את האמת עליו", סיפרה אחת משש המתלוננות, לאחר שהותר שמו לפרסום. "לכן כל מה שהוא השיג ממני, ובמיוחד העניין של יחסי מין, הושגו במרמה. זה לא היה מבחירה חופשית שלי, זה משהו שחורה לי לראות שהפרקליטות לא מוכנה לדון בו, אני רואה בזה כפגיעה נוספת. לי זה ברור לחלוטין שנאנסתי".

"מציגים אותו כאילו הוא לא עבריין מין"

"אני מרגישה כאילו הלכתי לישון עם יונתן והתעוררתי עם ינון שרוכן מעלי", הוסיפה המתלוננת. "כל מפגש שהיה לי איתו היה מיני, הוא יצא מסופק מינית פעמיים מכל מפגש שלנו מעל לשנה. עכשיו שמים את זה בצד כאילו זה משהו נלווה לקשר. זה מכעיס מאוד. אני מבינה היום שהכול היה שקר, כל דבר הוא ניווט למפגש האינטימי הבא שהיה שעות ספורות שהוא יבוא ויגמור פעמיים ואז היה מתאדה בחזרה לחייו. זו לגמרי חוויה של אונס. אני לא יודעת מה זה המושג הזה 'קבלת דבר במרמה'. לרוב מדובר על כסף או קידום בעבודה וטובות הנאה. פה לא היה כלום חוץ מהעניין של המין, הם לא יוכלו לשכנע אותי שזה היה בשביל הקשר".

מתלוננת נוספת אמרה דברים דומים, והדגישה כי לא הייתה מקיימת איתו יחסי מין לו הייתה יודעת שהוא גבר נשוי. "אני מרגישה שפגעו לי בנפש, שנאנסתי", אמרה. "אני מאוד מאמינה בדת ומבחינתי לשכב עם גבר נשוי זה שבע שנים רעות. אם גבר אומר לי שהוא נשוי אני מיד שוללת את זה, אני מרגישה מרומה. אני מרגישה שהפרקליטות מגמדת את כתב האישום ושיש פה את כל הנתונים לאינוס".

לדבריה, היחסים עמו נמשכו שלוש שנים וחצי ואפילו הייתה באופק חתונה. "הוא הבטיח לי נישואים וילדים, לא פעם ולא פעמיים, הכול רשום ומתועד. הבטחות כמו 'נעבור לגור ביחד בשנת 2015', 'נוכל להגשים את החום שלנו ולהיות יחד'. אני בוכה המון. ב'צוק איתן' בכיתי והתפללתי בשבילו ובשביל אחיו שהוא אמר לי שהוא גם איתו בעזה. בפרקליטות הסבירו לי, אבל לא השתכנעתי, אני מרגישה שהם עשו את זה כי זו חובתם. התייחסו אלי מאוד יפה בפגישה אבל לא שכנעו אותי למה".

"מציגים אותו כאילו הוא לא עבריין מין", סיפרה אחת המתלוננות. "הוא לקח ממני במרמה את הבחירה החופשית שלי, במי אני בוחרת כשותף למיטה ולמי אני מוכנה להתמסר", הסבירה מתלוננת נוספת. "הפרקליטות שמה את האחריות בידיים שלנו, הקורבנות. אולי ישנו פער תרבותי בכל הנוגע למין בין התפיסה של פרקליטות מחוז תל אביב לבין התפיסה שלנו".

ינון בן מנחם, מנכ"ל מדרשת צוריאל. באדיבות ישראל היום, מערכת וואלה! NEWS
נחשף כששב ממילואים עם תעודת זיהוי שעליה שמו האמיתי. בן מנחם/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות ישראל היום
ינון בן מנחם, מנכ"ל מדרשת צוריאל. באדיבות ישראל היום, מערכת וואלה! NEWS
"אני מרגישה שפגעו לי בנפש, שנאנסתי". בן מנחם/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות ישראל היום

בן מנחם הקפיד להגיע לביתן של מאהבותיו ללא ארנק וללא תעודת זהות. אלא שבחודש יולי האחרון הגיע בן מנחם לביתה של אחת הנשים כשהוא לובש מדים, רק שהפעם באמת חזר ממילואים. בתוך המדים היה אישור כניסה שעליו שמו האמיתי. אותה אישה גילתה את הפתק ונכנסה בעקבותיו לעמוד הפייסבוק של בן מנחם ותייגה את כל הבחורות שהיו חברותיו בפרופיל הפיקטיבי, וכך נחשף הסיפור, שפורסם בעיתון "ישראל היום".

אלא שמתברר שחלק מהנשים כבר ידעו כי מדובר במתחזה. אחת מהן נתקלה באחד הימים בפרופיל הפייסבוק האמיתי של בן-מנחם, שאותו הכירה כמובן כיונתן אהרן, במסגרת ההצעות של פייסבוק ל"אנשים שהיא אולי מכירה" בהתבסס על מספר הטלפון הנייד. בעקבות הגילוי היא ניתקה עמו קשר. אישה אחרת גילתה זאת לאחר שפנתה לבעלת מקצוע בפייסבוק וגילתה ש"יונתן אהרן" הוא חבר משותף. "מאיפה את מכירה אותו?", שאלה, ונענתה כי לשניים קשרים אינטימיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully